Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

KMI tau meluoja: išbandyk kitokį savo kūno svorio skaičiavimo metodą

10 metų stebėdami 42 tūkstančius viršsvorio turinčių žmonių, mokslininkai padarė išvadą, kad mūsų visų taip pamėgtas kūno masės indekso (KMI) skaičiavimas neturi nieko bendro su realia sveikatos būsena! 

Apie KMI girdėjusios tikrai visos - tereikia savo svorį padalinti iš ūgio (metrais) kvadratu ir voila! Jei galutinis skaičiukas svyruoja tarp 18,5 ir 25, vadinasi tavo svoris normalus. Tačiau mokslininkai jau seniai kalba apie tai, kad KMI skaičiavimas - anaiptol ne pats patikimiausias metodas. Savo svarstymus jie patvirtino dešimtmetį trukusiu tyrimu, kuriame stebėjo antsvorio turinčius žmones ir skaičiavo svorio procentus liemens srityje - aukščiau klubų ir žemiau krūtinės. 


Mokslininkai padarė išvadą, kad normalų KMI ir padidintą svorį liemens srityje turintys žmonės 22% dažniau priaugdavo papildomų kilogramų ir dažniau sirgdavo su antsvoriu susijusiomis ligomis. Tuo tarpu tokį patį KMI turintys, bet mažesniu svoriu liemens srityje galintys pasidžiaugti žmonės nebuvo linkę kaupti papildomų kilogramų. 


Paprastais žodžiais tariant, svarbus ne tavo ūgio ir svorio santykis, o kiek to svorio nusėdo ant tavo pilvuko. 


Kodėl? Visų pirma, raumenys yra sunkesni nei riebalai, todėl riebalų perteklių turintis žmogus gali turėti mažesnį KMI nei to paties ūgio gerai pasportavęs ir daug raumenų turintis žmogus. Antra - jei bendrai sveikas žmogus priauga svorio, šis pasiskirsto daugmaž tolygiai: ant rankų, kojų ir liemens. Jeigu svoris labiausiai kaupiasi liemens srityje, vadinasi galima įtarti tam tikrus sveikatos sutrikimus. Tai rimta priežastis sunerimti, nors KMI rodiklis greičiausiai pakis tik nežymiai. 


Tad besirūpinantiems savo sveikata mokslininkai rekomenduoja pamiršti KMI skaičiavimą ir daugiau dėmesio atkreipti į liemens apimtį. Kaip paskaičiuoti, ar viskas tvarkoje? Formulė paprasta: pamatuok savo pilvuko apimtį (P) ir plačiausią kūno vietą (K), o tuomet padalink P:K. Jei rezultatas mažesnis nei 0,85 - viskas tvarkoje. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?