Vakarienė po 18:00 valandos: 6 mitai, kuriuos seniai metas išsklaidyti

Nevalgyk po 18:00 valandos! Tai neabejotinai pati garsiausia lieknėjimo teorija, kurią tikriausiai girdėję net tie, kuriems jokių dietų laikytis nereikia.  

Teoriją palikime teorijai, bet praktikoje atsisakyti maisto vakare ne taip jau paprasta. Juk 18 valandą dauguma dar net nebūname grįžę iš darbų! Tyrimai rodo, kad būtent vakarienė daugumai mūsų tampa svarbiausiu dienos maistu. Ar tai blogai? Priklauso nuo to, ką valgysi ir kiek valgysi.


Vaisiai - ne toks jau nekaltas maistas


Daržovėms vakare – taip, o vaisius geriau palikti pusryčiams. Vaisiuose yra didelis kiekis fruktozės, kuri pagal savo poveikį kūno linijoms prilygsta baltajam cukrui, ypač jeigu vaisiai valgomi vakarinėmis valandomis. Vaisius geriau valgyti pusryčiams. Jeigu mėgsti užkandžiauti tarp valgymų, vaisiai galėtų būti skaniausias ir sveikiausias užkandis. Ypatingai riboti reikėtų bananus, vynuoges, mangus ir kai kurias obuolių rūšis. Nepamiršk, kad vaisiai, suvalgyti prieš naktį, gali sukelti pilvo pūtimą, todėl pasistenk vakarais nuo jų susilaikyti.


Karštas ar šaltas patiekalas


Egzistuoja mitas, esą karštieji patiekalai vakarienės metu augina kilogramus. Ši teorija neturi jokio racionalaus pagrindo. Tiek šaltas, tiek karštas maistas gali būti vienodai kaloringi, tad viskas priklauso nuo to, kokius produktus ir jų kiekius tu pasirinksi. Virtos daržovės ir žuvies gabalėlis bus sveikas ir tikrai nekaloringas pasirinkimas, o sumuštinis su sviestu ir dešra – ne pats protingiausias sprendimas. Kitaip tariant, svarbu ne tai, tu valgai karštą patiekalą ar šaltą, svarbu tai, koks tavo patiekalo kaloringumas.


Blogis ne makaronuose, o padaže


Kažkodėl dauguma mano, kad makaronai – tai vien kalorijos ir vakarienei jų tikrai nevalia valgyti. Neverta galvoti, kad nuo jų labai storėjama. Tai netiesa. Viskas priklauso nuo padažo, kurį pasirinksi. Jeigu vietoje grietinėlės padažo makaronus pagardinsi trintais pomidorais, problemų dėl figūros pavyks išvengti. Taip pat labai svarbu rinktis kietų kviečių makaronus – jie kur kas sveikesni. Žinoma, kalbant apskritai apie vakarienę, angliavandenių geriau vengti. Tačiau saikingais kiekiais ir jie labai nepakenks.


Išlaikyk dienos racioną


Klaidinga manyti, kad vakarais reikia valgyti labai mažai. Tu laisvai gali sau leisti pagrindinį valgymą rinktis vakaro valandomis, o ne pirmoje dienos pusėje, kaip priimta. Vienintelė sąlyga, kurios būtina laikytis, tai išlaikyti kalorijų normą: pirmoje dienos pusėje suvalgyti mažiau, vakare – daugiau. Tačiau nepamiršk – valgyti reikia ir pirmoje dienos pusėje, kad tavo organizmas nepatirtų alkio streso ir nepradėtų kaupti vakarais gaunamo maisto. Dar vienas patarimas – nevalgyk prieš pat miegą, nes miegantis organizmas virškina lėčiau, o ir miego kokybė prisivalgius labai suprastėja.


Viskas priklauso nuo laiko, kada eini miegoti


Paplitusi nuomonė, kad valgyti po šeštos valandos vakaro draudžiama, nėra teisinga. Galbūt ši teorija pasiteisintų tuo atveju, jeigu miegoti eitum 9 valandą. Tačiau tai – retenybė. Kur kas dažniau į lovą atsigulame vidurnaktį ar net vėliau. Tad tam, kad vakarienė figūrai nepakenktų, stenkis išlaikyti 3 valandų tarpą tarp paskutinio valgymo ir ėjimo miegoti.


Salotos – ne visada geriausia išeitis


Įsišaknijusi nuomonė, kad vakarienei valgant vien tik salotas, galima sulieknėti. Deja, yra ne visai taip. Svarbu, kokias salotas tu išsirinksi. Jeigu tai bus visų mėgiamos „Cezario“, sulieknėti vargiai pavyks – ar matei, koks riebus šių salotų padažas? Geriau rinkis lengvas salotas iš daržovių, kiaušinio ir nedidelio gabalėlio neriebaus sūrio. O vietoj majonezinių padažų užpilk šlakelį aliejaus ir apšlakstyk citrinų sultimis. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis