Žino kiekvienas, kas yra...reklama

Kada ji atsirado, niekas negali pasakyti. Tačiau pirmas gauti už ją pinigus
sugalvojo Volnis Palmeris, Jungtinių Valstijų gyventojas, dar 1841 metais. XIX amžiaus viduryje Anglijoje ją vadindavo „odos liga“. Dabar ji seka mus, kur mes beeitume. Vieni iš jos užsidirba, antri, tikėdami ja, atiduoda pinigus, treti - paprasčiausiai nekenčia...

Nuo piramidžių iki „Akropolio“

Jos vardas - reklama. Egipte, Memfio mieste, rasta pirma reklaminė „skrajutė“, sukurta net III amžiuje pr.Kr: „Čia gyvenu Aš, Dievų valia galintis aiškinti sapnus už padorią kainą“.

Bet dar prieš atsirandant rašytiniams reklamos tekstams, jau egzistavo žodinė reklama. Pats terminas „reklama“ yra kilęs iš lotynų kalbos, reclamare – šūkauti, kadangi būtent šaukdami žmonių susibūrimo vietose specialiai pasamdyti žmonės pranešdavo apie tvarkos pasikeitimus šalyje.

XIX amžiaus viduryje anglai reklamos tiesiog nekentė, teigia advesti.ru. Ją vadindavo „odos liga“, nes reklamos afišos buvo kabinamos visur, kur tik buvo įmanoma, ir nuklodavo visas namų sienas. Tai gadino miesto vaizdą.

XXI amžiuje reklama mus pasiekia ne tik gatvėje: internete, laikraščiuose, televizijoje, ligoninėse, mokyklose... Mūsų nestebina nei dideli plazminiai ekranai ant namų sienų, nei, juolab, įspūdingų moterų portretai, kurie šypsosi mums blizgančiomis lūpomis iš žurnalų.

Mes neišsigąstame, jei gatvėje mus užkalbina žmogus, apsirengęs marškiniais su prekybos centro logotipu, kiša mums į rankas spalvotus bukletus ir aiškina, kodėl ten „verta sugrįžti kasdien“.

Dėl didėlio reklamos kiekio atsirado reiškinys vadinamas „reklamos triukšmu“ – žmonės suvokia reklamą kaip jų gyvenimo foną, į kurį nebeverta kreipti dėmesio. Todėl reklama, kuriai kasmet skiriamos begalinės lėšos tampa neveiksminga. Įvairios agentūros ir firmos neriasi iš kailio, kad kaip nors atkreiptų potencialaus kliento dėmesį.

Pavyzdžiui, firma „Toshiba“ sugalvojo aromareklamą. Viename Japonijos laikraščių buvo išspausdinta reklaminė nuotrauka, kurioje galima buvo matyti šaldytuvą, atviromis durimis. Šaldytuve – vaisius, kurie padengti specialia medžiaga, juos patrynus pirštais galima buvo pajusti vaisiaus kvapą.

Šiuo metu tai nėra naujiena, visuose kosmetikos ir parfumerijos kataloguose galima aptikti tokį „stebuklą“. Tačiau progresas nestovi vietoje.

Teletabiai N-18

JAV kompanija „Brand Marketers“ sumanė projektą „T-shirt TV“. Projekto esmė: mažas 11 colių ekranas su 4 kolonėlėmis „įmatuotas“ į marškinius. Ilgakojės blondinės ar brunetės (skonio reikalas), apsirengusios „tele-marškiniais“, lyg podiumu vaikšto prekybos centruose...

Pasak idėjos tėvo Adamo Hollanderio, „kai prie tavęs prieina graži panelė su televizoriumi ant krūtinės, pasprukti nebeturi šansų“.

Taip pat, Hollanderio teigimu, tokius „teletabius“ galima matyti tik tose vietose kur žmonės ateina ilsėtis, vadinasi jie netrukdys dirbti darbo, o kas ypač svarbu, į tokią reklamą nespoksosi prie vairo, rašo membrana.ru.

„Žiūrėk, mama, tas debesėlis panašus į Lygį!“

Bet atitraukime akis nuo televizorių ekranų ir pažiūrėkime į dangų. Įsižiūrėkime į debesis, nusišypsokime saulei, juk niekas nedraudžia žmonėms svajoti. O svajoti verta! Franciskas Guerras ir Brianas Gloveris iš Liksingtono, Alabamos, yra profesionalūs svajotojai. Kaip kitaip galima paaiškinti jų idėją daryti reklamą iš... debesų!

Kaip gi jiems pavyko „prijaukinti“ gamtos reiškinį? Paprasčiausiai šie vyrukai nutarė (kas galėjo pagalvoti) nenaudoti senų debesų, o gaminti naujus. Anot vyrukų kompanijos tinklapio flogos.net, tam yra sukonstruotos milžiniškos mašinos, kurios gamina įprastas muilo putas, pripildytas helio.

Tokiam muilo debesiui, prieš „išskrendant“ į dangų atlikti savo pareigos, yra suteikiama užsakovo sugalvota forma. Vienas toks debesis danguje matomas nuo keliolikos minučių iki valandos.

Kompanijos įkūrėjai teigia, jog jų gaminama reklama yra visiškai nekenksminga aplinkai. Taip pat artimiausioje ateityje technologija bus patobulinta ir danguje skraidys spalvotos „reklaminės muilo putos“. „Flogos“ paslaugomis jau pasinaudojo daug pasaulinio garso kompanijų: „McDonald‘s“, „Mercedes-Benz“, „Westren Unijon“, „HardRock Cafe“ ir kitos.

Didžiausias reklamos stendas, kurį matėte

Karšta vasaros naktis... Jūs su mylimąja/mylimuoju jaukioje restoranėlio lauko terasoje, kažkur prie Viduržemio jūros, gurkšnojate vyną, tyliai šnekatės, laikotės už rankų...

Lengvas gaivus brizas vėsina pavargusią nuo saulėtos dienos odą... Virš jūsų idilės driekiasi giedras dangus... O jo vidury – mėnulis su „Coca-Cola“ logotipų.

Taip, tai visai įmanomas dalykas. Šių metų liepos 20 dieną prasidėjo aukcionas dėl reklamos vietų mėnulyje, teigia moonpublicity.com. Pradinė kaina– 46 000 JAV dolerių. Varžytinės vyks iki spalio 20-osios, o nugalėtojai bus paskelbti lapkričio pradžioje.

Paveikslėliai ant mėnulio paviršiaus bus daromi, naudojant specialiai šiam tikslui sugalvotą „shadow shaping“ technologiją. Robotai su saulės baterijomis mėnesius važinės mėnulio paviršiumi ir savo pėdsakais „pieš“ iš anksto sumodeliuotas figūras.

Tai kainuos užsakovui tikriausiai ne vieną papildomą tūkstantį dolerių, tačiau idėjos kūrėjai užtikrina, jog tokios išlaidos bus padengtos gana greitai - juk kompanijos reklamą matys milijardai akių kasnakt!

Nieko nuostabaus, kad šis projektas sulaukė labai daug priešiškų atsiliepimų. Savaime aišku, menkas smagumas pakėlus akis į dangų matyti ne beribę erdvę ir paslaptį, o reklamos logotipą...

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis