Kaip saugoti figūrą nepametant proto (22 būdai)

Tai marini save badu, tai neiškentusi prisiragauji... Pakaks žaisti tą žaidimą Traukis ir plėskis! Užuot paaugliškai eksperimentavusi (ir gadinusi sau sveikatą bei odą), verčiau pasikliauk šiomis didelių valios pastangų nereikalaujančiomis rekomendacijomis.

Ignoruok maišelius

Nekirsk traškučių, riešutų ir visų kitų gardėsių tiesiai iš pakuočių – tai ne tik prastas tonas, bet ir kenkia figūrai. Dietologų tvirtinimu, užkandžių iš lėkščių sutriauškiame kur kas mažiau nei kimšdami juos tiesiai iš maišelių: matant, kiek tiksliai yra maisto, lengviau susivaldyti ir nepersivalgyti.

Pumpuok geležį

Ne, treniruokliai čia niekuo dėti – turime omenyje geležį, kurios reikia tavo organizmui: pasirodo, dėl jos trūkumo lėtėja medžiagų apykaita, o tada kyla labai realus pavojus priaugti nepageidautinų kilogramų! Taigi dairykis vitaminų, kuriuose būtų per parą reikiamas geležies kiekis. Nepasitiki piliulėmis? Bent tris kartus per dieną valgyk produktų, turtingų geležies, pavyzdžiui: liesos raudonos mėsos, špinatų, vištienos ar vitaminizuotų grūdinių produktų.

Užsidirbk saldumynų

Iš šaldiklio saldžius signalus siunčia gardžių ledų porcija? Prieš atsiduodama jų kerams padaryk bent 10 pritūpimų ir tiek pat atsilenkimų, o tada jau gali ir mėgautis. Ši maža gudrybė padės greičiau sudeginti kalorijas arba išvis atbaidys nuo saldumynų. Kitą kartą užsimaniusi pasmaližiauti gerai pagalvosi, ar tie skanėstai verti tokių pastangų.

Nubausk save

Nebijok, nesiūlysime nei išsiplakti botagėliu, nei kristi kryžium. Jei tau pernelyg sunku atsispirti kaloringų gardėsių pagundoms, prižadėk geriausiai draugei ar seseriai, kad suvalgiusi uždraustojo maisto sumokėsi joms sutarto dydžio baudą. Būk sąžininga, ir pamatysi – ši priemonė išties veiksminga. Kai kitą kartą kas nors pasiūlys pasmaližiauti šokoladu, atsisakyti bus daug lengviau: juk nenorėsi bankrutuoti.

Nesismulkink su žalumynais

Ruoši salotų? Nepjaustyk visko miniatiūriniais gabalėliais. Kuo gabalėliai didesni, tuo ilgiau juos kramtysi – ir malonumą pajusi, ir skrandžio per staigiai neprikimši.

Žvejok sveikatą

Ekspertų teigimu, bent du kartus per savaitę mėsos patiekalus pakeitusi valgiais iš žuvų ne tik atsikratysi nereikalingų kilogramų, bet ir sumažinsi blogojo cholesterolio kiekį, vadinasi, ir širdies ligų riziką. Daugumoje žuvų gausu omega–3 riebalų rūgščių, stiprinančių širdį ir nekenkiančių figūrai. Žuvis geriausia kepti ant grotelių arba alyvų aliejuje.

100 g neversk 1 kg

Suvalgytas maistas nenusės papildomais kilogramais ant pilvo ar šlaunų, jei valgydama gurkšnosi vandens, bet ne vyno. Alkoholis slopina nervų sistemą, kartu lėtėja ir medžiagų apykaita. Britų mokslininkų teigimu, vartojant alkoholio su kaloringu maistu organizmas sudegina kur kas mažiau riebalų.

Spausk naudos netgi iš gumos

Naujausių tyrimų duomenimis, kramtant becukrę gumą 20 proc. pagerėja medžiagų apykaita. Kokia iš to nauda? Šitaip galima atsikratyti net 3 kg per metus!

Telk į būrį

Nustatyta, jog susibūrus į grupeles antsvorio pavyksta atsikratyti greičiau. Apsidairyk – juk tu ne vienintelė nori dailesnės figūros. Pakalbink drauges, bendradarbes ar net mamą prisidėti prie lieknėjimo programos. Draugiška kompanija ne tik palaikys emociškai, bet ir sukurs konkurencinę nuotaiką, skatinančią nepasiduoti.

Judink kūną

Grupė žmonių aštuonias savaites kasdien valgė maisto daugiau, nei buvo pratę: nustatyta, kad svorio priaugo tik nejudrūs šio tyrimo dalyviai! Taigi judėk, kiek tik gali: kalbėdama telefonu žingsniuok po kambarį, COSMO skaityk stovėdama, o dirbdama prie stalo judink kojas.

Čiupk už pieno

Nesiraukyk! Mokslininkai tvirtina: moterys, kasdien suvalgančios po tris indelius neriebaus jogurto, praranda 60 proc. daugiau riebalų nei nevartojančiosios pieno produktų. Kas suteikia pienui stebuklingos galios? Kalcis. Veikdamas su kitais pieno komponentais, jis skatina medžiagų apykaitą ir padeda organizmui greičiau deginti riebalus. Jei nesi pieno mėgėja, krimsk daržovių ir grūdinių produktų, kuriuose gausu kalcio. Tavo tikslas – kasdien jo suvartoti bent 1200 mg.

Prietemoje nekramtyk

Stenkis valgyti gerai apšviestoje vietoje – geriau suvoksi aplinką ir save, taigi sumažinsi tikimybę užsimiršti ir persivalgyti. Blanki šviesa skatina aklą besaikį valgymą.

Nervus – į konservus

Įrodyta, jog antsvorio priežastis gali būti ir nuolatinis stresas. Nervinantis tavo organizmą užvaldo streso hormonai, skatinantys daugintis riebalų ląsteles (taigi kauptis nepageidautinus kilogramus), be to, jie didina apetitą, – vadinasi, rizikuoji persivalgyti. Kad užvaldyta streso išvengtum besaikio valgymo, pasistenk kuo dažniau atsipalaiduoti. Kiekvieną dieną skirk bent valandėlę maloniai veiklai, užuot šlavusi šaldytuvo turinį.

Kaupk kalį

Jeigu organizmui trūksta drėgmės, jis sudegina mažiau kalorijų, o kalis reguliuoja vandens kiekį organizme ir gerina virškinimą. Pasistenk šio makroelemento per dieną suvartoti bent 2000 mg. Daugiausia jo yra džiovintose figose bei jūros dumbliuose, tačiau nesunkiai normą surinksi ir iš kur kas įprastesnių produktų: bananas – tai 450 mg, stiklinė pieno – 370 mg, apelsinas – 250 mg kalio. Jo taip pat yra slyvose, riešutuose, avokaduose, grūdų sėlenose, kviečių daiguose, pupelėse, špinatuose, pomidoruose, brokoliuose, morkose, moliūguose, burokėliuose, net bulvėse. Beje, kalis naudingas ir širdžiai bei kraujagyslėms!

Mažink indus

Prisikrovusi maisto į gigantišką lėkštę neabejotinai prisivalgysi, tad verčiau laikykis tokio principo: kuo sotesnis valgis, tuo mažesnis indas. Šis triukas puikiai veikia: suvalgius turimą porciją smegenys gauna signalą, kad laikas sustoti.

Apgauk skrandį

Kad pajustum sotį, nebūtina prisikimšti riebių patiekalų. Rinkis sunkesnį, bet ne tokį kaloringą maistą, pavyzdžiui, braškes, virtus špinatus ar brokolius: ir skrandis patenkintas tylės, ir tu nesipūsi kaip ant mielių.

Kramsnok kuo dažniau

Būk tikra: šitaip kur kas lengviau atsikratysi nereikalingų kilogramų. Tik užkandžius būtinai rinkis nekaloringus, – pavyzdžiui, sugraužk kokį vaisių, daržovę, sukrimsk saujelę riešutų. Taip virškinimo sistemą pripratinsi prie nuolatinio darbo ir paspartinsi medžiagų apykaitą. Maža to, neišalksi kaip vilkas, taigi sėdusi prie stalo nepersivalgysi. Beje, agurkai, morkos, neriebūs spragėsiai, obuoliai ar javinukai palyginti nekaloringi, užtat pilni naudingųjų skaidulų, gerinančių virškinimą: pamirši, ką reiškia vidurių užkietėjimas!

Naktimis miegok

Iki išnaktų žiūrinėji TV programas, iki paryčių šėlsti klubuose? Nuliūdinsime tave: aktyvus naktinis gyvenimas tikrai kenkia figūrai. Nustatyta, kad žmonės, miegantys vos po penkias šešias valandas, sveria maždaug 4 kg daugiau nei tie, kurie miegui skiria septynias aštuonias valandas. Jeigu trūksta miego, organizmas ima gaminti daugiau streso hormonų, o šie skatina daugintis riebalų ląsteles ir didina apetitą.

Pasiduok žaliajai magijai

Nustatyta, kad žaliojoje arbatoje esantys antioksidantai skatina išsiskirti cheminę medžiagą noreprinofiną, spartinantį medžiagų apykaitą. Pakanka trijų puodelių žaliojo eliksyro, kad ji pagreitėtų maždaug keturiais procentais!

Spoksok naudingai

Televizorių žiūrėk sėdėdama ant mankštai skirto kamuolio, o ne išsitiesusi minkštoje sofoje. Toks sėdėjimas puikiai tinka nugarai tiesinti ir kojų raumenims dailinti. O kai tik prasidės reklama, stryktelėk ir pasivaikščiok po namus: užkaisk arbatos ar palaistyk gėles.

Ieškok parduotuvių

Turi laiko? Nedumk tiesiu taikymu į mėgstamiausią parduotuvę. Landžiodama po nežinomas krautuvėles sudeginsi daugiau kalorijų ir galbūt aptiksi ką nors įdomaus.

Išnaudok grūstis

Įstrigai automobilių spūstyje? Užuot nervinusis, pasimankštink. Sutrauk pilvo ir sėdmenų raumenis, palaikyk keletą sekundžių ir atleisk. Pratimą kartok, kiek tik patinka, – šalutinio poveikio sveikatai tikrai nesukelsi, o naudos neabejotinai išspausi. Dar gali įsigyti ir visada automobilyje vežiotis guminį kamuoliuką stresui malšinti: gniaužydama jį ne tik atsipalaiduosi, bet ir tvirtinsi rankų raumenis.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis