Kodėl vakarais vaisių valgymo turėtum atsisakyti

Visos puikiai žinome – valgyti šviežius vaisius būtina, tačiau vakarienės metu jų geriau atsisakyti.

Anot dietologų, vaisių valgymas vakare ne tik skatina svorio augimą, bet ir sukelia skrandžio problemas bei trikdo miegą.


Sukelia naktinį rėmens deginimą. Jei turi jautrų skrandį, antroje dienos pusėje ir ypatingai prieš miegą turėtum atsisakyti citrusinių vaisių, padidinančių skrandžio rūgštingumą. Apskritai, turintiems jautrų skrandį, valgymą vakarais reikėtų apriboti: geriausia pavalgyti likus kelioms valandoms iki miego, rinktis neriebius produktus. Norint, prieš miegą galima išgerti nestiprios arbatos.


Neleidžia užmigti. Didelis vaisiuose esantis fruktozės kiekis suteikia kūnui energijos. Dienos metu tą energiją greitai išnaudosi, tačiau vakare, o ypač naktį, organizmui reikalingas poilsis.


Trikdo virškinimą. Nors vaisius įprastai laikome lengvu maistu, vaisių virškinimo procesas organizme gali trukti net iki kelių valandų. Jei kartu su vaisiais prieš miegą valgei ir kitokio maisto, procesas gali vykti dar lėčiau. Be to, vakare suvalgyti vaisiai ne visada būna suvirškinti iki galo, todėl užsistovi storojoje žarnoje ir sukelia pilvo pūtimą.


Didina svorį. Didelis vaisiuose esantis fruktozės kiekis organizme paverčiamas naudinga energija. Jeigu fruktozės suvartojame daugiau, negu jos reikia organizmui, angliavandeniai virsta riebalais ir kaupiasi ant tavo pilvo, šlaunų ar sėdmenų. Todėl vakarais stenkis vengti saldžių vaisių, ypatingai vynuogių, mangų ir bananų.


Vaisiai – ne užkandis, o maistas


Norinčioms iš vaisių gauti maksimalią naudą, dietologas Alanas Walkeris pataria juos valgyti ne vietoj deserto po pagrindinio maisto, o kaip pagrindinį patiekalą arba prieš pagrindinį maistą. Patekę į pilną skrandį, veikiami kitų produktų vaisiai pradeda fermentuotis – organizmas iš vaisių negauna jam reikalingų naudingųjų medžiagų ir vitaminų, o tave gali pradėti varginti tokie nemalonūs pojūčiai, kaip pilvo pūtimas. Ypatingai svarbu tai atsiminti mėgstančioms ananasus. Sakoma, kad ananasai degina kalorijas! Tačiau tik tuo atveju, jeigu valgai juos prieš pagrindinį maistą.


Trumpa atmintinė, kada valgyti vaisius:


1. Vaisius galima valgyti praėjus 2 valandoms po to, kai valgei šviežias daržoves

2. Vaisius galima valgyti praėjus 3 valandoms po maisto, kuriame nebuvo mėsos

3. Vaisius galima valgyti praėjus 4 valandoms po maisto, kuriame buvo mėsos

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis