Tariamai sveikas maistas, kuris sparčiai augina tavo kilogramus

Ką gi tokio čia suvalgius, kad būtų nekaloringa ir skanu? Paimsiu sušių – čia gi tik ryžiai ir žuvis! Tik ar tikrai?

Sukirtai, tavo nuomone, sveiką patiekalą ir... nė nenutuoki kalorijų gavusi ne mažiau nei iš porcijos keptų bulvyčių ar mėsainio. Oi, būk atidesnė!


Neabejotinai žinai: traškučiai, saldumynai, visa, kas sietina su žodžiu keptas, yra blogai. Nes nusėda ant šlaunų, talijos, kitų strateginių vietų. Tačiau kai kurie sveikais, naudingais ir nekaloringais laikomi patiekalai yra net didesnės kalorijų bombos! Visiškai tikėtina, jog kaip tik dėl jų tau kaskart atsistojus ant svarstyklių ir norisi verkti.


Sušiai


Be abejo, nei daržovėse, nei jūrinių dumblių lapuose nėra daug kalorijų. Pavojus slypi sušių viduje: mat šie dažniausia ruošiami su kreminiu sūriu arba majonezu. Be to, kartais naudojamos tešloje apvoliotos ir riebaluose apkeptos jūrų gėrybės. Vien dėl šių patobulinimų standartinis sušių rinkinukas (maždaug aštuoni suktinukai) virsta 500—600 kalorijų. Net sojų padažas nėra toks jau nekenksmingas — jis gausus natrio: nuo jo svorio nepriaugsi, tačiau organizme užsilaikys skysčiai, ir džinsai staiga gali tapti per ankšti.


Džiovinti vaisiai


Jei paėmusi po tokio pat dydžio puodelį džiovintų ir šviežių vaisių palygintum jų energinę vertę, pamatytum, jog pirmuoju atveju kalorijų yra maždaug 5—8 kartus daugiau nei antruoju. Tai paprasta paaiškinti: džiovintuose vaisiuose nebėra vandens, todėl į tą patį puodelį jų telpa kur kas daugiau. Pavyzdžiui, puodelis šviežių vynuogių — 60, o puodelis džiovintų (t. y. razinų) — jau 460 kalorijų. Ir daugelis gamintojų į džiovintus vaisius dar deda cukraus!


Traškūs javainiai su medumi


Juose išties gausu organizmui naudingų riešutų bei avižų. Bėda ta, kad gamintojai mėgsta pridėti dar ir aliejaus (dėl traškumo) bei pernelyg daug cukraus (dėl skonio). Rezultatas: dubenėlį rytą suraitei — ir jau gavai apie 500 kalorijų. Taigi skaityk ir lygink etiketes: išsirinkusi analogiškos sudėties, tačiau mažesniu kiekiu aliejaus bei cukraus papildytus javainius ir kalorijų sumažinsi perpus.


Tortilijų suktinukai


Sukti sumuštiniai atrodo ne tokie kaloringi kaip įprasti. Bet tiesa negailestinga: nesvarbu, ko kištum į jų vidų, liesiausia tortilija — tai apie 300 kalorijų. Jeigu ją išvyniotum, pamatytum: šio nekalto suktinuko skersmuo gali siekti net 25 cm. Tai kur kas didesnis nei įprastų dviejų duonos riekelių plotas, todėl daugiau reikia ir majonezo ar aptepo.


Arbata buteliukais


Į ją pilama tiek daug cukraus arba medaus, kad išgėrusi butelį gausi apie 200 kalorijų — kiek ir iš butelio gazuotų vaisvandenių.


Ryžių trapučiai


Nesiginčijame: šiuose užkandžiuose nėra riebalų, kalorijų irgi mažai. Tačiau nėra ir ląstelienos bei baltymų — ingredientų, kurie geriausia įveikia alkio jausmą. Vadinasi, krimsdama trapučius vis tiek jausiesi alkana, todėl veikiausia užsimanysi kokio nors konkretesnio maisto ir... sukimši neplanuotą porciją kalorijų. Dar atsargiau skanauk trapučių su priedais: jie ne tik nenumalšina alkio, bet ir mesteli organizmui nereikalingo cukraus ar druskos.


Sultys


Vaisių paros normą mėgini įvykdyti gerdama jų sulčių? Tai gali būti viena priežasčių, kodėl nebeįlendi į sijoną. Litro pakuotė apelsinų ar obuolių sulčių — tai apie 110 gr angliavandenių, maždaug tiek pat jų yra dešimtyje riekių duonos. Beje, didumą sulčių angliavandenių sudaro cukrus — 24 kupini šaukštai!


Dietiniai pusgaminiai


Ko gi bloga tikėtis iš pusgaminių, paženklintų žodžiu neriebu? Deja, dažniausia juose būna daug druskos, mat gamintojai, negalėdami naudoti natūralių riebalų, bent jau tokiu būdu bando suteikti produktams skonio. O druska sulaiko organizme vandenį (ypač rankų bei kojų srityse), todėl gali atrodyti gerokai patinusi.


Salotos


Neapdorotos daržovės — geriausios tavo talijos draugės. Tačiau pagardinusi jas sūriu, skrudintomis sėklomis, skrebučiais ir padažu gauni tokį patiekalą, kuris kaloringumu nė kiek nenusileidžia superdidelei porcijai makaronų. Beje, nepuoselėk iliuzijų ir dėl acto bei aliejaus padažų: gal jie ir ne tokie riebūs kaip ruošti iš grietinėlės ar grietinės, tačiau vargu ar mažiau kaloringi.  

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis