Kodėl norinčioms sulieknėti ypatingai svarbu sureguliuoti miego režimą

Miego trūkumas – gana dažnai pasitaikanti problema, turinti įtaką ne tik bendrai savijautai, bet ir trukdis tavo kelyje link dailesnių kūno linijų.

Amerikos mokslininkai nusprendė išsiaiškinti, kokią įtaką miegas turi lieknėjimui. Jie surinko grupę antsvorio turinčių žmonių ir mėnesiui laiko apgyvendino juos miego labaratorijoje. Pirmajame tyrimo etape mokslininkai tiriamuosius žadindavo anksti – pradėjus vos 5 valandoms nuo užmigimo. Antruoju etapu keltis reikėdavo praėjus 7.5 valandos nuo užmigimo.


Įdomu tai, kad miego trūkumas pačiam svorio metimui labai didelės įtakos neturėjo - tiek tyrimo pradžioje, tiek pabaigoje pavyko numesti maždaug tiek pat kilogramų, tačiau skirtumas išaiškėjo pažvelgus, ką organizmas degina miego metu. Antrajame tyrimo etape, kuomet buvo miegama pakankamai laiko, maždaug 50% sudeginto svorio sudarė riebalai. Deja pirmajame tyrimo etape, kuomet dalyviams nebuvo leidžiama gerai išsimiegoti, organizmas sudegindavo tik 20% riebalų, visa kita buvo raumenys. Tad mokslininkai daro reikšmingą išvadą: negaudamas pakankamai miego, organizmas stengiasi išsaugoti riebalines atsargas, vietoj jų degindamas raumenis. O tai reiškia, kad net ir numetus svorio tavo kūnas vis tiek nebus stangrus, nes didžioji dalis nepageidaujamų riebaliukų niekur nedings.


Yra ir dar viena nemaloni žinia. Tikriausiai jau pastebėjai, kad prastai išsimiegojus, labiau norisi valgyti. Miego trūkumas veikia hormonus, atsakingus už alkio jausmą: greliną, kuris verčia tave norėti valgyt, ir leptiną, kuris atsakingas už sotumą. Neišsimiegojus šių hormonų pusiausvyra sutrinka ir tikrai ne tavo naudai – grelino kiekis organizme ima viršų, todėl nuo pat ryto jautiesi alkana, o leptino kiekis sumažėja, todėl sotumo jausmas ateina pavėluotai. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis