Trumpi priminimai apie gerą sportą

Šios sporto šakos į geriausiųjų dešimtuką įtrauktos jau taip seniai, kad turbūt net ir pamiršai, kodėl jos tokios geros. Atgaivink atmintį.

Manai, geriausias sportas – dailusis čiuožimas prie televizoriaus? Galbūt. Vis dėlto tavo kūnas labai mėgtų pajudėti. Net jeigu esi įsitikinusi, kad jis daug mieliau tingiai pasėdėtų picerijoje. Taigi išsirink sporto šaką, kuri kelia mažiausiai streso, ir pakrutėk. Juk labai negražu dar lapams nenukritus užmigti žiemos miegu.

1. Pasivaikščiojimas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Reguliariai vaikščiojant stiprėja raumenys ir tirpsta nereikalingi kilogramai, gerėja širdies veikla (taigi paprasčiau išvengti infarkto ir kitų širdies bei kraujagyslių ligų), mažėja osteoporozės ir depresijos tikimybė. Kasdien vaikščiok greitu žingsniu bent pusvalandį. Šį laiką gali skaidyti: pavyzdžiui, penkiolika minučių eini rytą ir tiek pat – grįždama iš darbo.

Ko tau reikės? Patogių batų ir tokių pat patogių, judesių nevaržančių drabužių.

2. Kikboksas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Judant ir tuo pat metu atliekant jėgos pratimus galima sudeginti net 450 kcal per valandą. Tai labai naudinga širdies ir kraujagyslių sistemai, raumenims, gerina lankstumą, gebėjimą išlaikyti pusiausvyrą, mažina stresą. Per treniruotes atsikratysi neigiamų emocijų, išmoksi savigynos elementų.

Ko tau reikės? Sportinių batelių ir patogios sportinės aprangos.

3. Joga ir Pilateso pratimai

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Jogos pratimai gerina kraujotaką, koreguoja kvėpavimo sistemą, skatina gebėjimą susikaupti. Maža to, ji padeda atsikratyti psichologinės įtampos ir šių dienų rykštės – nugaros skausmų. Apie galimybę sulieknėti ir tapti gerokai lankstesnei nė nekalbame. Lenkų kilmės amerikiečio J. Pilateso sukurta mankštos sistema taip pat sujungia mintis ir judesius, stangrina kūną, didina sąnarių lankstumą, raumenų jėgą. Pilateso pratimui tinka net tada, jei niekada nesportavai, - jiems, priešingai nei jogai, nereikia ypatingos parengties. Nesistebėk, kai mankštindamasi pajusi, kad baimės, įtampa ir stresas kažkur tolsta, dingsta... – taip juk ir turi būti!

Ko tau reikės? Jogos pratimams atlikti – laisvų drabužių (beje, jogai paprastai treniruojasi basi) ir specialaus kilimėlio. Tokį tikrai rasi sporto reikmenų parduotuvėse. Pilateso pratimai gali būti atliekami ant storesnio sulankstyto apkloto, kai kada reikia specialaus pratimų kamuolio.

4. Aerobika

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Atliekant aerobikos pratimus išjudinamos praktiškai visos raumenų grupės. Taip pat pagerėja širdies ir kraujagyslių sistemos veikla, todėl organizmas geriau aprūpinamas deguonimi. Aerobikos pratimų būna įvairaus intensyvumo. Jeigu esi šios srities naujokė, užsirašyk į pradedančiųjų grupę, kai sustiprėsi, galėsi siekti ir didesnių aukštumų. Kad ir kaip ten būtų, pasirinkusi šią sporto rūšį neturėtum nusivilti: ir sutvirtėsi, ir sportuoti bus malonu – juk nuolat skambės ritminga muzika.

Ko tau reikės? Sportinių batelių, patogių drabužių ir, žinoma, sporto klubo.

5. Dviračių sportas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Važiuojant dviračiu gerėja širdies ir kraujagyslių sistemos veikla, tvirtėja kojų ir sėdmenų raumenys. Be to, tai juk ekologiška, o visa, kas kvepia ekologija, dabar madinga... Na, bet nesileisime į skaičiavimus, kiek čia mūsų Žeme rūpinamės nuoširdžiai, kiek – pagauti mados bangos: vis tiek važinėti dviračiu ir smagu, ir naudinga.

Ko tau reikės? Dviračio ir šalmo. Gali įsigyti ir specialius drabužius, bet vargu ar jie būtini, svarbu tik, kad batai nebūtų aukštakulniai, o sijonėlis – trumpas. Ir kad važiuodama tamsoje švysčiotum specialiais atšvaitais.

6. Bėgiojimas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Lyginant su kitomis sporto šakomis, bėgiodama sudeginsi turbūt daugiausia kalorijų. Aišku, ir širdis plaks gerokai sparčiau, ir raumenys labiau tvirtės. Tik pradėti bėgioti nelengva net tiems, kurie kadaise buvo šio sporto entuziastai. Žodžiu, iš pradžių nesistenk tris kartus apibėgti savo rajono – bėk lėtai ir trumpą atstumą. Kai pasijusi pajėgesnė, galėsi distanciją ilginti, gal ir šiek tiek greičiau pabėgėti. Stebėk savo kojų būklę: jei persistengsi, ne tik raumenis maus – čiurnos gali sutinti, ims kamuoti klaikiai nemalonūs skausmai.

Ko tau reikės? Labai geros kokybės sportinių batelių ir patogių drabužių. Praverstų ir kompanija – juk smagiau, kai šalia risnoja mylimasis!

7. Komandinės sporto šakos

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Ir raumenys juda, ir širdis iš laimės šokinėja: juk ne viena kokius nors atsilenkimus darai – dūksti su draugais. Aišku, pirmiausia reikės juos suburti. O tada jau spręskite, ką žaisite: krepšinį, tinklinį, futbolą. Kad ir ką išsirinktumėte, teks smarkiai pabėgioti. Vadinasi, kalorijų sudeginsite nemažai, raumenis lavinsite, o širdies ir kraujagyslių sistema dirbs visu pajėgumu.

Ko tau reikės? Draugų kompanijos, sporto aikštelės, patogių batų, drabužių ir geros nuotaikos.

8. Tenisas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Šis sportas gerina širdies ir kvėpavimo sistemos darbą. Tiesa, turi būti neprastos fizinės formos, taigi iš pradžių pabėgiok ar užsirašyk į aerobikos treniruotes. Beje, daugeliui žmonių tenisas patinka ir dėl to, kad yra sukurtas žaisti ne vienam. Kas bus tas kitas – rinkis pati. Apie tai, kad žaidžiant tenisą intensyviai juda raumenys, sudeginama nemažai kalorijų, vadinasi, dailinamas kūnas, – argi dar reikia sakyti?

Ko tau reikės? Sportinių batelių, specialių drabužių ir raketės. Taip pat sužinoti, kur artimiausias teniso aikštynas.

9. Mankšta treniruokliais

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Tokia mankšta gerina medžiagų apykaitą, lavina pusiausvyrą, koordinaciją. Ir jau netikėk tais mitais, kad tapsi Stallone antrininke, nes treniruoklius renkasi tik raumenis auginti trokštantys vyrukai (kita vertus, argi tai blogai – jei netoliese toks vienas kitas pasipainios?). Taigi jei nori sutvirtinti raumenis ar net šiek tiek pamodeliuoti kūną, keliauk į treniruoklių salę. Tik apsieik be saviveiklos – jei nuolat asmeninį trenerį samdytis per brangu, bent pirmąją treniruotę paprašyk jo konsultacijos ir tau tinkamų pratimų sąrašo. Priešingu atveju gali smarkiai pakenkti savo sveikatai.

Ko tau reikės? Sportinės aprangos ir batelių. Dar kartą primename: individuali specialisto sudaryta programa būtina!

10. Plaukimas

Kodėl tai džiaugsmas organizmui? Dirba visos raumenų grupės, tačiau sąnariai nejaučia jokio streso, – kaip tik todėl plaukimas laikomas viena sveikiausių sporto šakų, jis rekomenduojamas net kai kurias traumas patyrusiems žmonėms. Bet kalorijos dega smagiai, nes mes – juk ne žuvys, plaukdami turime įdėti gerokai daugiau pastangų nei sportuodami sausumoje, mat vanduo sukuria tam tikrą pasipriešinimą. Galioja ta pati taisyklė – pradedantiesiems nepersistengti, krūvius didinti pamažu.

Ko tau reikės? Maudymosi kostiumėlio, kepuraitės ir akinių, kad apsaugotum akis nuo chloro, kuriuo dezinfekuojami baseinai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis