Sveikatos priesakai: patikrinti ir paneigti

Valgyk daržovių ir žuvies, sportuok, miegok po aštuonias valandas... Patarimų, kaip tapti sveikesnei, – gausybė. Tačiau atlikus nuodugnesnius tyrimus išaiškėjo, kad ne visų sveikuoliško gyvenimo taisyklių derėtų paisyti.

Kiekvieną dieną turi išgerti bent aštuonias stiklines vandens. Šis patarimas kilo iš sveiko gyvenimo rekomendacijų, išleistų JAV dar 1945 m. Apskaičiuota, kad moterims reikia suvartoti 2,8 litro skysčių per parą. Tačiau nepamiršk, kad jų apstu ir sriubose, vaisiuose, daržovėse ar arbatoje. Todėl neversk savęs gerti gryno vandens, jei nenori. Tik kai pajusi troškulį. Daugiau gerti patariama itin karštą dieną. 

Bent valandą kasdien turėtum plušėti sporto salėje. Jei dar neperkopei ketvirtos dešimties ir neturi antsvorio, pakaks pusvalandžio. Dailioms linijoms išlaikyti užteks keturių pusvalandžio kardiotreniruočių per savaitę. Nebūtina net eiti į sporto salę. Visada lipk laiptais, daugiau tvarkykis namuose, savaitgaliais ar į darbą mink dviračiu, porą kartų per savaitę pabėgiok. Visai kas kita, jei sieki atsikratyti kelių kilogramų. Tuomet visa valanda sporto yra būtina.

Aukštakulniai deformuoja kojų pirštus. Net ir žemakulniai ar balerinų bateliai gali sužaloti koją, jei nemokėsi išsirinkti tinkamo dydžio ir noselės. Niekada nepirk labai patikusios avalynės, jei ji per maža nors puse dydžio, o noselė stipriai siaurėjanti. Nuolat kils skausmingų pūslių ir ilgainiui išsikraipys pėdos kaulai. Matuodamasi aukštakulnius atsistok ir pamėgink pajudinti pirštus. Jei jie nėra stipriai įsirėmę ir suspausti, bus patogu vaikščioti ir nekenks pėdai. Taip pat žiūrėk, ar kojai neankšta. 

Reikia valgyti labai daug daržovių ir vaisių. Žmogaus organizmui reikia ne tik jų. Nustatyta, kad nekenčiami angliavandeniai bei riebalai taip pat yra būtina sveikos mitybos sudedamoji dalis. Didžiausias priešas – cukrus. Jo gausu ne tik mažo riebumo jogurtuose, duonoje, mėsoje, bet ir vaisiuose, sultyse. Todėl per dieną visiškai pakanka suvartoti pustrečio puodelio daržovių ir du – vaisių. Sultis, daržovių sriubą ar troškinį taip pat reikėtų įskaičiuoti.

Vos penki kilogramai antsvorio kenkia sveikatai. Nutukimas siejamas su didesne diabeto, širdies ligų ar net vėžio rizika. Tačiau neverta panikuoti priaugus kelis ar keliolika kilogramų, jei lipdama į trečią aukštą neuždūsti, lengvai susilenki užsirišti batus, o juosmens apimtis nesiekia 88 centimetrų. Normalaus svorio ribos gana plačios pagal kūno masės indeksą (KMI). Esi sveika, jei jis ne mažesnis kaip 18 ir ne didesnis kaip 25. Pasiskaičiuok pati: svorį padalink iš ūgio (metrais), pakelto kvadratu. Antsvorio turi, jei KMI viršija 25. Pasistenk mažiau vartoti cukraus ir daugiau judėk. Susirūpinti savo sveikata vertėtų KMI perkopus 30. Tai nutukimo riba.

Organizmas pailsi, jei miegi ne mažiau kaip aštuonių valandas. Ši nuostata atėjo iš tyrimų, atliktų daugiau kaip prieš dvidešimt metų. Tiesa ta, kad kiekvienam miego reikia skirtingai. Galbūt kas nors puikiai pailsi ir per šešias valandas, o kitam reikės net dešimt. Geriausia pasikliauti organizmo poreikiais. Kasnakt stenkis miegoti tiek, kad kitą rytą jaustumeisi žvali.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis