Lieknėk efektyviau skaičiuodama pulsą

Žinoti, koks yra tavo pulsas, labai naudinga, ypatingai, jeigu sportuoji turėdama tikslą sulieknėti. Kontroliuodama savo pulsą žinosi, ką degini sporto metu – riebaliukus ar angliavandenius. 

Tavo organizmas turi širdies dūžių maksimumą, kurio nereikėtų viršyti. Paskaičiuoti jį gali paprastai: 207 - (amžius x 0,7). Pavyzdžiui, jeigu tau 30 metų, maksimalus pulsas bus lygus 207 - (30 x 0,7) = 186. Tikslesnius skaičius gali gauti atlikus testą pas gydytoją, tačiau būtinybės tam nėra, jeigu sportuoji neprofesionaliai.


Treniruočių pobūdis ir pulsas


Specialistai išskiria penkis treniruočių etapus. Kiekviename iš jų kalorijų deginimo procesai vyksta skirtingai, priklausomai nuo tavo pulso dažnio.


1. Labai lengvi pratimai, kuomet pulsas siekia 50-60% nuo maksimalios ribos. Kuras organizmui - riebalai.


2. Lengva treniruotė, kuomet pulsas siekia 60-70% nuo maksimalios ribos. Kuras organizmui - riebalai ir nedaug angliavandenių.


3. Vidutinio intensyvumo treniruotė, kuomet pulsas siekia 70-80% nuo maksimalios ribos. Kuras organizmui - riebalai ir tiek pat angliavandenių.


4. Sunki treniruotė, kuomet pulsas siekia 80-90% nuo maksimalios ribos. Kuras organizmui - didžioji dalis angliavendeniai, šiek tiek riebalai.


5. Labai intensyvi treniruotė, kuomet pulsas siekia 90-100% nuo maksimalios ribos. Kuras organizmui - angliavandeniai.


Jeigu pagrindinis tavo tikslas – svorio metimas, tuomet turėtum rinktis tas treniruotes, kurių metu labiausiai deginami riebalai. Pažvelgus į sąrašą matysi, kad tai pirmai ir antrai kategorijai priskiriamos treniruotės. Riebalai – tai lėtasis kuras tavo organizmui, tad deginamas jis tuomet, kai nėra poreikio energijos gauti daug ir greitai. Jeigu energijos prireikia daugiau, organizmas ima atsargas iš angliavandenių.


Pavyzdžiui, greitas ėjimas (2 kategorija iš sąrašo) sudegina maždaug 400 kcal. per valandą, 90% energijos gaunama iš riebalų. Tuo tarpu bėgiojant (4 kategorija iš sąrašo) tik 20% energijos bus pasisavinama iš riebalų, o likusi dalis atkeliaus iš angliavandenių.


Nori pasiekti maksimalius rezultatus? Tuomet nuolatos keisk treniruočių intensyvumą: vieną kartą užsiimk kardio pratimais, kitą – ramesniu, lėtesniu sportu. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis