Energingesnė ir gražesnė: specialistai pataria, kaip efektyviai pagerinti gyvenimo kokybę

Niekam nekyla abejonių, jog sveiki bei maistingi pusryčiai yra viena svarbiausių produktyvios dienos sąlygų, o mėginimas prisijaukinti rytą ir sveikos gyvensenos įpročius prasideda nuo trumpų pasikalbėjimų apie sportą, subalansuotą mitybą, aktyvų gyvenimo būdą.

Trečiadienio rytą būrys žinomų ir siekiančių padidinti savo produktyvumą žmonių, drauge su Gamtos Grožio Formulės ekspertų komanda, nusprendė savo dieną pradėti kitaip. Komanda pasakojo apie svarbiausius ryto ritualus, kurie padeda vos pabudus jaustis žvaliai, dalijosi receptais bei patarimais, atsakė į visus renginio svečiams rūpimus klausimus. Ši diskusija apie sporto ir mitybos balansą, vedama trenerės Miglės Senvaitytės ir mitybos specialistės Eglės Šinkevičiūtės, tik dar labiau sustiprino pasiryžimą kiekvieną dieną pradėti sveikiau.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Mitybos specialistė E. Šinkevičiūtė, svečiams dalyvaujant pusryčių kūrybos procese, atskleidė, kodėl pusryčius valgyti yra būtina, ir kokią naudą žmogaus organizmui, nuotaikai teikia taisyklingas valgymo režimas:

1. Pusryčiai reikalingi efektyviam svorio kritimui. Pusryčiai yra kone svarbiausias valgymas per dieną, kuris paruošia virškinimo traktą dienai ir suaktyvina medžiagų apykaitą: kai medžiagų apykaita yra aktyvi, greita, svorio kritimas nebėra neįmanoma misija.

2. Reguliarus pusryčių valgymas dar vadinamas organizmo laikrodžiu. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad norint koreguoti elgsenos įpročius, naujus įpročius būtina disciplinuotai kartoti 21-ą dieną iš eilės. Šis faktas priskiriamas tiek vandens gėrimo įpročiui, tiek pusryčių valgymui. Jeigu iki šiol nepusryčiavote, tačiau jau žinote pusryčiavimo naudą, nusistatykite tikslų laiką, tarkime, 8 val. ryto, ir pirmas kelias dienas stenkitės pusryčiauti numatytu laiku. Taip pamažu ugdysite įprotį. O jeigu 22-ą dieną, 8 valandą pamėginsite nepusryčiauti, turėsite nemalonų pilvo gurgimą, nenumaldomą alkio jausmą, slogią nuotaiką.

3. Pusryčių valgymas palengvina kėlimąsi. Jei organizmas turi pripratimą gauti pusryčių – maistingų medžiagų, tuo pačiu turi ir išvystytą valgymo režimą - konkrečias valgymų valandas. Kai skrandis maisto negauna įprastinę valandą, užklumpa nenumaldomas alkis. Alkanas žmogus negali nei užmigti, nei miegoti, todėl tai tampa motyvu keltis!

Organizatorių nuotr.

4. Pusryčių valgymas užkerta kelią persivalgymui. Praleidus pusryčius, padidėja poreikis vartoti didesnį maisto kiekį kitų valgymų metu, atsiranda persivalgymo rizika. Juo labiau, padidinus suvartojamų medžiagų kiekį, antroje dienos pusėje nesunaudota energija yra kaupiama kūne riebalų pavidalu. Taigi, pusryčių praleidimo įprotis daro neigiamą įtaką ir kūno linijoms.

5. Pusryčių nebuvimas iššaukia saldumynų poreikį. Yra atlikti tyrimai, kurių metu pripažinta, kad nevalgantis pusryčių žmogus yra linkęs ragauti nesveiką, konditerinį maistą, kuris būna prisotintas skonio stiprikliais ir kitomis pripratimą vystančiomis medžiagomis, tad suvalgant, tarkime, vieną saldainį – norėsis dar. O keli saldainiai gali sudaryti ir daugiau nei 1000 kalorijų ir tuo pat metu neigiamą vertę.

Organizatorių nuotr.

6. Subalansuoti pusryčiai susiję su gera emocine būkle. Pusryčiams tinkamiausias maistas yra kruopos: avižos, grikiai, ryžiai, bolivinės balandos ir kitos. Kruopose gausu B grupės vitaminų, o jie susiję su nervinės įtampos mažinimu bei gera emocine būkle.

Trenerė M. Senvaitytė pusryčių svečiams papasakojo, kaip rasti motyvacijos rytinei mankštai, kurią pradėti galima tiesiog lovoje:

1. Rąžymasis. Kadangi daugelis eina miegoti gana vėlai, keltis rytais būna sunku. Prasibudinti reikėtų pamažu, išjudinti visą kūną, pasirąžyti kiekviena kūno dalimi. Negalima daryti staigių judesių, ypač sukiojant galvą, kad nepatemptumėte raumenų. Lengvai pratempti raumenis galima tempiant vieną ranką kita, pritraukiant kojas prie krūtinės. Rąžymasis taip pat yra mankšta, suteikianti žvalumo, prabudinanti ir suteikianti energijos.

2. Pritūpimai. Kiekvieną ryto rutinos veiksmą galima išnaudoti darant pritūpimus arba vadinamuosius dalinius įtūpstus. Juos galima atlikti tiek dažantis, tiek laukiant, kol užvirs vanduo kavai. Pradėti galima nuo pritūpimų iki pusės minutės – tiek, kiek pavyksta pernelyg nepervargstant.

3. Vaikščiokite. Jeigu esate žmogus, kuriam įprastai sportuoti, pavyzdžiui, bėgioti, nepavyksta, vaikščiokite. Intensyvus 40-60 minučių trukmės pasivaikščiojimas ilgainiui turės labai didelės naudos jūsų sveikatai ir išvaizdai. Tiesiog vaikščioti reikia greičiau, nei įprastinis svajingas pasivaikščiojimas.

Virėjas M. Dobradziejus pasidalijo puikiu pusryčių receptu, kurį vadina energijos bomba visai dienai!

Organizatorių nuotr.

Reikės: Bolivinių balandų, ghee sviesto, paprikos, cukinijos, mėlynų svogūnų, špinatų, šiek tiek parmezano sūrio, guacamole arba graikiško jogurto.

Balandas reikia virti apie 15 minučių, tuomet jas sumaišyti su kubeliu sviesto.
Daržoves supjaustyti nedideliais kubeliais ir įmaišyti į kruopas.
Užbarstyti tarkuoto sūrio ir papuošti žolelėmis.

Organizatorių nuotr.

Skanaus ir nuotaikingos, energingos dienos!

Daugiau renginio akimirkų - fotogalerijoje:

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis