Sušilk be krosnies (10 patarimų žiemai)

Pavydėk kam tik nori – ruoniams ar baltosioms meškoms, bet vargu ar norėtum įgyti tiek riebalų ar kailio kaip jie, kad žiemą nedrebėtum iš šalčio. Yra kur kas paprastesnių būdų sušilti.

Valgyk ne tik salotų

Pirmas priesakas šąlančiajai: nė kojos iš namų, kol sukirsi avižų košės. Tiks ir grikiai. Bet kas, ką galima įsimesti į skrandį. Maistas – tai energija ir 75 proc. jos skiriama tau sušildyti. Todėl šaltuoju metų laiku per dieną patartina suvartoti net 400 kalorijų daugiau nei įprastai. Be to, mėsa tavo valgiaraštyje būtina. Taip pat jei nuolat šąli, kibk į riešutus, žuvis, bulves, sūrius, moliūgus, džiovintus vaisius, vynuoges. Ir nepamiršk prieskonių: imbieras, cinamonas, karis, pipirai ir česnakai sušildo beveik akimirksniu.

Stebėk laipsnius (gėrimo)

Ne, alkoholio nesiūlome. Galbūt atrodo, kad jis akimirksniu sušildo. Tačiau alkoholis tik išplečia kraujagysles, taip tik dar greičiau sušalsi. Geriau rinkis žolelių arbatą, gardintą citrina ar imbieru, karštą šokoladą. Arba išbandyk Kalėdomis kvepiantį gėrimą: pakaitink apelsinų sultis su vanile ir cinamonu.

Mokykis tummo

Tibeto vienuoliai žiemos naktį geba ant savo kūno išdžiovinti šlapią paklodę. Jie įvaldę tummo meną: kūno, proto ir sielos vienovę, grįstą vizualizacijos metodu. Sėdėdamas ant sniego vienuolis įsivaizduoja, kaip jo kūne įsiplieskia maždaug plauko dydžio liepsna. Ji vis stiprėja, didėja, kol užpildo visą kūną. Galop vidinė kaitra prasiveržia į išorę. Šis reiškinys patvirtintas moksliniais tyrimais.

Masažuok kojas ir rankas

Žinai, kada pajunti šaltį? Kai ima šalti galūnės. Pamasažuok jas, kad išgelbėtum iš sąstingio. Jei turi laiko, surenk sau aromaterapijos seansą: į bet kokį rankų ar kojų kremą įlašink kelis lašus eterinio aliejaus – šalavijų ar imbiero. Jiems būdingas itin stiprus šildomasis poveikis.

Kvėpuok tinkamai

Dar prieš pusšimtį metų mokslininkai pareiškė: mūsų plaučiai gali tapti šilumos šaltiniu. Žiemą kvėpuok lėtai ir ne itin giliai. Tai ramina nervų sistemą, leidžia labiau prisitaikyti prie šalčio.

Sek mokslo naujoves

Šąlantiesiems kontorose sukurtos specialios USB pirštinės. Iš pirmo žvilgsnio paprastas megztas pirštines prijungi prie kompiuterio – ir per penkias minutes jos įkaista iki 46 laipsnių. Arba išmėgink šildančias gelines pagalvėles. Nulaužus apsaugą įvyksta cheminė reakcija, kuri išskiria šilumą. Tokia maža pagalvėlė bus šilta kelias valandas.

Nebūk viena

Mokslininkai šį faktą jau įrodė, tačiau ir be jų nutuokiame: žmogus, kuris jaučiausi vienišas ima greičiau šalti. Bet egzistuoja ir atvirkštinis variantas: pakanka tik pažiūrėti į mylimo ar brangaus žmogaus nuotrauką – ir užplūsta šiluma.

Stenkis grūdintis

Nebūtina kasdien praustis po lediniu dušu. Grūdintis gali ir kitaip. Pusvalandį palaikyk rankšluostį šaldiklyje, tada kelias minutes ant jo basa patrypčiok. Po procedūros iš karto šok į šiltas kojines. Jei darysi tai kasdien, kojos pripras prie šalčio ir ne taip į jį reaguos.

Išlik rami

Stresas organizmą veikia kaip šaltis – susijaudinus kraujas nuslūgsta nuo galūnių, mat skuba į smegenis, kad priimtum tinkamą sprendimą. Tad stresui susitikus su šalčiu pavojus sustirti padvigubėja.

Kliaukis netikėtais metodais

Žiemą lauke besifilmuojantys aktoriai klijuojasi ant pečių garstyčių pleistrus, kad nesušaltų. Tada kraujas greitai plūsteli į odos paviršių ir tampa šilčiau. Panašų efektą gausi ištrynusi kojas anticeliulitiniu kremu su kajeno pipirais.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis