Blogi įpročiai – naudingi sveikatai (pyk, gerk kavą, simuliuok... )

Sveikas gyvenimo būdas ir pozityvus mąstymas šiais laikais – siekiamybė, kuri nepripažįsta kompromisų: arba tu laikaisi taisyklių, arba po metų–kitų tapsi amžina neurotike. Nelabai pritari tokiai kategoriškai nuomonei? Gerai darai!

Tavo įprotis: Be kavos puodelio nepradedi ryto

Vidinis balsas priekaištauja: Esi priklausoma nuo kofeino. O kofeinas – tai narkotinė medžiaga. Kuo greičiau keisk kavą žaliąja arbata!

„Cosmo“ sako: Viskas gerai! Keletą puodelių per dieną net ir aršiausi kofeino priešininkai laiko saugia doze. Be to, moksliškai įrodyta, kad kava išties padeda sureguliuoti nuotaiką. Žurnale „Archives of Internal Medicine“ paskelbtoje studijoje teigiama, kad moterys, išgeriančios 2–3 puodelius kavos per dieną, 15 procentų rečiau suserga depresija. Kofeinas aktyvuoja organizme dopaminą ir serotoniną – hormonus, kurie suteikia laimės pojūtį. Be to, kavoje gausu antioksidantų, kitų sveikatai naudingų medžiagų, saugančių ir nuo popietinio snaudulio, ir nuo onkologinių ligų.

Tavo įprotis: Tikiesi blogiausio

Vidinis balsas priekaištauja: Kad ir kas benutiktų – išlik nusiteikusi pozityviai, tik taip įveiksi visus sunkumus!

„Cosmo“ sako: Viskas gerai! Jei nepaliausi galvoti, kad viskas puiku, netgi tada, kai būsi iki kaklo įklimpusi į mėšlą – galbūt tą akimirką ir pasijusi geriau, bet vėliau teks gailėtis. Mokslininkai nustatė, kad jaunavedžiai, kurie pirmaisiais bendro gyvenimo metais išlikdavo pozityviai nusiteikę net ir esant negatyvioms situacijoms, po ketverių metų dažniau pajusdavo depresijos simptomus nei žmonės, kurie į pablogėjusią padėtį reaguodavo neigiamomis emocijomis. Realistiškas požiūris skatina keisti savo gyvenimą, prisitaikyti prie esamų aplinkybių ir ieškoti kelių, kaip sumažinti stresą. O išlikdama pozityvi kas benutiktų veikiausiai tiesiog apgaudinėji save, todėl nesugebi tinkamai įvertinti situacijos ir ilgainiui problemų tik daugės.

Tavo įprotis: Jei supykai – pratrūkai

Vidinis balsas priekaištauja: Pykčio proveržiai tik parodo tavo vidinį silpnumą.

Cosmo“ sako: Viskas gerai! Jei išmoksi tinkamai dozuoti savo pyktį, nedideli protrūkiai motyvuos tave imtis aktyvių veiksmų ir taisyti situaciją. Identifikuok, kas sukėlė pykčio proveržį (pvz. nemandagi kolegos pastaba), pagalvok, ar po pykčiu nesislepia kitokios emocijos (pvz. nepilnavertiškumo kompleksas), leisk emocijoms atvėsti, galiausiai sukurk planą, kaip taisyti situaciją, kad pykčio priežasties nebeliktų (atsiprašyk kolegos, jei pratrūkai, ir tuo pačiu išreikšk viltį, kad kitą kartą jis elgsis mandagiau ir labiau apgalvos savo žodžius).

Tavo įprotis: Nerviniesi dėl smulkmenų.

Vidinis balsas priekaištauja: Jei taip suskysi dėl menkniekių – ką bedarysi kai atsitiks kas nors rimto?

„Cosmo“ sako: Viskas gerai! Ilgalaikis chroniškas stresas – tiesiausias kelias į širdies ligas. O trumpalaikiai maži stresiukai tarsi mažos adatėlės baksnoja tau į sėdynę ir ragina daryti tai, ką privalai. Kai truputėlį nerviniesi, tavo organizme padaugėja hormono kortizolio, o jis padeda sutelkti energiją, aktyvina visų organizmo sistemų darbą, taigi ilgiau išlieki žvali ir darbinga. Be to, šiek tiek nerimaudama darbus atlieki kruopščiai ir preciziškai, o ne bet kaip. Svarbiausia – nepamiršk kartkartėmis padaryti trumpų atokvėpio pertraukėlių ir neleisk mažiems stresiukams užaugti iki didelės panikos.

Tavo įprotis: Kartais nusimuliuoji treniruotę

Vidinis balsas priekaištauja: Tik reguliariai sportuojant tvirtėja raumenys ir ugdoma valia.

„Cosmo“ sako: Viskas gerai! Sportuojant reguliarumas labai svarbu. Tačiau tai nereiškia, kad privalai plušėti kasdien. 3–4 dienų per savaitę tikrai pakanka. Per likusias dienas tavo kūnas taip pat netinginiaus. Raumenims reikia laiko atsigauti ir sutvirtėti, o tai įmanoma tik ilsintis. Taigi jei po praėjusios treniruotės jautiesi pervargusi ir išsekusi – padovanok sau pertraukėlę.

Tavo įprotis: Darbe vis paskaitinėji dienos anekdotus.

Vidinis balsas priekaištauja: Tuščiai švaistai darbo laiką, pati kalta, kad paskui nieko nebespėji.

„Cosmo“ sako: Viskas gerai! Jei perskaičiusi anekdotą nusikvatojai – vadinasi, buvo verta keletui minučių atsitraukti nuo darbo. Juokas aktyvuoja kraujagysles, į kraują išsiskiria nitrooksidas, kuris padidina kraujagyslių praeinamumą ir taip sumažina kraujospūdį. Kuo skaniau pasijuoksi – tuo daugiau naudos. Dar geriau jei pasijuoksi kartu su kolegomis – kabinete atslūgs emocinė įtampa, išsivadės snaudulys, visi pasijusite žvaliau, o darbas eisis kaip iš pypkės!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis