Sportuosi su muzika – mažiau pavargsi

Sėkmingai kirtusi Niujorko maratono finišo juostą, aktorė Katie Holmes prisipažino: jėgų ir intensyviai rengiantis bėgimui, ir per ji jai teikė nuolat klausyta Kanye Westo daina „Stronger". Sporto psichologas Costas Karageorghis pritaria: su muzika sportuojama noriau, energingiau ir ne taip greitai juntamas nuovargis.

Į sporto salę – su iPodu

Tinkama muzika sportuojant gerina rezultatus. Jos klausantis judesiai tampa sinchroniški, labiau stengiamasi, tiksliau atliekami pratimai. Bent jau taip teigia C. Karageorghis. Be to, muzika prablaško, todėl net tai, kas atrodo sunku ar neįmanoma, pasiekiama lengviau. Klausantis muzikos ir tuo pat metu sportuojant savotiškai atsiribojama nuo aplinkos ir krūvis tarsi ištirpsta. Skambant muzikai per vidutinio intensyvumo mankštą toks pat rezultatas, koks būtų gautas sportuojant tyloje ir mąstant tik apie atliekamus pratimus, pasiekiamas įdėjus apie 10 proc. mažiau pastangų.

Groti ar negroti

Faktas: sportuojantieji su muzika pasiekia geresnių rezultatų nei tie, kurie treniruojasi tyloje. Muzika didina atliekamų pratimų intensyvumą ir suteikia galimybę pratęsti mankštinimosi laiką. Dar labiau stebina faktas, kad muzika stiprina norą sportuoti. Jos besiklausantieji kur kas ištikimesni bei lojalesni savo treniruočių režimui. C.Karageorghis šį fenomeną aiškina paprastai: muzika gerina nuotaiką, todėl šį jausmą norisi kuo dažniau patirti.

Tavo grojaraštis

Rinkis muziką, teikiančią motyvacijos ir atitinkančią tavo atliekamų pratimų intensyvumą. Nepamiršk sekti širdies ritmo kiekvienu treniruočių etapu: jis turi būti proporcingas muzikos tempui. Idealiausiai sportui tinka saikingai greita muzika – nuo 120 iki 140 bitų per minutę (bpm): tai atitinka vidutinį širdies ritmą sportuojant. Bet net jei ir labai intensyviai sportuoji, greitesnės nei 140 bpm muzikos klausytis nerekomenduotina. Mankštindamasi pernelyg greitos muzikos tempu kaipmat imsi gaudyti kvapą. Sufleruojame, kas tiktų kiekvienu treniruotės etapu.

Apšilimas. Kaiser Chief „Ruby" (94 bpm), M.Ronsono ir Amy Winehouse „Valerie" (95 bpm), Michaelo Jacksono „Will You Be There" (105 bpm).

Pratimai širdžiai lavinti. Michaelo Jacksono „Don't Stop 'Til You get Enough" (120 bpm), Ninos „Sky Move Ya Body" (120 bpm), Shanios Twain „Man! I Feel Like a Woman" (124 bpm).

Ištvermės pratimai. Michaelo Jacksono „Beat It" (134 bpm), Bon Jovi „Livin' on a Prayer" (123 bpm), Pink „So What" (130 bpm), The Black Eyed Peas „Don't Phunk With My Heart" (130 bpm), Beyonce „Single Ladies" (138 bpm), Britney Spears „Womanizer" (135 bpm), Rihannos „Disturbia" (130 bpm).

Atpalaiduojamieji pratimai. Rihannos „Take a Bow" (85 bpm), Scissor Sisters „Take Your Mama" (78 bpm), Destiny's Child „Survivor" (80 bpm).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis