Ką daryti, kai PMS susuka protą

Tikriausiai gerai žinai būsena, kai nuotaiką gali sugadinti bet kas, jautiesi stora ir mirtinai nori saldumynų. Dažniausiai PMS užklumpa likus savaitei iki menstruacijų. Kaip nevaldoma gamtos stichija. Tačiau tu ją gali jei ne įveikti, tai bent palengvinti.

1. Išvalyk savo darbotvarkę. Peržiūrėk savo darbo kalendorių. PMS savaitę palik tik du ar tris rimtesnius darbus. Pirmenybę teik tiems, kurie tau malonūs. Planuok iš anksto ir darbų grafiką susidėliok taip, kad PMS savaitę nepervargtum ir išsimiegotum. Tada ir nuotaika bus geresnė. Juk visai neseniai mokslininkai nustatė, kad papildoma valanda miego gali net nuslopinti nestiprų skausmą.

2. Garsiai klausyk muzikos. Paleisk kompaktą su mėgstamos grupės ar daininkės dainomis garsiau nei įprasta. Kanados mokslininkai nustatė, kad muzika, priverčianti tavo nugara bėgioti šiurpuliukus, skatina endorfinų (kitaip darvadinamų „laimės hormonų“) išsiskyrimą. Tik žiūrėk, kad muzika nebūtų per garsi – pradės slėgti.

3. Ribok kavą. Išgerk ne daugiau kaip tris puodelius kavos (visai nesvarbu kokios rūšies). Per didelė dozė kofeino gali tavo galvoje įnešti sumaišties ir trugdyti žvitriai mąstyti.

4. Palepink nugarą masažu. Nebūtina eiti į masažo saloną, užteks ir tavo vaikino. Tegul kelias minutes jo pirštai bėgioja glosto tau nugarą. Masažo gydomoji paslaptis – prisilietimas. Jis atpalaiduoja, sumažina hormono kortizolio lygi ir skatina išsiskirti endorfinus.

5. Visuomet turėk pasiruošusi savo mėgstamų serialų ir komedijų rinkinį. Po sunkios dienos grįžusi namo įsijunk juos. Miegoti nueisi kur kas giedresne galva. Net ir trumpas juokas paskatina išsiskiti hormoną serotoniną. Jis teigiamai veikia tavo nuotaiką, miegą ir net seksualumą.

6. Sportuok. Tai gali atrodyti kaip kančia. Tau ir taip nėra nuotaikos, o dar reikia kulniuoti į sporto salę... Tačiau gali sportuoti ir namie. Vien su apatiniais, jei nori. 30 minučių jogos, lanko sukimo ar šokimo paskatins endorfinų išsiskyrimą.

7. Valgyk daugiau avižų. PMS savaitę atsispirk saldžioms ar nesveikoms pagundoms, kaip šokoladas ar mėsainis. Jie pakels tau nuotaiką labai trumpam. Geriau išbandyk šį desertą: avižų, pieno, džiovintų uogų ir riešutų košę. Ji patiks tavo pilvui ir nuslopins saldumynų troškulį.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis