Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Sveiko gyvenimo numerologija

Įsidėmėk šiuos skaičius: jie iš tikrųjų padės tau sutvirtėti, pasijusti laimingesnei ir sveikesnei. Beje, nė vienas iš jų nesusijęs su tavo sudėjimu bei svoriu!

1 — tiek gabalėlių picos turėtum suvalgyti per savaitę, kad sumažintum vėžio riziką. Italijos mokslininkų tikinimu, tikriesiems picos mėgėjams ir nuolatiniams valgytojams tikimybė susirgti burnos bei ryklės vėžiu sumažėja 34 procentais, stemplės vėžiu — 59 procentais, gaubtinės žarnos — 29 procentais. Tačiau mes kalbame ne apie storapadę gausiai mėsa apkrautą, o apie tradicinę itališką picą.

Taigi apsilankiusi picerijoje užsisakyk picos plonu traškiu padu, paprašyk, kad dėtų pusę porcijos sūrio ir papildomai apipiltų pomidorų padažu. Tyrėjų nuomone, vėžio riziką mažina kaip tik pomidorų padaže esančio likopeno bei gerųjų alyvų aliejaus riebalų derinys.

2,5 — tiek puodelių vaisių ir/arba daržovių turi suvalgyti per dieną. Tai galėtų būti puikūs priešpiečiai. Tinka ir troškintos daržovės arba vaisiai. 2,5 puodelio tokių salotų padės išvengti daugybės sveikatos problemų, taip pat širdies ligų bei tam tikrų organų vėžio.

Maža to, kasdien valgydama daržovių ar vaisių lengviau atsikratysi nepageidaujamų kilogramų. Tik rinkis tinkamai: pomidorų padažas ar bulvių šiaudeliai šiuo atveju tikrai netinka.

4 — apytikriai tiek cigarečių pasyviai surūkai per dvi valandas bare, kuriame leidžiama traukti dūmą. Gaila, nedaug yra užeigų, kavinių ir barų, kur rūkyti draudžiama. Bet vis tiek pasistenk neteršti savo plaučių — su draugėmis kokteilių išgerti ir pasilinksminti eikite ten, kur yra kuo kvėpuoti: t.y. kur bent jau gera vėdinimo įranga. Beje, yra ir dar viena išeitis — pasikviesti bičiules į svečius.

15 — tiek mažiausiai kartų per dieną turi juoktis, kad sustiprintum sveikatą. Kaip ir mankšta, nuoširdus juokas gilina kvėpavimą, skatina kraujotaką, o tai savo ruožtu gerina širdies veiklą. Juokas taip pat stiprina imuninę sistemą ir sulaiko streso hormonus.

Šios puikią savijautą laiduojančios emocijos netgi gali padėti išvengti tekančios nosies ir perštinčios gerklės pavojaus. Neseniai JAV atliktų tyrimų duomenimis, prie laimingų žmonių peršalimo virusas kimba triskart rečiau nei prie jų paniurėlių kolegų.

15 — tiek sekundžių privalai stropiai plauti rankas. Tai bene vienintelė veiksminga priemonė, sauganti mus nuo peršalimo virusų bei kitų infekcijų: bent 15 sekundžių kruopščiai trinti rankas vieną į kitą.

Kodėl turėtum taip stengtis? Nes net 80 procentų visų užkrečiamųjų ligų (nuo paprasčiausios karštinės iki SARS) plinta prisilietus prie užkrato, o paskui palietus sau akis, nosį ar burną. Tai — lengviausias ir dažniausias kelias mikroorganizmams patekti į tavo organizmą. Taigi plauk rankas (bet kokiu muilu) prieš valgį bei kaskart palietusi bet kokį dažnai kitų žmonių čiupinėjamą paviršių.

24 — tiek atsilenkimų turi padaryti kas antrą dieną, kad sustiprintum pilvo presą. Stebiesi, kad reikalaujame ne keturiskart daugiau? Darydama po 100 ar daugiau atsilenkimų išeikvosi begalę laiko, tačiau pilvas netaps plokštesnis ar išraiškingesnis. Raumenis pervarginanti mankšta nėra veiksminga, priešingai — ji net gali pakenkti sveikatai, ypač nugarai, nes šie pasikartojantys judesiai daro didelį poveikį stuburo slanksteliams.

Geresnis planas: atlik tris serijas po aštuonis atsilenkimus kas antrą dieną. Tačiau privalai daryti juos tinkamai, t.y. lankstydamasi stenkis, kad iš tikrųjų dirbtų pilvo presas, pratimus daryk iš lėto. Galop nepamiršk atlikti kelių širdies darbą gerinančių pratimų, kad greičiau sudegtų pilvo raumenis dengiantys riebalai.

60 — tiek minučių kasnakt turėtum miegoti ilgiau. Patikėk, jei dar vieną valandą pasivartysi pataluose, gali pasijusti net 25 procentais žvalesnė bei gyvybingesnė. Be to, tapsi linksmesnė, bus lengviau sutelkti bei išlaikyti dėmesį ir išvengti nelaimingų atsitikimų. Iš ko galėtum spręsti, jog tau trūksta poilsio?

JAV atliktų tyrimų duomenimis, jo nepakanka kone kiekvienam. Per vieną bandymą grupei žmonių buvo leista miegoti, kiek širdis geidžia. Pasirodo, jie miegojo maždaug valanda ilgiau nei įprastai. Išvada: jeigu tau būtinas žadintuvas — tai jau ženklas, kad turėtum ilgiau pūsti į akį.

60 — tiek minučių kasdien turi praleisti saulės šviesoje. JAV medikų atliktų tyrimų duomenimis, žmonės, kurie bent valandą per dieną lauke mėgaujasi saulės šviesa, jaučiasi laimingesni, energingesni ir netgi mažiau linksta į angliavandenių gausų maistą nei tie, kurie ištisą dieną praleidžia patalpose.

Saulės šviesa itin svarbi moterims. Mūsų hormonų kiekis organizme nuolat kinta priklausomai nuo menstruacijų ritmo bei PMS, kartu mainosi ir mūsų nuotaika, o saulė gali sumažinti neigiamų emocijų, nes ji skatina smegenyse gamintis seratoniną — nuotaikos hormoną. Taigi saulė veikia kaip stiprus antidepresantas (tyrėjų tikinimu, beveik kaip prozakas). Net apniukusią dieną lauke yra 20 kartų šviesiau nei vidutinėje įstaigoje.

4 valanda po pietų — tai geriausias laikas sportuoti. Tu biologiškai užprogramuota šiuo metu pasimankštinti, nes pakyla kūno temperatūra, raumenų jėga padidėja iki maksimumo, o širdis į raumenis pripumpuoja daugiausia deguonies. Tai trunka nuo 16 iki 20 val. Šie natūralūs organizmo procesai rodo, jog atėjo antrosios dienos pusės vidurys: dabar tu ištvermingiausia bei lanksčiausia, taigi tikimybė susižaloti — mažiausia.

100 — tiek kalorijų mažiau turėtum suvartoti per dieną, kad per metus numestum 4,5 kg. Žinoma, jeigu tavo svoris yra beveik stabilus. Gera žinia: 100 kalorijų nėra daug! Tiek sudaro, tarkim, 25 pupelės arba du mažyčiai šokoladinio pyragaičio gabalėliai. 100 kalorijų gali išvengti ir atsisakiusi majonezo arba nevartodama riebių pieno produktų, tik liesus.

120 — tiek valandų po nesaugaus sekso gali vartoti greitosios pagalbos kontraceptines piliules, kad išvengtum nėštumo. Tai ištisos penkios dienos! Aišku, kuo greičiau jas išgersi, tuo geriau. Bet tai vis dėlto puiku žinoti, kad turi pakankamai laiko padėčiai ištaisyti, — anksčiau buvo rekomenduojama piliules, kuriose yra spermatozoidams gimdoje įsitvirtinti neleidžiančių hormonų, išgerti per 72 valandas.

2000 — maždaug tiek žingsnių turi kasdien nueiti, kad išvengtum to kilogramo, kuris daugeliui žmonių užaugina per metus. Medikai pataria nužingsniuoti iki 10 tūkst. žingsnių, kad liktum sveika ir išlaikytum pastovų svorį. Tačiau dauguma mūsų esame pernelyg užimti, kad matuotume kelią žingsniais, nors iš tikrųjų būtų ne pro šalį kur kas daugiau vaikščioti. Laimė, 2000 žingsnių — tai viso labo 15 minučių. Taigi kasdien lipk iš autobuso ar troleibuso viena stotele anksčiau (tik eik greitai, nežioplinėk), ir kitąmet nereikės apmaudauti, kad sveri kilogramu daugiau.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?