Dietologė atskleidė, kuo gražioms kūno linijoms ir sveikatai svarbus išmanus maisto pasirinkimas

Ateina ruduo – ir netrunka ištirpti tos energijos ir geros savijautos atsargos, kurias sukaupėme per vasarą. Kitaip tariant, kuo saulės mažiau, tuo daugiau dėmesio reikia skirti organizmui – pradėkime juo rūpintis nuo pat ryto!

Kaip šaltuoju metų laiku saugoti sveikatą ir dailias kūno linijas, atskleidžia „Herbalife Nutrition“ mitybos ekspertė dietologė Anastasija Ulasevič Kurginian.


Kaip maitintis rudenį, kad nešblėstų vasarą sukaupta energija ir nuotaika?


Vis labiau artinantis žiemos šalčiams, labai svarbu stiprinti imuninę sistemą. Įsivaizduokime, kad mūsų sveikata rudenį – tai stalas keturiomis kojomis.


Pirma koja – tai baltymai, kurių negali pritrūkti mityboje. Vos tik pajuntame pirmuosius peršalimo požymius, artimieji mums siūlo arbatos su citrina. Taip, mikroelementai ir vitaminai – svarbu, bet imuniteto molekulėms imunoglobulinams būtini baltymai, todėl mūsų mityba turi būti gausi šių maistingųjų medžiagų.


Įvairūs mikroelementai ir vitaminai – tai antra koja, šiuo metu ypač svarbu, kad organizmui pakaktų vitamino D. Klaidingai manoma, kad štai buvo saulėta vasara, mes jo prikaupėme pakankamai. Kiekvieną dieną matau savo pacientų tyrimus, tad galiu teigti: vitamino D labai dažnam trūksta ir vasarą. Deja, net valgant natūralų, namuose ruoštą maistą šio trūkumo lengvai kompensuoti nepavyks. Išeitis – įvairūs maisto papildai.


Rudenį gausu daržovių, vaisių. Naudokimės tuo, aprūpinkime organizmą skaidulinėmis medžiagomis. Deja, dietologų statistika liūdina: jų suvartojame net 15 kartų mažiau nei rekomenduojama. Kodėl? Tradicija kasdien pasiruošti po didelį dubenį šviežių traškių salotų pasiekė dar ne kiekvieną šeimą... Tad įtvirtinkime ją rudenį, ir mūsų žarnynas, tas fabrikas, kuriame vyksta daugybė organizmo procesų, taip pat ir imuniteto stiprinimo, mums padėkos. Kalbėdama apie skaidulines medžiagas – trečiąją geros mūsų savijautos rudenį koją, – visada raginu nepamiršti saiko valgant vaisius. Du trys vienetai per dieną – labai gerai. Didesnis kiekis tikrai nebus gerai mūsų kūno linijoms, nes vaisiuose gausu fruktozės, t. y. cukraus.


Ir ketvirta koja – tai mūsų gyvenimo būdas. Net puikiausias valgiaraštis nueis perniek, jei mažai miegosime. Kiek-vieną miego trūkumo valandą mūsų organizmas norės kompensuoti papildomomis 200 kcal maisto. Negalima pamiršti ir judėjimo. Šiandien mokslininkai rekomenduoja nuolatinį fizinį aktyvumą. Kasdien eikite pasivaikščioti, važinėkite dviračiu, galop tvarkykitės namie – tai veiksmingiau negu treniruotės sporto klube tris kartus per savaitę, kai likusį laiką sėdite...


Ką mūsų organizmui duoda maisto papildai? Kaip juos derinti su kasdieniu maistu?


Juos renkamės individualiai, atsižvelgdami į sveikatos būklę, genetiką, mitybos įpročius. Žinoma, visų mūsų mityba turi būti įvairi, kad organizmas būtų aprūpintas visomis maistingosiomis medžiagomis. Tačiau šiuolaikiniame pasaulyje vien mityba tai pasiekti sudėtinga. Išeitis – vartoti maisto papildų. Iš tų medžiagų, kurių mums dažnai trūksta, pirmiausia paminėčiau polinesočiąsias riebalų rūgštis omega-3, būtinas gerai visų organizmo sistemų veiklai garantuoti. Jų šaltinis – Šiaurės jūrų žuvys. Jei žuvies nemėgstate, esate jai alergiški, galite vartoti omega-3 maisto papildus. Taip pat jau minėtasis vitaminas D. Neįsivaizduoju, kokiu kitu būdu galėtume turėti jo pakankamai, ypač tamsiuoju metų laiku. Du kartus per metus vykti ilgų atostogų į saulėtas šalis? Deja, tai ne visada įmanoma.


Kokie yra sveiko baltymingo maisto pranašumai?


Baltymai – viena iš pagrindinių maistingųjų medžiagų, be kurių organizmui neįmanoma normaliai funkcionuoti. Baltymų mūsų racione turi būti pakankamai. Visada siūlau dieną pradėti sveikais baltymingais pusryčiais. Dažnai darome klaidą – rytą valgome sumuštinių, košių, dribsnių su pienu. Po pusryčių, kurių pagrindą sudaro angliavandeniai, labai greitai išalkstame, griebiamės užkandžių. Ilgalaikį sotumą užtikrina tik baltymai. Po baltymingų pusryčių jaučiamės kur kas geriau, lengviau atsispiriame užkandžiavimo pagundai. Tai tikrai puiki dienos pradžia.


Manęs dažnai klausia, ar „Herbalife Nutrition” baltyminis kokteilis „Formulė 1“– tai baltymingas maistas. Taip, ir tai yra subalansuotas pasirinkimas: į šio kokteilio porciją įeina ne tik reikiamas kiekis augalinių baltymų (17 g), bet ir 25 vitaminai bei mikroelementai, apie 4 g skaidulinių medžiagų, taip pat sudėtinių angliavandenių, polinesočiųjų riebalų rūgščių.


Šis produktas išsprendžia sveikų pusryčių problemą tiems, kuriems rytais trūksta laiko. O juk šiais laikais tuo skundžiamės kiekvienas. Baltyminį kokteilį „Formulė 1” paruošite greičiau nei per vieną minutę. Pasitelkę kūrybingumą, galite jo pagrindu pasiruošti įvairių sveikų patiekalų, pavyzdžiui, suplakti jį su savo mėgstamiausiais vaisiais. Kokteilių „Formulė 1” yra pačių įvairiausių skonių – vanilės, šokolado, pasiflorų, melionų, miško uogų ir kt. Man labai patinka naujojo bananų skonio „Formulė 1”. Jis toks švelnus, minkštas, kvapus...


Kokie turėtų būti pirmieji žingsniai nutarus lieknėti? Kokio maisto patartumėte atsisakyti?


Sudarant valgiaraštį patariu vadovautis pertekliaus atsisakymo principu. Pirmiausia atmetame bloguosius angliavandenius, toliau – rafinuotus produktus, pusgaminius, druską, žinoma, ne tik tą, kurios įsiberiame iš druskinės, bet ir įvairius į gatavą maistą dedamus junginius, pavyzdžiui, natrio glutamatą, natrio benzoatą ir t. t. Žinodami, kad galime sau leisti viską, bet kai kurių produktų atsisakome, nes jie žaloja organizmą, neleidžia išlaikyti dailių kūno formų, lengviau nepasiduosime maisto provokacijoms. Juk pastebėjote – vos tik davę sau žodį nevalgyti saldumynų, tą pačią akimirką labai stipriai jų užsinorime.


Vasarą jaučiamės laimingesni, lengvesni, tad ir valgyti norisi mažiau. Ruduo – metas, kai įsigeidžiame sotesnio maisto, ir kuo daugiau. Bet vengiant pusgaminių, greitojo maisto, laikantis normalaus mitybos režimo net ir sotesnis valgis žalos nepadarys. Svarbu tik tarp valgymų neužkandžiauti.


Įkvepianti dietologės Anastasijos sėkmės istorija



„Man visada rūpėjo dalykai, susiję su kūno sveikata, dailiomis linijomis. Norėjau gerai atrodyti. Bet turiu pasakyti, kad dabar, būdama per 30 metų, vertinant kūno svorio, riebalinio audinio ir kitus parametrus, taip pat išvaizdą, esu geresnės formos nei tada, kai buvau 16-os. Ir anuomet nebuvau apkūni, bet jaučiausi per sunki, nejudri, man trūko energijos. Spėjau, kad tai dėl mitybos – pavyzdžiui, vėlyvų ar labai sočių vakarienių – įtakos, bet nežinojau, kaip pakeisti padėtį. Juk taip maitinosi mūsų mamos, senelės, ir joms niekas nesakė, kad tai nėra gerai. Man daug ką teko aiškintis pačiai. Taip pradėjau medicinos studijas. Bet atskleisiu paslaptį: universitete dietologijos mokoma ne itin daug, dažniau pasitenkinama formuluote „sveikas gyvenimo būdas”. Šiuolaikinė medicina – tai specializuotas ligų gydymas, o aš norėjau užsiimti profilaktika, aiškinti žmonėms, kad jie patys yra atsakingi už savo sveikatą, ir suteikti jiems žinių. Vėliau gilinausi į šią sritį įvairiuose kursuose, akademijose. Dietologija – sparčiai kintantis mokslas, man rūpi sekti pačias naujausias tendencijas ir perteikti informaciją pacientams.


Mitybos įtaka mūsų sveikatai – milžiniška. Sveiki įpročiai, visavertis maistas gali užbėgti už akių daugeliui ligų, taip pat palengvinti jų eigą jau susirgus. Tinkama mityba gerokai padidina mūsų sveikatos resursus. Žmonėms vis labiau rūpi ligų profilaktika, jų išvengti padedanti mityba. Mano galimybės teikti šią informaciją žmonėms buvo ribotos. Per dieną priimdavau apie dvidešimt pacientų, kaip ir dauguma mano kolegų. Atsitiktinai sužinojusi, kad kompanija „Herbalife Nutrition” ieško eksperto Baltarusijoje, nutariau pabandyti. Vyko milžiniška atranka, ji truko kelerius metus, bet aš jau seniai domėjausi mitybos sritimi, tad puoselėjau pagrįstų sėkmės vilčių. Ir man pavyko. Dabar, kaip „Herbalife Nutrition” atstovė, savo žiniomis, patirtimi, įdirbiu galiu dalintis su nepriklausomais partneriais, kurie buria savo klubus ir perteikia profesionalią informaciją daugybei sveika mityba besidominčių žmonių. Tai mane įkvepia toliau tvirtinti žinias, verčia judėti į priekį.“ 


Daugiau informacijos galite rasti apsilankę http://herbalife.lt

Užsakymo nr.: PT_51368

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis