Penki vitaminai, kurie padės tau greičiau sulieknėti

Sveikai maitiniesi, skaičiuoji kalorijas ir netgi sportuoji, o rezultato nesimato jokio? Matyt, pamiršai pasirūpinti sklandžia viso tavo organizmo veikla, todėl jis ėmė ir paskelbė streiką.

Dietologai išskyrė penkis svarbiausius vitaminus, padėsiančius tau pagreitinti lieknėjimo procesą.


Vitaminas A arba kitaip – retinolis padidina darbingumą, pagreitina metabolizmo procesą ir padeda greičiau atsistatyti po sunkių krūvių. Pakankamas vitamino A kiekis lieknėjimo metu neleidžia nusilpti imunitetui, o būtent tai dažnai nutinka laikantis dietos. Vitaminas A sintetinamas iš retinolio ir karotinoidų. Retinolis kaupiasi vištų, jaučių, kiaulių, žuvų kepenyse, kiaušinio trynyje, pieno produktuose, svieste. O štai karotinoidų reikėtų ieškoti raudonos ar oranžinės spalvos daržovėse, vaisiuose ir uogose, pavyzdžiui, pomidoruose, morkose, persikuose, abrikosuose, raudonuosiuose pipiruose ir moliūguose. Taip pat nemažas jų kiekis randamas cukinijose, kopūstuose ir žalumynuose.


Kalcis geriausias lieknėjančių draugas. Nepaisant to, kad kalcis – pagrindinė organizmo statybinė medžiaga, taip pat jis aktyvuoja daugelį fermentų, kurie prisideda prie energijos išsiskyrimo ir tiesiogiai veikia medžiagų apykaitą. Geriausias kalcio šaltinis – pieno produktai. Kefyras, pienas, jogurtas, sūriai, varškė, tačiau geriausiai mažo riebumo. Riebaliukų deginimui tinka ir rauginti pieno produktai.


Chromas – dar vienas aktyvus medžiagų apykaitos dalyvis. Pirmiausia dėl to, kad chromas sąveikauja su insulinu, padėdamas organizmui geriau įsisavinti gliukozę. Kaip su tuo susijęs lieknėjimas? Viskas labai paprasta: kadangi chromas reguliuoja cukraus kiekį kraujyje, jis tampa atsakingas už potraukį saldumynams ir miltiniams produktams. Išvada: kuo organizme daugiau chromo, tuo mažesnis apetitas ir potraukis saldumynams. Chromo turintys produktai: bertoletijos, lazdynų riešutai, grikiai, veršiena, svogūnai galvutėmis, pupelės, bulvės, brokoliai, žiediniai ir Briuselio kopūstai, riebiosios jūros žuvys.


B grupės vitaminai. Dietologai iš šios grupės išskiria B1, B6 ir B12 vitaminus. Vitaminas B1 (tiaminas) labai svarbus angliavandenių apykaitai. B1 trūkumas organizme padidina apetitą, šis išprovokuoja persivalgymą, dėl to atsiranda viršsvoris. Tiaminais praturtinti produktai: tamsūs grūdai, pupos, raudona mėsa, kepenys, viso grūdo duona. Vitaminas B6 atsakingas už imunitetą, audinių atstatymą, stimuliuoja baltymų metabolizmą organizme. Jo dėka kraujyje gaminasi eritrocitai, kurie po organizmą varinėja deguonį. O lieknėjimo proceso metu riebalai deginami būtent deguonies dėka. Trūkstant vitamino B6 sulėtėja svorio kritimas. Daugiausiai šio vitamino galima rasti ruduosiuose ryžiuose ir miežiuose. Vitaminas B12 taip pat labai svarbus medžiagų apykaitos procese. Esant jo trūkumui pasireiškia dirglumas, silpnumas, nuovargis. Be to, galimi virškinamojo trakto veiklos sutrikimai. Norint to išvengti, būtina valgyti daugiau žuvies, jūros gėrybių ir kiaušinių trynių.

 

Kalis. Netekus vos 3–5 kg svorio gali sumažėti odos elastingumas ir išryškėti visoms moterims baimę keliantis celiulitas. Norint to išvengti, į mitybos racioną būtina įtraukti kalio turinčius produktus. Kalis greitina virškinimo procesą, šalina toksinus ir pakelia raumenų tonusą. Tad į savo mitybos racioną įtrauk džiovintus vaisius, bananus, riešutus ir špinatus. Vis tik didžiausi kalio klodai kaupiasi juoduosiuose serbentuose! 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis