Sveikata iš indaujos: mažiau mikrobų, daugiau vitaminų

Jau pamiršai sviesto, sausainių bei cukraus skonį, tačiau ar žinai – sveikatai pavojų gali kelti ir įprasčiausi virtuvės rakandai.

Šaldytuve gausu vaisių, o pusryčių dažnai valgai avižinės košės. Stengiesi mažomis porcijomis taisyklingai maitintis penkis kartus per dieną ir išgurkšnoti aštuonias stiklines vandens. Tačiau, pasirodo, net įrankiai ir indai, kuriuos naudoji maistui ruošti, daro didžiulę įtaką sveikatai! Žiūrėk, kokius virtuvės reikmenis turėtum palikti, o ko – kuo greičiau atsikratyti.

Plienas čia karalius! Tyrimų duomenimis, 20 proc. aliuminio mūsų organizme atsiranda iš aliumininių virtuvės indų ir aliuminio folijos. Nors šis metalas žmogui būtinas, per didelis jo kiekis gali pažeisti kepenis ir inkstus. Keisk aliuminio, taip pat vario puodus nerūdijančio plieno indais!

Laikyk vandenį ąsotyje. Dažnai keiti vandens filtro kasetes? Jei atsakei ne, žinok: ilgainiui jose ima veistis bakterijos. Ginčytinas ir paties filtravimo veiksmingumas: JAV vandens kokybės asociacijos atstovų teigimu, dauguma filtrų skirti tik vandens skoniui bei kvapui gerinti, chlorui šalinti, tad pakaktų vandens iš čiaupo įpilti į ąsotį ir palikti per naktį – rytą jis nė kiek nesiskirtų nuo to vadinamojo filtruoto.

Teik pirmenybę keptuvei su grioveliais. Mėsą tokioje keptuvėje gali kepti be jokių papildomų riebalų, jei mėsa liesa, pakaks jas pašlakstyti trupučiu aliejaus. Iš kepamos mėsos besisunkiantys riebalai subėgs tiesiai į keptuvėje esančius griovelius, todėl patiekalas bus sveikesnis. Tik įsidėmėk: aliejaus tiesiai į keptuvę su grioveliais pilti nepatartina – jis kaipmat pradės rūkti.

Užuot kepusi, troškink. Keptos daržovės – sveika, tačiau dėl skonio ir sultingumo į jas būtina pilti aliejaus. Troškinant daržoves specialiame inde jokių riebalų nereikia – garai pasiskirsto vienodai, todėl maistas ir taip tampa sultingas, sveikas bei gardus. Be to, garų troškintuvu itin paprasta naudotis.

Lipnią maistinę plėvelę keisk kepimo popieriumi. Nors gaminant maistinę plėvelę atliekama įvairių jos saugumo testų, daugelis ja apdengtų maisto produktų (ypač riebūs) sudrėksta, o tada į juos lengva patekti plėvelės cheminėms medžiagoms.

Galąsk peilį. Atbukęs peilis pavojingesnis nei aštrus. Pjaustydama juo daržoves įsipjausi kur kas greičiau, nes jis slys jų paviršiumi. Be to, atšipęs peilis menkina maistingąsias produktų savybes: užuot pjovusi, daržoves ar vaisius tik traiškysi, o tada suirs vitaminas C ir fermentai. Skelbk stalčių reviziją – galąsk visus darbui nebetinkamus peilius!

Medis saugesnis nei plastikas! Viskonsino universitete (JAV) buvo atliktas eksperimentas: ant medinių ir plastikinių pjaustymo lentelių paviršių trims minutėms buvo palikta po 10 tūkst. bakterijų. Praėjus nustatytam laikui konstatuota: nuo medinių paviršių išnyko 99,9 proc. bakterijų, tuo tarpu ant plastikinių jų dar liko sočiai. Toks rezultatas siejamas su natūraliomis antibiotinėmis medžio savybėmis. Tik turėk omenyje: buvo tiriamos medžio masyvo, bet ne klijuotos ar iš medžio juostelių sudurstytos lentelės – šių tarpuose bakterijos užsibūna taip pat patogiai kaip ir plastike!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis