Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Kodėl detoksikacijos dietos iš tiesų ne tokios geros, kaip kalbama

Iš visų dietinės mitybos teorijų, kurios buvo populiarios per pastaruosius 20 metų, tik viena išlaikė tvirtas pozicijas. Detoksikacijos dieta tiesiog užvaldė besiliekninančiųjų pasaulį ir yra laikoma būtinybe, jei nori būti sveika.

Jos šalininkų teigimu, dėl šiuolaikinio gyvenimo nesaikingumo žmones kamuoja antsvoris, virškinimo, odos problemos, nuovargis bei kiti negalavimai. Prastas maistas, užteršta aplinka, nesveiki įpročiai skatina kauptis nuodingąsias medžiagas, kurios kenkia visam organizmui. Tik tobula dieta, kuri iš tikrųjų išplauna organizmą, gali padėti išvengti jų daromos žalos. Remiantis šia teorija prirašyta tūkstančiai knygų, prikurta papildų bei natūralių gydymo metodų – dietų pramonininkai klestėte klesti.

Abejonės dėl pranašumų

Pasak ekspertų, bandymai išvalyti vidų – tuščias laiko bei pinigų švaistymas. O toks drastiškas būdas kaip bado dietos tiesiog neveiksmingas ir gali būti daug pavojingesnis sveikatai nei atsitiktinis persivalgymas greito maisto restorane.

Detoksikacijos dietos visiškai nepagrįstos mokslo. Tai – nesveikas mados dalykas. Ši idėja kiek mistiška, nes siejama su Rytų religijų propaguojamu pasninku organizmui išvalyti. Tačiau organizmas ir taip puikiai šalina nuodingąsias medžiagas. Tarkim, kasdien suvartojame mirtiną dozę kofeino, bet liekame gyvi, nes kepenys jį suskaldo ir pašalina su išmatomis. Jokia Naujojo amžiaus dieta nepajėgi įveikti pagrindinių fiziologinių procesų.

Daržovės irgi toksiškos

Vidutinio laipsnio detoksikacijos programoje rekomenduojama pirmąsias dienas misti vien salotomis, vaisiais, gerti vandens, sulčių, o paskui 5 ar daugiau dienų valgyti tik šviežių ar garintų daržovių, vaisių, riešutų, grūdų, žuvies. Dažniausiai reikalaujama nevartoti kviečių produktų, raudonos mėsos, kavos, alkoholio.

Vargu ar tokia mityba gali teikti naujų jėgų. Pirma, netiesa, kad vaisiai ir daržovės, skirtingai nei mėsa ir žuvis, beveik neturi toksinų: iš tikrųjų kopūstuose, svogūnuose jų gausu, o mėsoje ir žuvyje beveik nėra. Beje, mėsos ir žuvies baltymai kaip tik padeda skaidyti natūralius toksinus.

Mokslininkų teigimu, jei laikantis bado dietos geriama daug sulčių, gali padaugėti cholesterolio. O meduje ir vaisių sultyse esantis cukrus skatina labai mažo tankio lipoproteinų gamybą. Lipoproteinai – žalingi riebalai, kurie gali užkimšti labai mažai valgančių žmonių kraujagysles.

Šalutinis poveikis

Sumažinus energijos iki 955,56 kcal gali prasidėti galvos skausmai, apimti silpnumas. Tikinama, kad pirmosiomis badavimo dienomis tai natūrali organizmo reakcija į nuodingųjų medžiagų šalinimą. Iš tikrųjų yra kitaip: jeigu skauda galvą, vadinasi, kažkas negerai. 9 atvejais iš 10 galvą maudžia dėl ūmaus ir stipraus gliukozės kiekio sumažėjimo kraujyje. Be to, prasideda ketozė, t.y. paspartėja ketonų (jie išsiskiria skylant riebalams) gamyba, kurios šalutinis poveikis – blogas burnos kvapas.

Nepatartina per dažnai taikyti detoksikacijos dietas: specialistai rekomenduoja tai daryti kartą per mėnesį. Kai badaujama dažnai, svoris krinta, tačiau kai grįžtama prie normalios mitybos, silpnėja raumenų jėga, tonusas. Raumenys susideda iš baltymų, o jei valgiaraštyje jų per mažai, sutrinka raumenų ląstelių veikla. Net ir miegant, kai nieko nevalgome, organizmas ima skaidyti raumenų baltymus – jie paverčiami maistu smegenims. Tad jeigu badauji keletą dienų, dar ilgai jusi žalingų padarinių.

Užburtas ratas

Svoris, kurio atsikratei badaudama, paprastai greitai grįžta. Iš pradžių netenki skysčių, o po detoksikacijos dietos pradėjusi normaliai maitintis atgauni ankstesnį riebalų kiekį, tik jo jau sunkiau atsikratyti.

Maiste yra daug kitų medžiagų, kurios būtų nuodingos, jeigu kauptųsi organizme. Bet mes turime kepenis – jos nuodingąsias medžiagas skaido ir pašalina su išmatomis. Vadinasi, teiginys, esą turime laikytis dietos, kad organizmas atsikratytų toksinų, - visiškas prasimanymas.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?