Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Dieta 5:2 padės pasiekti ilgalaikius rezultatus

Prieš kelerius metus anglų gydytojas dietologas Michaelas Mosley išleido bestseleriu tapusią knygą, kurioje pasidalino 5:2 dietos subtilybėmis.

Suprasti, kodėl ši dieta taip išpopuliarėjo, visai nesunku - 5 dienas gali valgyti savęs neribodama, o dvi dienas leidi savo skrandžiui ilsėtis. Toks santykis mums patinka!

Kas toji „5:2 dieta“

Iš esmės Michaelo Mosley metodika neturi griežtų taisyklių ir neverčia atsisakyti konkrečių produktų. Penkias dienas per savaitę gali valgyti kaip įprastai ir tik dvi dienas turi riboti kalorijų normą iki 500 kcal. per dieną. Dietologas tikina, kad tokiu būdu organizmas patiria minimalų stresą ir išvengiama dietoms būdingo sugrįžusių kilogramų efekto. Nusiteik, kad per savaitę nesikankindama atsikratysi maždaug 1 kilogramo svorio.

Kaip maitintis įprastomis dienomis

Nemanyk, kad visos penkios dienos - tik nesibaigiantys cheat meal`ai. Kimšti visko kas papuola po ranka tikrai nepatartina, bet ir riboti savęs atsisakant kokių nors produktų nebūtina. Kuo daugiau baltymų ir daržovių bus tavo racione, tuo labiau paspartinsi lieknėjimo procesą, tad taisyklė labai paprasta - maitinkis sočiai, bet rinktis sveikesnius produktus. Psichologiškai kur kas paprasčiau laikytis bet kokio mitybos plano, jei nėra griežtų apribojimų - tai padeda išvengti dietų metu dažnai pasitaikančių alkio priepuolių ir vėliau visuomet ateinančio kaltės jausmo.

Kaip maitintis iškrovų dienomis

Dietologas Michaelas Mosley savo knygoje rašo, kad šiomis dienomis kalorijų norma neturėtų viršyti 500 kcal. per dieną. Tai nėra daug, bet badavimu taip pat negalima pavadinti. Tu drąsiai gali suvalgyti kiaušinienę pusryčiams, o pietų užkandžiui pasigaminti salotų su varške. Iškrovų dienomis pasistenk vengti angliavandenių. Dietologas pataria iškrovų dienas daryti ne iš eilės, kad išvengtum vėliau galinčio užklupti persivalgymo. Pasirink mažiausiai skausmingas dienas, kuomet nereikia eiti į svečius ir kyla mažiausiai pagundų.

Sistemingų iškrovų dienų pliusai ir minusai

BBC mitybos ekspertė Keri Torrens tikina, kad reguliarios iškrovos dienos teigiamai veikia organizmą ir skatina metabolizmą. Mitybos specialistė iškrovos dienas rekomenduoja ir tiems, kurie neturi antsvorio problemų, tačiau pataria nepiktnaudžiauti ir organizmo valymą daryti 2-3 kartus per mėnesį. Tomis dienomis galima visai atsisakyti maisto arba pakeisti įprastą mitybą lengvesnėmis alternatyvomis - valgyti daugiau vaisių ir daržovių. Svoriui tai įtakos neturės, tačiau virškinimo sistema dirbs efektyviau.

Dieta kategoriškai netinka tiems, kurie turi skrandžio sutrikimų - iškrovos dietos neleistinos refliukso ar gastrito atvejais, turint skrandžio opą. Jei iškrovos dienų metu jauti silpnumą, turėtum nutraukti dietą ir pasikonsultuoti su specialistu. Galbūt šis mitybos variantas tau tiesiog netinkamas.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?