Maitinkis sveikai ir dar sutaupyk

Tikrų tikriausias mitas, kad sveika mityba brangiai kainuoja. Atvirkščiai – gali net sutaupyti. Išbandyk patarimus ir pati tuo įsitikink.

Šviežios uogos. Vasarą jų ne tik nebrangiai nusipirksi, bet gali prisiuogauti pati. O ką daryti žiemą? Valgyk šaldytas. Jei neturi šaldiklio ar šiltuoju sezonu nepasiruošei šaltajam, pirk parduotuvėje. Jos kainuoja gerokai pigiau nei šviežios, o vitaminai išlikę.

Maistą ruošk namuose. Niekada negali žinoti iš kokių produktų ir kokiomis sąlygomis būvo paruošti patiekalai restorane ar kavinėje. Namuose ruoštas maistas ne tik sveikesnis, bet ir leis greičiau sutaupyti išsvajotoms atostogoms. Be to, pati galėsi reguliuoti porcijos dydį ir kalorijų skaičių.

Šviežia lašiša. Žuvis būtina sveikatai ir grožiui. Ypač naudinga lašiša - smaguriauk jos porą kartų per savaitę ir organizmas gaus reikiamą kiekį Omega-3 rūgščių. Šviežią pirkti dažnai per brangu? Omega–3 rūgštys niekur nedingsta iš užšaldytos ar konservuotos lašišos, o kaina stipriai mažesnė.

Traškučiai. Nei duonos, nei bulvių traškučiai nėra sveiki. Kaina taip pat nedžiuginanti. Jei norisi ką nors kramsnoti žiūrint filmą, išmėgink lapinio kopūsto traškučius. Supjaustyk lapus vieno kasnio gabalėliais, sudėk į kepimo skardą ant kepimo popieriaus. Apipurkšk alyvuogių aliejumi ir apiberk jūros druska. Kepk iki 175 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 10 – 15 minučių.

„Sveikuoliški“ saldumynai. Juos gali lengvai pasidaryti pati ir sutaupyti. Nusipirk riešutų ir razinų ar džiovintų vaisių mišinio. Viską sumalk ir sumaišyk su medumi.

Sezoninis maistas. Pats sveikiausias ir skaniausias – šviežias maistas. Tad stenkis, kad tavo valgiaraščio didžioji dalis produktų būtų esamo metų laiko. Tokia strategija leis ir sutaupyti. Juk, pavyzdžiui, grybai ankstyvą rudenį gerokai pigesni nei pavasarį, o daržovės vasarą nei žiemą.

Mėsa. Susirask patikimą ūkininką, kuris tau tieks tikrai šviežios mėsos gerokai pigiau nei pirktum prekybos centre. Pasikliauk rekomendacijomis ir pati nepasikuklik aplankyti ūkio. Tik taip galėsi įsitikinti, ar laikomasi visų higiemos normų. 

Daugiau kruopų. Avižos, grikiai, ryžiai, perlinės ar sorų kruopos turėtų sudaryti ne mažiau kaip trečdalį viso tavo suvalgomo maisto. Geriau mažiau mėsos, bet daugiau įvairiausių kruopų patiekalų. Jos ne tik gana pigios, bet ir naudingos sveikatai. Mėsos valgyk vos kelis kartus per savaitę.

Nepirk ruošinių. Jau žinai, pusfabrikačiai – žala tavo figūrai, sveikatai ir piniginei. Pirkdama jau supjaustytus žuvies kepsnelius, daržoves ar sutarkuotą sūrį, sveikatai ir figūrai nepakenksi. Bet piniginė bemat suplonės. Geriau rinkis neapdorotus produktus.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis