Dietologai įvardino, kuri iš populiariausių dietų yra pačiame „juodojo sąrašo“ viršuje

Rezultatai greiti, bet labai trumpalaikiai

Milijonai žmonių visame pasaulyje reguliariai laikosi įvairiausių dietų. Kokių, priklauso nuo tuometinių tendencijų. Kiekvienais metais populiariausių dietų reitingus sudarinėjantis puslapis Usnews.com išsamiai išanalizavo net 35 praėjusiais metais daugiausiai dėmesio sulaukusius mitybos planus ir sudarė jų reitingą, atsižvelgiant į tokius parametrus kaip efektyvumas, mitybos laikymosi sudėtingumas, pavojus sveikatai ir t.t.


Ekspertų vertinimu, pačia geriausia ir labiausiai subalansuota dieta jau ne pirmą kartą buvo pripažinta Viduržemio jūros dieta. „Juodojo sąrašo“ viršuje atsidūrė ketogeninė (keto) dieta.


Shutterstock nuotr.


Nuovargis, skausmai ir nervingumas


Ketogeninė dieta siūlo iki minimumo sumažinti angliavandenių kiekį ir pakeisti juos riebalais. Laikantis šios dietos, riebalai turėtų sudaryti mažiausiai 80% viso dienos raciono. Tokiu būdu organizmas imtų skaidyti ne angliavandenius (kurie iš esmės yra energijos šaltinis), o riebalus.


Ekspertai pripažįsta, kad metant svorį keto dieta savo efektyvumu lenkia daugumą kitų mitybos planų, tačiau greiti rezultatai turi ir neigiamą pusę – jie trumpalaikiai. Iš esmės dėl to, kad ilgai keto dietos laikytis praktiškai neįmanoma: tektų atsisakyti ne tik skanių, bet ir sveikų angliavandenių, kurių reikia organizmui – vaisių, pilnagrūdžių kruopų ir krakmolingų daržovių.


Dietologai tikina, kad keto dieta – tai sukrėtimas organizmu, juk įprastai organizmui reikiamą energiją gauname būtent iš angliavandenių. Kai angliavandenių organizmas negauna, energiją pradeda eikvoti iš riebalų sankaupų, o riebalams skylant susidaro nepageidaujami cheminiai junginiai – organizmą nuodijantys ketonai, turintys specifinį acetono kvapą.


Negatyvios keto dietos pasekmės pasireiškia bendrai suprastėjusia savijauta: jaučiamas nuolatinis nuovargis, padidėjęs miego poreikis, raumenų skausmai. Kenčia ir nervinė sistema, nes smegenims būtina iš angliavandenių gaunama energija. Ilgiau laikantis dietos gali pasireikšti ir rimtesni nerviniai sutrikimai: paranojos, nepaaiškinamos baimės jausmas ar padidėjusi agresija.


Dietologai vieningai tikina, kad ilgalaikė ketogeninė dieta kenkia širdžiai, kraujagyslėms ir didina riziką susirgti cukriniu diabetu. Tačiau greitai tirpstantys kilogramai daro savo – keto dieta ir toliau laikosi populiarumo viršūnėje.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis