Sveika ir graži: 3 svarbūs klausimai apie dietas

Dieta dažnai klaidingai suprantama kaip badavimas. Tačiau dieta iš tikrųjų yra sveika mityba. Kai nevaikštai nuolat urzgiančiu skrandžiu, gauni pakankamai kalorijų ir maistingų medžiagų. Tik sveikai maitindamasi turėsi gražią odą, plaukus ir nagus. Atrinkome tris dažniausiai užduodamus klausimus apie dietas ir pasikonsultavome su dietologais.

Kokios didžiausios dietos klaidos?

Viena dažniausių klaidų – per mažai valgoma. Dėl to lėtėja medžiagų apykaita, nes organizmas ima kaupti atsargas. Jei tikiesi sulieknieti greitai stipriai apribojusi valgiaraštį, vėliau stipriai nusivilsi. Pabaigus dietą visi prarasti kilogramai grįš atgal. Ir dar dar draugų pasikvies. Mat organizmas pradės kaupti atsargas kitam bado seansui.

Kita dažna klaida – atsisakyti tam tikrų grupių maisto, pavyzdžiui, angliavandenių. Neskubėk to daryti. Angliavandeniai yra pagrindinis energijos šaltinis. Be to jie palaiko normalią virškinamojo trakto veiklą, skatina daugintis naudingąsias žarnyno bakterijas.

Ar galima sulieknėti valgant tris kartus per dieną, užuot vis truputį pakramsnojus kas kelias valandas?

Dietologai šiuo klausimu vieningi: dažniau, bet mažesniais kiekiais valgyti yra veiksmingiau. Kai valgoma mažesnėmis porcijomis, greitėja medžiagų apykaita, išlaikomas pastovesnis cukraus kiekis kraujyje. Be to, tai geriausias būdas išvengti persivalgymo priepuolių. Kodėl? Energijos atsargos bus reguliariai papildomos, todėl tavo organizmas niekada nejus bado.

Laikantis dietos riebalai naudingi ar derėtų jų visiškai atsikratyti?

Mūsų laikais riebalai nėra tokie svarbūs kaip pirmykščiais laikais (jų sankaupos gelbėdavo bado metu). Tačiau jie vis tiek būtini – gamina hormonus, kurie turi įtakos organų veiklai. Baltymai, angliavandeniai ir riebalai – pagrindinės maisto sudedamosios dalys. Visos trys būtinos, kad organizmas normaliai funkcionuotų. Nutarus patobulinti figūrą nė vienų visiškai atsisakyti nereikėtų. Riebalai turi didelę reikšmę žmogaus sveikatai: jų yra visose ląstelėse, jie būtini virškinimo procesams. Jie turi sudaryti apie 30 proc. paros raciono energinės vertės (61 – 70 g.). Norėdama gauti taip vadinamų gerųjų riebalų, valgyk avokadų, riebių žuvų, alyvuogių aliejaus.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis