Ar sveika taip lieknėti: Montinjako dieta (II dalis)

Atrinkome aštuonias populiarias žvaigždžių dietas, kad išsiaiškintume, kuri jų bent kiek verta dėmesio, o kuri – tik receptas ligai pasigauti. Pristatome antrąją dietą.

MONTINJAKO DIETA

Žvaigždės – gerbėjos: Kylie Minogue, Kim Cattrall

Dietos reziumė. Pagrindinis šios dietos reikalavimas – laikytis produktų derinimo principo: tuo pat metu nevalgyti baltymingo ir angliavandenių gausaus maisto. Labai svarbu vartoti kuo daugiau produktų, turinčių maistinių skaidulų, mat jos suteikia sotumo jausmą. Valgyti privalu mažiausia tris kartus per dieną ir vienodo dydžio porcijomis.

Baltymų negalima maišyti su angliavandeniais, tačiau viską galima valgyti su daržovėmis (bet ne ankštinėmis – jos vartojamos atskirai). Cukraus, bulvių ir baltųjų (valytų) ryžių rekomenduojama atsisakyti.

Dieta skirstoma į du etapus. Pirmasis, griežtesnis, trunka, kol pasiekiamas norimas svoris. Pusryčiams rekomenduojama valgyti vaisių salotų, pietums – daržovių sriubos be morkų ir bulvių, ant grotelių keptos žuvies, salotų su trupučiu aliejaus, vakarienei – keptą kiaušinį ir virtų daržovių. Antrasis etapas tęsiasi, galima sakyti, visą gyvenimą – kad būtų išlaikyti pasiekti rezultatai. Ryte patariama valgyti liesos varškės su rupių miltų bandele, per pietus – žirnių sriubos, kepto upėtakio ir raugintų kopūstų salotų, per vakarienę – virtos arba be riebalų keptos vištienos, pomidorą bei raugintą agurką.

Vertina gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė:

„Stebina dietos nenuoseklumas ir nelogiškumas. Jos esmė lyg ir būtų nevalgyti kartu baltymų bei angliavandenių, tačiau paskaitykite antrą etapą – varškė (baltymai) su bandele (angliavandeniai).

Produktų derinimo teorija sukurta XX amžiaus pradžioje, kai dar nebuvo įrodymais grįstos medicinos ir Montinjakui nereikėjo savo teorijos patvirtinti moksliniais tyrimais. Vėliau niekam ir nepavyko įrodyti, kad taip maitintis sveika. Juk visos pasaulio tautos valgo mėsą su bulvėmis ar kruopomis. Taip, derinant produktus svoris kartais ir sumažėja, bet ne dėl specialių maisto derinių – tiesiog suvartojama mažiau maisto.

Dar viena maža paslaptis: labai nedaug produktų yra gryni (t.y. juose yra tik angliavandenių arba tik baltymų) – dažniausia jie būna mišrūs. Mėsoje, pieno produktuose be baltymų yra ir angliavandenių, o pavyzdžiui, 100 g grikių kruopų baltymų yra tiek pat, kiek viename kiaušinyje."

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis