5 dalykai, kurių negalima daryti menstruacijų metu

Pasisekė toms, kurioms menstruacijos nesukelia jokių šalutinių poveikių apart įprasto kelias dienas trunkančio kraujavimo. Kitoms tenka susidurti su pilvo skausmais, pakilusia temperatūra, pagausėjusiu prakaitavimu ir kitomis organizmo reakcijomis.  

Ką daryti, kad menstruacinis periodas praeitų lengviau, jau esame ne kartą kalbėjusius. Šį kartą pakalbėkime apie tai, ko daryti nevertėtų.


Nuskausminamieji


Menstruaciniai skausmai tikrai ne pats maloniausias dalykas, tad ne viena iš mūsų tomis dienomis griebiasi tablečių. Tačiau toks vaistas kaip aspirinas, nors ir veiksmingai kovoja su pilvo skausmais, tuo pačiu padidina kraujavimą. Jeigu su skausmais mėnesinių metu susiduri nuolatos, vertėtų pasitarti su savo ginekologe ar ginekologu – jie parinks tau tinkančius skausmą slopinančius vaistus, kurie gali būti vartojami būtent menstruacijų metu.


Dieta


Griežta dieta ir sveika mityba – du skirtingi dalykai. Pirmojo medikai rekomenduoja atsisakyti, antrojo – laikytis. Prieš menstruacijas ir jų metu organizmas linkęs kaupti skysčius – tikriausiai ir pati pastebėjai, kad svarstyklės rodo pora kilogramų daugiau, o kūnas rytais būna patinęs. Mėnesinių metu nepatariama valgyti sūdytų ir rūkytų gaminių – jie dar labiau skatina skysčių kaupimąsi organizme. Į savo mitybos racioną reikėtų įtraukti vaisių ir daržovių, taip pat gerti daugiau vandens tam, kad organizmas jaustų poreikį jį pašalinti, o ne kaupti.


Karšta vonia


Aukšta temperatūra (ne tik vonios, bet ir oro) praplečia kraujagysles. Galimos to pasekmės – ne tik varginantis padidėjęs kraujavimas, bet ir bendras silpnumo jausmas, galvos svaigimas, pykinimas. Be to, mėnesinių metu gimdos kaklelis prasiplečia, tad į vidų kur kas lengviau patenka įvairios bakterijos, galinčios sukelti uždegimus. Užsistovėjusiame vandenyje susikaupia visi tavo kūno nešvarumai, tad infekcijos rizika kur kas didesnė, nei prausiantis po dušu.


Seksas be prezervatyvo


Tai, kad mėnesinių metu neįmanoma pastoti, tėra įsigalėjęs mitas. Tikimybė mažesnė, nei vaisingomis dienomis, tačiau ji vis tiek egzistuoja. Tad jeigu tavo planuose nėštumas nenumatytas, mylintis turėtum naudoti apsisaugojimo priemones. Prezervatyvas apsaugos ir nuo galimų lytinių infekcijų, juk menstruacinis kraujas – ideali terpė įvairioms bakterijoms. Atsisakyti malonumo mylėtis tomis dienomis tikrai nebūtina, tačiau savo saugumu būtinai pasirūpink.


Jėgos treniruotės


Menstruacijos – ne mirtina liga, tad sportuoti gali drąsiai. Vis tik jėgos treniruotes tomis dienomis geriau pakeisti kuo nors kitu. Tai gali būti kardio treniruotė ar kažkas ramesnio, pavyzdžiui, joga. Bet kuriuo atveju judėjimas tau išeis į naudą, nes fizinis aktyvumas mažina menstruacinius skausmus. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis