Kiek teks aukoti dėl kūdikio?

Kate Hudson, Heidi Klum, Angelina Jolie laukdamosi kūdikių atrodė stulbinamai, maža to, jų kūno formos po gimdymų, regis, akimirksniu grįžo į vėžes. Vadinasi, įmanoma išsaugoti kūno grožį bei seksualumą nepaisant devynis mėnesius trunkančių kūno metamorfozių.

Strijos, nukarusi krūtinė, dar viena iškili riebalų juosta ant pilvo – štai kokios mintys pirmiausia sukasi galvoje prašnekus apie nėštumą. O dar tie padūsavimai, kad kiekvienas nėštumas moteriai kainuoja dantis ir kuokštus plaukų! Tai varo visišką neviltį. Tačiau gal pakaks gąsčiotis? Pažvelkime į garsiąsias mamytes, ir ištežusio kūno vaizdai dings akimirksniu. Kai kurios jų ir po kelių gimdymų išlieka tokios pat gražios bei patrauklios. Taigi ar tikrai nėštumas taip negailestingai darko tavo grožį ir jaunystę, o gal jis dovanoja ir šiokių tokių pranašumų? Panagrinėkime kūno dalimis.

Veido žydėjimas

Tikriausiai teko girdėti, jog nėščia moteris pražysta. Tiesa. Taip nutinka dėl suaktyvėjusios kraujotakos: kraujo tūris padidėja 40 proc., ir skruostai atrodo valiūkiškai rausvi. Bloga žinia: dėl suaktyvėjusios estrogenų veiklos gali prikilti spuogų ant veido bei kūno. Laimė, jie paprastai savaime išnyksta praėjus šešioms savaitėms nuo gimdymo.

Kitas nėštumo nemalonumas – melazma, vadinamoji nėštumo kaukė: ruda skruostų bei kaktos pigmentacija. Dėl to kalti hormonų santykio pokyčiai. Daugiau nei 70 proc. moterų šios dėmės išnyksta po gimdymo praėjus vos dviem savaitėms, deja, 25 proc. lieka visam laikui. Galbūt pigmentaciją pavyktų šiek tiek sumažinti visą nėštumą vengiant tiesioginių saulės spindulių ir naudojant kremus su UV filtrais.

Pagimdžiusi moteris dažnai atrodo šiek tiek vyresnė, ir tai sąlygoja ne tik miego trūkumas. Jei laukdamasi ji priauga nemažai svorio ir veidas tampa apvalesnis nei įprasta, natūralu, jog staiga numetus kilogramus gali atsirasti raukšlių – po gimdymo sumažėja kolageno. Tačiau nereikia kelti panikos. Viskas grįš į vėžes.

Sėdmenų ir šlaunų permainos

Per nėštumą hormonas relaksinas atpalaiduoja dubens raiščius, todėl klubai šiek tiek paplatėja. Taip organizmas rengiasi būsimojo vaikelio atėjimui. Dėl šio hormono poveikio gali pasijusti ir šiek tiek lankstesnė nei įprastai, todėl mankštindamasi ar tvarkydamasi namie turi būti atsargi, nepersitempti. Maža to, relaksinas teikia neįprasto laisvumo judesiams, tad nereikia savęs kaltinti, jei iš rankų nuolat krinta šaukšteliai ar slysta indai.

Sėdmenys galėtų išlikti tokie pat stangrūs tik griežtai laikantis vienos sąlygos: jei po gimdymo nebepriaugsi dar daugiau svorio. Jo pokyčiai yra pagrindinė celiulito susidarymo priežastis. Kūno riebalai tirpsta nevienodai, o tai skatina ant sėdmenų formuotis duobutes. Argi tai – ne įtikinamiausia priežastis lankytis sporto salėje?

Kojų ir pėdų voratinklis

Kraujagyslių tinklas išryškėja ne tik ant krūtinės, bet ir ant kojų. Dėl padidėjusio kraujo kiekio bei priaugto svorio dažnai ne tik plečiasi kojų venos, bet ir atsiranda vadinamųjų žvaigždučių – kraujo išsiliejimų sutrūkinėjus kraujagyslėms. Dažniausiai šios bėdos užklumpa moteris, kurios genetiškai linkusios sirgti venų ligomis: deja, po gimdymo jų kojos gali taip ir likti išraizgytos venų. Ilgainiui šios tampa ne tokios ryškios, tačiau vis tiek neišnyksta visą gyvenimą, ir tai nėra malonu, ypač jei neįsivaizduoji nė dienos be aukštakulnių.

Dėl vandens susilaikymo organizme šiek tiek patinsta veidas, kojos, pėdos, todėl keletą savaičių po gimdymo gali ne tik neužsitraukti ilgaaulių, bet net ir neįkišti pėdos į batus, taigi laikinai teks avėti vienu dydžiu didesnį apavą. Kita vertus, žygis į parduotuvę – tai juk puiki proga pirmą kartą po gimdymo išeiti prasiblaškyti.

Krūtinės bėdos

Per nėštumą intensyviai didėja pieno liaukos, todėl C dydžio krūtinė laisvai gali virsti E dydžio kalnais. Dėl didėjančios plaučių talpos šiek tiek platėja ir pati krūtinės ląsta, todėl senoji liemenėlė gali tapti per ankšta. Be to, suintensyvėjusi kraujotaka išmargins krūtinę melsvai rausvu kraujagyslių žemėlapiu, kuris ypač išryškės po gimdymo. Pasikeis ir speneliai – jie patamsės nuo intensyvios pigmentacijos. Nemalonusis žemėlapis po kurio laiko išnyks, tačiau speneliai paprastai ir lieka tamsesni.

Kai kurių moterų krūtinė ir po gimdymo išsaugo naujas formas, bet dažniausiai taip pasiseka toms, kurios po gimdymo nenumeta viso per nėštumą priaugto svorio. Nemalonus faktas: beveik visos didžiakrūtės maitinančiosios krūtimi pastebi, jog krūtinė šiek tiek nukaro.

Intymios zonos paplatėjimai

Beveik kiekviena natūraliu būdu gimdžiusi moteris pajunta pokyčių intymioje zonoje: dažniausiai paplatėja makštis, ir tenka su savo gyvenimo draugu iš naujo taikytis vienam prie kito, kad lytinis gyvenimas būtų toks pat svaiginantis kaip ir prieš gimdymą. Nors neretai makštis atgauna elastingumą, neprošal kiekvienai gimdyvei atlikti Kegelio pratimų, stiprinančių makšties raumenis (sutraukti šiuos kaip sulaikant šlapimą ir atleisti).

Po gimdymo du trečdalius moterų kamuoja nevalingas šlapimo ar dujų išsiskyrimas kosint bei juokiantis. Taip nutinka todėl, kad šiek tiek pakinta šlaplės bei šlapimo pūslės pozicija. Po gimdymo praėjus trims mėnesiams šis nemalonumas kamuoja vieną iš penkių moterų, o po šešių mėnesių – vos vieną kitą.

Pilvo katastrofos

Pilvas keičiasi labiausiai. Auga kartu su vaisiumi, o po gimdymo tarsi balionas subliūkšta. Pilvo odai tenka didžiausias tempimo krūvis. Be to, moterims, kurios per nėštumą priauga daugiau nei 16 kg, gali atsiskirti vertikalūs tiesieji pilvo raumenys. Tai visiškai neskausminga, tačiau čiuopiant pilvą juntamas pūpsantis gauburys, kuris vėliau paprastai dingsta savaime. Deja, kad nebeliktų naujų riebalų juostų, tenka paplušėti ne tik apvalių formų, bet ir pačioms liekniausioms mamytėms. Lengviau tai pavyksta toms, kurios iki nėštumo didžiavosi tvirtu pilvo presu.

Kenčia ir pilvo oda. Rausvos tempimo žymės, vadinamosios strijos, neretai ir po gimdymo išlieka pilvo apačioje, ant krūtinės, šlaunų vidinės pusės. Iš dalies strijų atsiradimą lemia genai, tačiau kuo daugiau per nėštumą priaugsi svorio, tuo didesnė tikimybė, kad strijų bus dar daugiau. Šiuos siaurus, šviesiai ar melsvai rausvos spalvos ruoželius galima šiek tiek pašviesinti lazeriu (taip pat kaip jis kartais veikia ir laikas), tačiau geriausia užbėgti šiam nemalonumui už akių: laukiantis reguliuoti mitybą, sportuoti ir palepinti pilvuko odą drėkinamuoju kremu.

Jei gali išvengti – išvenk

Kodėl kai kurios moterys po gimdymo taip gražiai atrodo? Nes jos moka nemalonumams užbėgti už akių. Pabandyk ir tu.

Kai tik gali, tarkim, žiūrėdama televizorių, laikyk kojas pakeltas – taip sumažės venų varikozės (išsiplėtimo) tikimybė. Miegodama dėvėk lengvą be lankelių liemenėlę – ji saugos tavo krūtų formą.
Ir nenusikirpk plaukų – kuo labiau šie bus išsidraikę, tuo daugiau jų prarasi.

Susigrąžink ir savo seksualumą: dėvėk seksualius apatinius (net jei ir formos dar neidealios), įsigyk keletą atviresnių palaidinių, pabrėžiančių tavo moteriškumą, ir nieku gyvu neignoruok sekso – pradėk juo mėgautis iškart, kai tik gydytojas leis.

Gyvenimas grįžta į vėžes.

Apimta motinystės euforijos tupinėji apie savo kūdikėlį, o tuo tarpu tavo organizme vyksta daugybė permainų. Ei, mamyte, nepavėluok į traukinį!

PO 1–2 SAVAIČIŲ
Natūraliu būdu gimdžiusios gali pradėti po truputį mankštintis.
PO 3 SAVAIČIŲ
Grįžta energija bei ištvermė. Tu jau nebenori tik sėdėti, gulėti, miegoti.
PO 4 SAVAIČIŲ
Daugumai moterų nėštumo metu dėvėti drabužiai tampa per dideli. Laikas jų atsikratyti!
PO 6 SAVAIČIŲ
Jau gali mylėtis, tik nepamiršk, jog vėl esi vaisinga: naudokitės apsaugos priemonėmis.
PO 3–6 MĖNESIŲ
Dauguma moterų nebemaitina krūtimi, todėl vėl gali mėgautis įprastu maistu.
PO 4–6 MĖNESIŲ
Gali grįžti iki nėštumo buvęs svoris, žinoma, jei nėštumo periodu ir pagimdžius buvo laikomasi dietos bei sportuojama.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis