Juokingi ir pavojingi būdai lieknėti

Interneto platybėse ir kontoros virtuvėlėje galima sužinoti tiek įvairiausių lieknėjimo paslapčių, kad net keista, kodėl visos pasaulio moterys dar netapo tokios laibos kaip Victoria Beckham. Vieni tų būdų gal ir veikia, kiti – tik juoką kelia. Yra ir tokių, prie kurių didelėmis raidėmis rašytume: „Nekartoti to namuose. Mirtinai pavojinga!“

Diržo politika

Kai kilogramų prilimpa tiek daug, kad net ima grėsti pavojus gyvybei, rekomenduojama atlikti skrandžio perrišimo operaciją. Kitaip tariant, specialiu žiedu skrandis padalijamas į dvi dalis, ir tada penki didžkukuliai tikrai nebetilps. Tačiau pati supranti: ši procedūra – ne toms įtarioms mergaitėms, kurioms pasivaideno, kad jų juosmuo papilnėjęs pusantro centimetro. Šioms verčiau rinktis alternatyvą: apsijuosti plačiu standžių diržu. Keleriopa nauda: ir madinga, ir liemuo atrodys liaunesnis, ir persivalgyti nepavyks. Ką ten persivalgyti – net kvėpuoti nelengva. Tik čia jau - šalutinis poveikis. Trumpai drūtai, racionalumo grūdą mokslininkai išpeša, bet naudoti tokią taktiką nuolat – nepataria. Standus diržas spaudžia vidaus organus, trukdo kraujotakai.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: skrandžio perrišimo operacija atliekama esant itin dideliam nutukimo laipsniui, kai kūno masės indeksas (KMI) – 40 ir daugiau. O standus diržas – tikrai neprasta išeitis per vakarėlį. Aišku, svarbu nepersistengti. Jei juosmenį susiverši pernelyg stipriai, gali netgi nualpti.

COSMO daro išvadą: neverta stengtis patekti į Guinnesso rekordų knygą nurungus korsetų karalienę Cathie Jung (jos liemuo – 38 cm), tačiau dailiu diržu pabrėžti juosmenį - puiki idėja!

Dėl pilvo – per dantis

Pamela Anderson, nepaisant visai nepaaugliško amžiaus, gali pagrįstai didžiuotis savo figūra. Kalbama, kad norėdama ją tokią išsaugoti aktorė kaskart vos pajutusi neplanuotą norą ką nors suvalgyti vis bėga valytis dantų. Arba bent įkvepia mėtinės dantų pastos aromato. Įkvėpti gal ir įkvepia, bet jeigu sveikai nesimaitintų ir reguliariai nesportuotų, kažin kokios dantų pastos padėtų. Kita vertus, seniai žinoma: kvapai turi nemenkos įtakos mūsų gyvenimui, o mėtų aromatas iš tiesų nukreipia mintis nuo maisto.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: minėtosios priemonės tikrai apmalšina alkį, bet tik labai trumpam. Kita vertus, tai galėtų būti visai neprastas būdas atprasti nuo nereikalingų užkandžiavimų.

COSMO daro išvadą: jei apetitas geras – užsibėgiotume dantų valytis. Tačiau visada būtume pasirengusios gaiviam bučiniui. Tinka!

Zuikių pasakos

100 g baltagūžių kopūstų – tik 26 kcal. Be to, šiose daržovėse gausu ląstelienos, kuri gerina žarnyno motorinę funkciją, taip pat juose yra tartrono rūgšties, neleidžiančios angliavandeniams virsti riebalais ir taip padedančios išvengti nutukimo. Jau suleidai dantis į nekaloringą traškų kopūstlapį? Ta proga dar viena maloni naujiena – kad perdirbtų kopūstus, organizmas kalorijų sudegina daugiau, nei iš jų gauna. Tiesiog stebuklas! Tikrai nekeista, kad prigalvota šitiek kopūstų dietos variantų. Stop! Ji įtraukta į juodąjį sąrašą, kurį sudarė Didžiosios Britanijos dietologų asociacija, paskelbusi kryžiaus žygį prieš organizmą žalojančias dietas. Specialistų nuomone, tokia mityba, užuot padėjusi deginti riebalus, šalina iš organizmo skysčius ir mažina raumenų masę. Be to, iš kopūstų neįmanoma pakankamai gauti reikiamų maistingųjų medžiagų ir vitaminų. O radikalios dietos (kai per dieną suvartojama mažiau nei 1200 kcal) gali būti laikomasi tik gydytojui prižiūrint.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: tokiai dietai būdingas dar vienas didelis ir nepatogus minusas – suvalgius daug kopūstų organizme ima kauptis dujos, todėl pučia pilvą, gali kamuoti spazmai. O tada ne grožis galvoje...

COSMO daro išvadą: nieko malonaus, kai mylimojo kreipinys „Zuikuti!“ įgyja tiesioginę prasmę. Be to, argi įmanoma ką nors gera nuveikti tuščiu pilvu? Suprantama, kodėl laikantis šios dietos sumažėja darbingumas, kamuoja galvos skausmai.

Vien tik mėlyna akyse. Ar žalia?

Spalvų terapija sėkmingai taikoma neurozėms gydyti, tad kodėl negalėtų praversti nusprendus lieknėti? Kai kurių manymu, apetitas mažėja valgant iš mėlynų ir žalių lėkščių. Kita vertus, šioms spalvoms būdinga raminamųjų savybių, taigi visiškai įmanoma, kad iš tokios lėkštės kimši, kiek telpa, be jokio jaudulio ir sąžinės graužaties. Kad ir kaip ten būtų, čia esmė – savitaiga. Vieniems mėlyna lėkštė – gelbėjimosi ratas, kitiems – tiesiog indas.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: jei tik į lėkštės spalvą žiūrėsi, nieko ir nesuvalgysi. Jei rimtai, rekomenduočiau kreipti dėmesį ne į indų spalvą, bet į dydį.

COSMO daro išvadą: turėtų veikti, jei iš mėlynos lėkštės būtų valgomas tik sveikas maistas.

Girnų taktika

Kiekvieną kąsnį pažiaumok 32, 48, 100 kartų, ir būsi liekna, sveika bei protinga – tokių patarimų nors vežimu vežk. Tuo tarpu specialistai sako, kad visai nesvarbu, kiek tiksliai kartų kramtysi maistą. Kur kas svarbiau, ar greitai valgai ir koks yra to maisto tankis. Nežiopčiok, jokios fizikos – tiesiog sotumo signalas iš skrandžio į smegenis keliauja 20 minučių. Taigi kad suvoktum, ar esi soti, reikia laiko, kurio ir atsiranda, jei kramtai lėtai. Kuo tankesnis maistas, tuo daugiau laiko užtrunki, vadinasi, ir lieknėti daugiau šansų.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: lėtai valgyti (apie 30 minučių) – vienas sveikos mitybos principų. Mat tada greičiau pajuntamas sotumas, geriau pasisavinamos maistingosios medžiagos, sklandžiau veikia virškinamasis traktas.

COSMO daro išvadą: įtaigiai skamba – kol kas verčiausias išmėginti metodas!

Pirk plytų!

Smegenyse yra tam tikras centras, kontroliuojantis kūno masę. Tyrimų duomenimis, organizmas atsimena tam tikrą svorį, o paskui, nepaisydamas šeimininkės norų atsikratyti keleto kilogramų, visomis švariomis ir nelabai priemonėmis bando grįžti į etaloną. Ir priešingai: pajutęs papildomų kilogramų, jis pradeda deginti daugiau kalorijų. Tad šios teorijos šalininkai pataria smegenis apgauti – nešiotis sunkesnių daiktų, pavyzdžiui, rankas puošti sunkesnėmis apyrankėmis. Šios teorijos priešininkai ironizuoja: daug paprasčiau užsukti į sporto salę – tai laiko patikrintas ir specialistų patvirtintas būdas tapti dailesnei.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: fizinis krūvis būtinas ne tik tada, kai stengiamasi atsikratyti kelių nereikalingų kilogramų – apskritai gerai savijautai išsaugoti. Tačiau jei mityba nebus taisyklinga, jokie sunkūs daiktai rankinėje nepadės.

COSMO daro išvadą: skamba juokingai. Tačiau bent jau nekenksminga. Gal vis dėlto pamėginti? Geriausia būtų į rankinę plytą įsimesti. Ją ištraukusi tikrai pasijustum palengvėjusi.

Ledo karalienės meniu

Išgersi ledinio vandens – ir tapsi liekna kaip Snieguolė. Mokslininkai, siūlantys šį metodą, aiškina: kad sušildytų vandenį, organizmas sparčiau degina kalorijas, vadinasi, tirpsta riebalai. Kiti tyrėjai, atvirkščiai, mano, kad šaltas vanduo lėtina metabolizmą, kitaip tariant, ne padeda – trukdo lieknėti.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: vandens gerti būtina – geriausia kambario temperatūros. Gurkšnojant jo valgio metu greičiau pajuntamas sotumas, todėl mažiau suvalgoma. Jei tarp pagrindinių valgių kyla noras užkąsti, taip pat patartina atsigerti, mat dažnai troškulys interpretuojamas kaip alkis ir, užuot išgėrus vandens, griebiamasi nesveikų užkandžių.

COSMO daro išvadą: kol mokslininkai ginčijasi, mes kas rytą gersime stiklinę kambario temperatūros vandens, o per dieną – dar du litrus. Bent jau teigiamas poveikis odai – patvirtintas.

Antikalorinis... maistas?

Kai kurie produktai paslaptingu būdu pelnė riebalų degintojų šlovę. Iš pradžių ant pjedestalo atsidūrė ananasai, paskui į stebuklingų produktų sąrašą pateko papajos, greipfrutai, česnakai, svogūnai, jūriniai dumbliai. Didžiosios Britanijos dietologų asociacija, kovojanti su pseudodietomis, tuoj pat pareiškė: produktų, deginančių riebalus, nėra. Vienintelis būdas palaikyti gerą formą - subalansuoti mitybą ir sportuoti. Tyrimų duomenimis, per dieną privalu suvalgyti ne mažiau kaip penkias porcijas vaisių ir daržovių. Jeigu viena tų porcijų bus tik ananaso griežinėlis – puiku!

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: sutinku su kolegomis iš Didžiosios Britanijos. Kad ir kaip būtų gaila, stebuklų nebūna – net pats geriausias riebalus deginantis produktas gali tapti papilnėjimo priežastimi, jei bus vartojamas nesaikingai.

COSMO daro išvadą: geriausia riebalai čirška sporto salėje. Ypač jei po treniruotės išgeri greipfrutų sulčių.

Oi, gausi pipiru!

Holivudo aktorės ir dainininkės atrodo lieknos, sveikos ir kupinos gyvenimo džiaugsmo. Bet niekas mūsų neįtikins, kad aktorė ir dainininkė Beyonce, kuriai dėl vaidmens miuzikle teko laikytis žiaurios dietos, neverkė iš alkio ir negailėjo savęs. Ji 14 dienų buvo gyva tik vandeniu su klevų sirupu, citrinos sultimis ir Kajeno pipirais. Ir ką šis gėrimas reiškia? Ogi nieko. Tiesiog žvaigždė badavo ir, kad kaip nors save prablaškytų, gėrė šio makalo. Ar reikia sakyti, jog gydomasis badavimas – kur kas veiksmingesnis būdas lieknėti? Tačiau jį galima mėginti tik stebimam gydytojo.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: badavimas – labai didelis stresas organizmui. Pagrindinė mūsų organizmo užduotis – išgyventi. Badavimą jis traktuoja kaip pavojų gyvybei, todėl iškart lėtina medžiagų apykaitą. O grįžus prie senų maitinimosi įpročių, pradeda dvigubai kaupti energiją – kad kito badavimo atveju turėtų iš ko gyventi.

COSMO daro išvadą: jokiu būdu - pavojinga gyvybei! Toli gražu ne kiekvienas organizmas ištveria tokią kančią, o numesti kilogramai greitai grįžta. Ir dar draugų parsiveda.

Šakės kilogramams

Kokių dalykų žmonės prisigalvoja, kad tik nereikėtų daryti atsilenkimų! Štai, tarkim, šakutės dieta. Jos esmė lyg ir paprasta: vakare galima valgyti tik šakute. Imti maistą rankomis, naudotis peiliu ar netgi valgyti be rankų (kai kurie ir taip moka) – negalima. Dietos kūrėjų tikinimu, tokiu būdu pavyksta vakare neprisiryti traškučių, sūrių riešutėlių, sviesto ir bandelių. Viena vertus, logiška. Kita vertus, negalėsi prieš miegą išgerti kefyro ar jogurto. O šie gėrimai būtų net labai naudingi. Taigi šakutės dieta – tiesiog dar vienas būdas permąstyti savo požiūrį į maistą, išmokti apgalvotai rinktis produktus ir valgyti neskubant.

Gydytoja dietologė Žana Antonova komentuoja: tai gal pamėginkime valgyti kojomis?.. Neįžvelgiu jokio bent kiek rimtesnio šios dietos pagrindo.

COSMO daro išvadą: šakute galima kabinti majonezą, nesunku ir kokį riebesnį pyragėlį su įdaru pasmeigti... Tikri pokštininkai!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis