Kodėl riebalai kaupiasi būtent ant pilvo

Lengviausia kovoti su problema tada, kai žinai tos problemos priežastį.

Atsikratyti riebalų pilvo srityje gali atrodyti kaip neįmanoma misija. Kojos lieknėja, rankos gražėja, o pilvo riebaliukai - nė iš vietos! Nepulk savęs barti - gali būti, kad kalta visai ne tu, o nepaklusnūs hormonai tavo organizme. 


1. Maitiniesi teisingai, bet rezultatų nematai? Metams bėgant organizmas aptingsta ir vietoje to, kad degintų riebalus, pradeda juos dėti į šoną - dažnu atveju liemens srityje. Šiuo klausimu labai svarbų vaidmenį atlieka estrogenai, kurie padeda organizmui deginti riebalus, gerina nuotaiką ir mažina apetitą. Atkreipk dėmesį, kaip pasikeičia tavo mitybos įpročiai ir kūno formos prieš pat mėnesines. Laikotarpiu nuo ovuliacijos iki mėnesinių, organizme pradeda karaliauti progesteronas. Šio hormono dėka organizmas iš maisto išgauna maksimalų kiekį maistinių medžiagų, net jeigu to maisto ir visai nedaug. Kitaip tariant, progesteronas skatina papildomą riebalų kaupimą. Tad jeigu riebaliukai kaupiasi net ir sveikai maitinantis, rekomenduojama pasitikrinti estrogenų ir progesterono kiekį. 


2. Esi pavalgiusi, bet vis tiek jautiesi alkana? Greičiausiai išsibalansavo hormono leptino kiekis organizme. Leptinas - labai svarbus hormonas, kuris padeda nuslopinti alkį ir sulaiko tave nuo persivalgymo. Kuo daugiau į kraują išskiriama leptino, tuo stipresnis norą valgyti slopinantis signalas smegenims siunčiamas. O dabar atspėk, kur dažniausiai nusėda staigių persivalgymų riebaliukai? Ne, jie nepasiskirsto tolygiai, o yra linkę kauptis būtent liemens srityje. 


3. Egzistuoja ir taip vadinamieji stresiniai pilvo riebalai. Įprastai toks pilvas būna atsikišęs, šiek tiek nukaręs ir minkštokas. Stresinis pilvukas dažniausiai būna padalintas į dvi dalis - apatinėje dalyje labiau atsikišęs, viršutinėje turi mažesnę riebalų rinkę. Stresinis pilvas susiformuoja dėl kortizolio pertekliaus. Stresinėse situacijose organizmas išskiria hormoną kortizolį, o šis padeda į kraują išsiskirti cukrui. Jei organizmas cukraus nepanaudoja energijai išeikvoti, jis virsta kūno riebalais. „Jei ilgą laiką jaučiame stresą, riebalų atsargos kaupiasi ant žemesnės pilvo dalies, kad būtų arčiau kepenų, ir prireikus galėtų transformuotis į kitą energiją“ - knygoje „Fat Around the Middle“ rašo dr. M. Glenville.

---

Tad jeigu dietų laikymasis ir bandymas išsportuoti susikaupusius kilogramus neduoda apčiuopiamų rezultatų, pats metas į viską pažvelgti iš kitos pusės. Pradėk ne nuo mitybos, o nuo savijautos - streso mažinimo, miego režimo sutvarkymo ir reguliaraus, tačiau nevarginančio aktyvumo. Jei jauti, kad problema tikrai gali būti hormonų disbalanse, apsilankyk pas gydytojus, kurie atliks reikiamus tyrimus. Galbūt paaiškės, kad viską galima išspręsti kur kas efektyviau ir paprasčiau. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis