Ar sveika taip lieknėti: dieta pagal kraujo grupę

Pristatome paskutinę – aštuntą – populiariausią žvaigždžių dietą. Susipažink su specialisto komentaru, ar ja išties gali pasiekti žadamus rezultatus ir kokį poveikį turi sveikatai.

DIETA PAGAL KRAUJO GRUPĘ

Žvaigždės – gerbėjos: Liz Hurley, Courteney Cox, Cheryl Cole.

Dietos reziumė. Daug metų maitinimo pagal kraujo grupes teoriją rutuliojančio amerikiečių mokslininko Piterio d'Adamo teigimu, beveik visi produktai daro skirtingą poveikį skirtingų kraujo grupių ląstelėms, todėl tas pats maistas vieniems gali tikti, o kitiems – net kenkti.

Pagal šią teoriją, pirmosios kraujo grupės žmonėms tinka liesa mėsa, ypač tamsi (jautiena, aviena), blogiausiu atveju – paukštiena, išskyrus riebią antieną. Rekomenduotinos lašišos, upėtakiai, silkės, skumbrės, menkės, lydekos. Moterims pakanka 150 g mėsos ar žuvies per vieną valgymą. Draudžiamos bulvės ir baklažanai.

Antrosios kraujo grupės atstovams patartina mėsą keisti žuvimi arba paukštiena. Reikėtų vengti krevečių, krabų, vėžių, ungurių, lašišų, juodadėmių menkių, silkių ir, svarbiausia, plekšnių. Naudingos skumbrės, menkės, upėtakiai. Draudžiama gerti šviežio pieno, leidžiama vartoti jogurto, kefyro, lydytų sūrelių. Patariama atsisakyti kukurūzų aliejaus, sviesto, ledų, varškės.

Trečiosios kraujo grupės žmonių gyvybingumą ir formą palaiko gyvulinės kilmės baltymai, derinami su daržovėmis. Iš mėsos geriausia aviena, triušiena, o blogiausia – kiauliena, antiena, žąsiena. Naudingos jūros gėrybės, išskyrus moliuskus ir vėžiagyvius. Ruginė duona netinka, taip pat ir kukurūzai, grikiai, kviečiai.

Ketvirtosios kraujo grupės žmonės turi kreipti dėmesį į porcijų dydį ir mėsos vartojimą – geriau jos valgyti nedaug. Svoris ypač auga nuo raudonos mėsos, grikių, kviečių, kukurūzų, pupelių. Svorį mesti padeda jūros gėrybės, peno produktai, žaliosios daržovės, sojų varškė, ananasai. Vištiena kenksminga. Tinka aviena, kalakutiena. Netinka paprikos, apelsinai, bananai. Dera pamiršti pipirus, actą, mandarinus, kečiupą.

Vertina gydytoja, dietologė Žana Antonova:
„Gerai, kad rekomenduojama vartoti natūralius, neperdirbtus maisto produktus, daug daržovių, gausių skaidulų, vitaminų bei mineralų. Tačiau minusų vis dėlto daugiau: ši dieta, kaip ir daugelis kitų, nėra moksliškai pagrįsta, todėl gali sukelti neigiamų padarinių sveikatai. Ypač gali nukentėti I kraujo grupės žmonės. Jiems siūloma valgyti daugiau mėsos ir riboti grūdų, pupelių kiekį – tai gali pakenkti tiems, kurie paveldėjo širdies ligų, padidėjusio kraujospūdžio, cukrinio diabeto riziką: dietos nuostatos prieštarauja šiuolaikinėms rekomendacijoms dėl minėtųjų ligų gydymo bei prevencijos."

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis