Kaip išvengti avitaminozės? (ką valgyti)

Galvos skausmai, nuovargis, padidėjęs dirglumas, slenkantys plaukai ar net mažakraujystė – avitaminozės sukeliamų problemų sąrašą galima būtų tęsti toliau... Taigi, kaip sveikinant pavasarį nesusidurti su vitaminų stoka organizme ir išvengti su tuo susijusių sveikatos sutrikimų? Štai sąrašas produktų, kuriuos vartodama užkirsi kelią pavasario pradžioje gresiančiai avitaminozei.

* Į dienos valgymo racioną įtrauk tamsiai žalios spalvos daržoves. Špinatai ir brokoliai – puikus pasirinkimas planuojant vitaminais praturtinti savo meniu.

Špinatuose gausu E, D ir K rūšies vitaminų, folio rūgšties, kalcio, magnio, bei geležies. Tačiau ruošiant salotas špinatų lapus plėšyk pirštais, nes pjaustant jie praranda didžiąją dalį reikalingų vitaminų.

Brokoliai – tai vitaminų A, C ir folio rūgšties šaltinis. Tam, kad ši daržovė neprarastų didelio vitaminų kiekio gamintant patiekalus, patartina juos ruošti garuose.

* Geriant kefyrą ir jogurtą organizmas prisotinamas kalciu, fosforu, vitaminu B2, kaliu ir jodu. Jei „tikrasis“ jogurtas ne tavo skonio, tuomet ruošk kokteilius, jogurtą trintuvėje paįvairindama obuoliais, bananais, riešutais. Tai atstos desertą, o ir dienos vitaminų dozė garantuota.

* Salotas ar daržovių sultinį visuomet pagardink augaliniu aliejumi. Visai nesvarbu koks jis – sezamų, saulėgrąžų, alyvuogių ar riešutų. Vitaminas E, A, D, K ir mononesotieji riebalai papildys tavo vitaminų atsargas organizme.

* Lašiša. Ši raudonoji žuvis, kaip žinia, yra riebi, todėl kasdien ją valgyti nerekomenduojama. Tačiau lašišoje gausu B grupės vitaminų, polinesočiųjų Omega–3 riebalų rūgščių, kalio, vitaminų E ir D, todėl nepamiršk bent kartą savaitėje pasigaminti patiekalą, kurio vienu pagrindinių ingredientų taptų lašiša.

* Folio rūgštis, kalis, tiaminas, geležis ir magnis taip pat randamas ankštiniuose augaluose: žirniuose ir avinžirniuose, pupelėse bei lęšiuose.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis