Ar sveika taip lieknėti: niujorkietiška dieta (IV dalis)

Prieš sekdama įžymios gražuolės dieta, pirma pasikonsultuok, ar ji nekenksminga sveikatai. Atrinkome aštuonias populiariausias dietas Holivude ir paprašėme specialisto komentaro. Pristatome ketvirtą dietą.

NIUJORKIETIŠKA ULTIMATUMO KŪNUI DIETA

Žvaigždės–gerbėjos: Heidi Klum, Anne Hathaway, Rachel Bilson.

Dietos reziumė. Šią dietą sukūrė žymus JAV treneris Davidas Kirschas. Jos racionas: daržovės, žuvis, neriebi paukštiena, grybai, sriubos, kiaušinienė iš kiaušinio baltymų, baltymų kokteilis, marmeladas, natūralus medus. Išskirtinis dėmesys baltymams aiškinamas tuo, kad jie skatina augti raumenyną. Reikia riboti angliavandenius ir daryti daug fizinių pratimų. Privalu atsisakyti alkoholio, duonos, saldainių, bulvių, miltinių patiekalų, cukraus, ryžių, taip pat kai kurių vaisių – vynuogių ir melionų (juose per daug cukraus). Dieta derinama su fiziniu krūviu (kūno rengybos treniruotės – 1,5 valandos per dieną). Per pusryčius rekomenduojama kiaušinienė iš baltymų, kepta su cukinija, žalioji arbata, pietų – virta kalakutiena ir daržovių ragu, o vakarienės – trinta morkų sriuba. Dienos metu tarp pagrindinių valgymų galima sukrimsti šiek tiek migdolų arba nekeptų saulėgrąžų. Privalu daug gerti – ji teikia žvalumo, tačiau, skirtingai nei kava, spartina medžiagų apykaitą ir virškinimo procesą. Treneris tikina: laikantis šios dietos deginami probleminių zonų riebalai, auginama raumenų masė, per 14 dienų kūno svorį galima sumažinti 6,5 kg.

Vertina gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė:
„Gliukozė, pagrindinis visų ląstelių energijos šaltinis, – juk irgi angliavandenis. Jei per maistą angliavandenių atsargos nepapildomos, o kūnui reikia energijos, kitaip tariant, kalorijų (tai ypač aktualu intensyviai sportuojant), angliavandeniais pradedami versti baltymai, t.y. ardomi raumenys, vėliau – ir vidaus organai. Ardant raumenis keičiasi ne tik kūno formos – lėtėja ir medžiagų apykaita. Riebalai angliavandeniais nevirsta. Ir nėra būdų riebalams probleminėse vietose deginti – kur jie kaupsis, lemia genetika. Raumenis stiprina mankšta, ne specialios dietos. Bet, kaip minėjau, būtina sąlyga turi pakakti energijos, kad raumenų baltymai nebūtų verčiami angliavandeniais dėl kūno aprūpinimo energija. Patys baltymai neskatina raumenų augti – jei taip būtų, mes būtume labai raumeningi, nes dauguma žmonių baltymų suvartoja kur kas daugiau, nei jiems reikia. Riebalų kiekis kūne mažėja lėtai – štai kuo grįsta rekomendacija mažinti svorį 2–3 kg per mėnesį. Sparčiai mažėjantis svoris rodo, kad mažėja raumenų. Kaip jau minėta, 70 proc. raumenų sudaro vanduo, taigi juos ardant jo daug atsipalaiduoja, todėl ir mažėja tik svoris, bet ne riebalų masė."

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis