5 sveikatos krizės jaunystėje

Perkrauta dienotvarkė, dažnai besikeičiantys lovos partneriai stumia į ligų karuselę net ir pačioje jaunystėje.

Pasak statistikos, jaunos moterys (20–30 metų) yra viena sveikiausių visuomenės grupių. Tai puiku. Tačiau kaip tik tokiame amžiuje patenkama ir į klaidingų iliuzijų, kad ligomis tavo gyvenime nė nekvepia, pinkles. O tokia iliuzija – tiesiausias greitkelis į ligas. Štai 5 pagrindinės priežastys, kurios dažniausiai padaro meškos paslaugą sveikatai tokiame amžiuje.

Sveikatos krizė: Intensyvus, alinantis stresas

Moterų gyvenimas intensyvus kaip niekada: jos siekia karjeros, gyvena aktyvų socialinį gyvenimą, nė minutei nelieka be savo elektroninio pašto, mobiliojo telefono ir kitų ryšį palaikančių įrenginių. Gyvenimas chaose joms tampa norma. Todėl vis daugiau merginų skundžiasi padidėjusiu nerimu, chronišku silpnumu, nemiga.

Išlik sveika: Įtrauk į savo dienotvarkę šiek tiek laiko sau – poilsiui ir nusiraminimui. Tau reikia įkrauti baterijas kad išsivaduotum nuo nerimo. Todėl poilsio metu išjunk savo mobilųjį telefoną, netikrink elektroninio pašto, nesižvalgyk, kas ką parašė socialiniuose tinkluose. Patikėk, tu gali trumpam likti be ryšio, kad ir kaip būtum užimta!

Sveikatos krizė: Tas beprotiškas valgiaraštis!

Mažiausiai 4 procentai jaunų moterų kenčia nuo valgymo sutrikimų – anoreksijos ir bulimijos. Milijonai jų bendraamžių save žaloja prastais mitybos įpročiais: nesubalansuotas, eklektiškas valgiaraštis, perkrautas pusfabrikačių ir greitojo maisto produktų, susilpnina imunitetą, taip palikdamas organizmą be apsaugos – taigi kyla didesnė grėsmė susirgti pačiomis įvairiausiomis, net ir mirtinomis ligomis.

Išlik sveika: Svarbiausia – pripažinti, kad turi valgymo sutrikimų. Jei nuolat visas tavo mintis valdo maistas arba kalorijų skaičiavimas, tai – jau rimtas signalas kreiptis pagalbos. Ir stebėk, kokie produktai sudaro tavo valgiaraštį: kiekvienas jų turėtų būti kuo nors naudingas tavo organizmui. „Skanu“ – tikrai ne pakankamas kriterijus.

Sveikatos krizė: Kam tas šeimos planavimas?

Pasak statistikos, net pusė 18–44 metų amžiaus moterų nesirūpina kontracepcija, o pusė tų, kurios vartoja kontraceptikus, daro tai neteisingai. To rezultatas – daugybė nepageidaujamų nėštumų, kurių beveik pusė baigiasi abortais.

Išlik sveika: Jei neplanuoji tapti mama – pasirūpink kontracepcija. Išbandei kurį nors metodą, ir tau netiko arba nepatiko? Užuot numojusi ranka į visą kontracepciją, skubėk pas savo gydytoją ir pasitark, koks kitas metodas galėtų tau tikti.

Sveikatos krizė: LPL – kas tai?

Viena iš keturių 14–19 metų amžiaus moterų jau yra bent kartą sirgusi lytiniu keliu plintančiomis ligomis. Taip skelbia statistika. Daugėja chlamidiozės, genitalijų herpeso atvejų. Pastaruoju dažniausiai užsikrečiama nesaugaus oralinio lytinio akto metu: jei partneris serga lūpų pūsleline, jis gali palikti užkrato bakterijų tavo intymioje vietelėje.

Išlik sveika: Tark griežtą NE nesaugiam seksui su atsitiktiniais partneriais. O jei tokį nuotykį jau patyrei – paskubėk atlikti intymiosios sveikatos tyrimus, kol liga neišplito.

Sveikatos krizė: Depresija

Bemaž penktadalis moterų prisipažįsta bent kartą gyvenime patyrusios, ką reiškia depresija. O vienas iš amžiaus slenksčių, kada šis nuotaikos sutrikimas užplūsta – vos įžengus į trečiąjį dešimtmetį. Tai metai, kai dauguma moterų pradeda savarankišką gyvenimą, baigia mokslus ir pasijunta vienišos, niekeno nebesaugomomis. Joms pačioms tenka rūpintis ir buitimi, ir asmeniniu gyvenimu, ir karjera. Jei kurioje nors srityje vis nesiseka – nesunku pulti į neviltį.

Išlik sveika: Išmokusi atpažinti depresijos simptomus galėsi pati susivokti, kada laikas kreiptis pagalbos. Jei jautiesi tokia sugniuždyta, kad net negali imtis jokios veiklos, praleidi paskaitas ar darbą, vengi susitikti su draugais, jautiesi tarsi atsidūrusi duobėje, be galimybės išlipti, pakinta tavo valgymo ar miego įpročiai, sunku susikaupti, tavo seksualinis gyvenimas apskritai išnyksta – vadinasi, tave užpuolė tikroji depresija. Vargu ar viena ją įveiksi, būtinai kreipkis į medikus!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis