5 priežastys valgyti avokadą kiekvieną dieną, jei nori sulieknėti

Avokadas – tikras sveikųjų ir tavo organizmui labai naudingų gerųjų riebalų karalius. Vienos jį valgo tam, kad turėtų skaisčią odą, kitos – dėl plaukų, o dietologai avokadą rekomenduoja pamilti ir toms, kurios nori sulieknėti. Taip taip! Ir visai nesvarbu, kad jame tiek daug riebalų. Tiksliau – būtent dėl to jis ir naudingas!

Viename vidutinio dydžio avokade yra maždaug 322 kalorijos ir 29.5 gramai riebalų. Net 20 gramų iš jų – mononesočiosios riebalų rūgštys, kurios naudingas tavo figūrai ir sveikatai. Priešingai nei daugumą kitų produktų, avokadatą gali valgyti tiek pusryčiams, tiek pietums ar vakarienei – gerieji riebalai ne kaupia kilogramus, o padeda jų atsikratyti.


Žinoma, valgyti reikia su saiku. Vienas avokadas per dieną bus pats tas! Jei tavo racione yra sviesto, jūrinės žuvies, riešutų ar kitų daug sveikųjų riebalų turinčių produktų, avokadu nepiktnaudžiauk – per dieną suvalgyk ne daugiau nei pusę vaisiaus. Juk turi išlaikyti riebalų, baltymų ir angliavandenių balansą – tai pagrindinė lieknėjimo paslaptis.


Shutterstock nuotr.


Avokadas paspartina lieknėjimo procesą


Sveikųjų riebalų bijoti tikrai nereikia – jie figūrai nepakenks, jei vartosi saikingai. Avokaduose gausu ne tik sveikųjų riebalų, bet ir skaidulų, sukeliančių sotumo jausmą ir padedančių gerinti virškinimą. Gaudamas pakankamą kiekį sveikųjų riebalų, kūnas sparčiau degina sukauptus bloguosius riebalus.


Avokadas padeda naikinti riebalus pilvo srityje


Penn State atlikti tyrimai parodė, kad žmonės, kiekvieną dieną suvartojantys 40 g (maždaug 3 šaukštai) aukštos kokybės aliejų (tokių, kaip avokado), per keturias savaites sumažino pilvo riebalų kiekį 1,6% palyginus su tais, kurie naudojo įprastus aliejus.


Shutterstock nuotr.


Avokadas padeda įsisavinti naudingąsias medžiagas


Puikiai žinai, kad daržovėse yra daugybė tavo organizmui būtinų naudingųjų medžiagų, tačiau jeigu valgysi salotas be sveikųjų riebalų – jokios naudos iš to nebus. Žurnale „Molecular Nutrition & Food Research“ publikuotame tyrime buvo atskleista ypatinga avokadų nauda. Tyrimo dalyviai valgė salotas, praturtintas mononesočiaisiais ir polinesočiaisiais riebalais. Vėliau mokslininkai patikrino dalyvių kraujyje esančių riebaluose tirpių karotinoidų įsisavinimą. Paaiškėjo, kad naudojant mononesočiuosius riebalus, naudingųjų medžiagų įsisavinimui reikėjo tik 3 gramų riebalų. Tuo tarpu naudojant polinesočiuosius riebalus, jų reikėjo net 20 gramų!


Avokadas gerina virškinimą


Jei tavo virškinimo sistema sutrikusi, sunkiai padės net ir geriausios dietos! Geriausias būdas padėti savo virškinimui – valgyti daugiau ląstelienos turinčių produktų, o būtent avokaduose jų tikrai gausu. Galėsi pamiršti tokias problemas, kaip vidurių užkietėjimas ar nereguliarus tuštinimasis. Bent porą savaičių pasistenk kiekvieną dieną suvalgyti po puselę avokado ir pamatysi pokyčius.


Avokadas spartina medžiagų apykaitą ir suteikia energijos


Viename amerikiečių atliktame tyrime buvo įrodyta, kad laikantis tų pačių mitybos įpročių, tačiau pakeičiant sočiuosius riebalus nesočiaisiais, fizinis aktyvumas išauga 13,5%, o medžiagų apykaita pagerėja 4,5%. Ir tokie rezultatai pasiekiami vos per porą savaičių! Tik pagalvok, kokių pokyčių sulauktum, jeigu sveikesnių mitybos įpročių laikytumeisi ilgesnį laiką. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis