Kaip suvartoti mažiau kalorijų ir mažiau suvalgyti?

Valgant trintą maistą suvartojama daugiau kalorijų - teigia tyrimą atlikę mokslininkai. Suvalgytas maisto kiekis, trukmė ir sotumas priklauso nuo daugelio veiksnių, o juos žinant galima ir efektyviai reguliuoti svorį, ir mėgautis maistu.

Olandijos Wageningen universiteto mokslininkai, norėdami išsiaiškinti, kas turi įtakos sotumo jausmui, iniciavo tyrimą.

Dalyvių buvo prašoma 5 dienas iš eilės suvalgyti po 50 g kiekvienos rūšies maisto (buvo analizuoti 35 maisto produktai – daržovės, mėsos gaminiai, patiekalai ir užkandžiai). Mokslininkai, stebėdami vaizdo įrašus, skaičiavo valgymo ir kramtymo greitį, vidutinį kąsnio dydį ir kąsnio kramtymo skaičių. Iš gautų rezultatų galima spręsti, kad smulkinto maisto (trintų morkų, pomidorų ar troškinio) yra suvartojama daugiau, nes jis valgomas greičiau, didesniais kąsniais ir mažiau kramtant.

Norėdami sužinoti, ar ilgiau kramtomas maistas skatina greitesnį sotumo jausmą, tyrimo dalyviams mokslininkai pateikė dvejopai paruošto patiekalo – pertrinto ir ne. Padažu pagardintus kepsnius su morkų ir bulvių garnyru savanoriai valgė neribotai tol, kol pasijuto sotūs. Rezultatai nustebino pačius tyrėjus: dalyviai, kurie valgė nesmulkintas daržoves ir kepsnį, suvartojo apie 10 % mažiau viso maisto, nei tie, kurie valgė smulkintą. Toks maistas suvalgytas apie 20 % greičiau.

Išanalizavus gautus rezultatus paaiškėjo, kad sotumo jausmas didėja tuomet, kai valgoma lėčiau, mažesniais kąsniais ir ilgiau kramtant. Vadinasi, taip valgant maisto ir kalorijų suvartojama mažiau.

Mokslininkų pateiktose išvadose nurodoma, kad kąsnių skaičius, priklausomai nuo valgomo produkto, kurio tyrimo dalyviams buvo duota po 50 g gali skirtis 6 kartus. Pavyzdžiui, neapdoroti pomidorai buvo suvalgyti vidutiniškai 5 kąsniais, o traškučiai – 33. O kramtymo skirtumai yra stulbinamai didesni. Pavyzdžiui, bulvių košę savanoriai kramtė 27, o tuos pačius traškučius – net 448 kartus.

Nori numesti svorio? Gana žaisti su neveiksmingomis dietomis. Verčiau laikykis kelių visai paprastų patarimų, kurie padės pasiekti tikrai geresnius rezultatus!

Nustok galvoti apie tai, ko turėtum atsisakyti ir pradėk galvoti apie tai, ką turėtum valgyti. Kuo daugiau galvosi apie produktus, kurių tau negalima, tuo labiau jų norėsi. Visos puikiai žinome, kad uždraustas vaisius visuomet saldesnis. Nereikia savęs kankinti ir atsisakyti pamėgtų skanėstų. Geriau atrask tai, kas tau būtų skanu ir nekaloringa (tarkim vaisiai), tuomet didesnis šių produktų kiekis savaime iš tavo raciono išstums kaloringesnius produktus.

Pajusk tikrąjį alkį. Kuo labiau stengiesi riboti savo mitybą, tuo garsiau ir dažniau gurgia tavo skrandis. Nuolatinis galvojimas apie maistą sukuria alkio pojūtį, nors visai tikėtina, kad esi pakankamai soti. Patarimas labai paprastas: pavalgyk bent 5 kartus per dieną, vienodais intervalais, bet mažomis porcijomis (ne daugiau, nei telpa į delną). Tokiu būdu kalorijų suvartosi ne daugiau, nei įprastai, o organizmas nestresuos ir nevers savęs kaupti riebalinių atsargų.

Vanduo, vanduo ir dar kartą vanduo. Šitą taisyklę žino tikrai kiekvieną. Jei pajusi alkį – pirmiausia išgerk stiklinę vandens. Gali būti, kad organizmas visai ne alkanas, o tiesiog ištroškęs. Jei alkis nepraėjo, vadinasi metas pavalgyti. Kadangi prieš tai į skrandį jau pateko vandens, maistui liks mažiau vietos.

Valgymas nederinamas su kitais darbais. Pasigamini skanią vakarienę, įsitaisai priešais televizorių ar pasiimi pavartyti naują žurnalą? Klaida! Kai valgai, visas tavo dėmesys privalo būti sutelktas tik į maistą. Tokiu būdu pajusi valgymo malonumą ir suvalgysi mažiau, nes tavo dėmesio neblaškys pašaliniai dalykai.

Negamink keliems kartams. Jei taupydama laiką pasigamini maisto keliems kartams, vadinasi turi save nuolatos kontroliuoti, kad nuobodulio akimirką neįlįstum į šaldytuvą pakramsnoti likučių. Jei pagaminto maisto nebūtų, galbūt ir nepasivargintum stoti prie vyryklės ir vėl gaminti tik dėl kelių kąsnių.

Užsisakyk vaikiškas porcijas. Išalkus tau atrodo, kad galėtum suvalgyti arklį, tačiau vadovaukis paprastu principu: užsisakyk vaikišką porciją ir jei po jos vis dar jausies alkana, galėsi užsisakyti dar vieną. Ta pačia taisykle vadovaukis ir valgydama namuose.

Nepainiok sotumo ir persivalgymo. Dauguma iš mūsų taip susigadinusios valgymo įpročius, kad sočios jaučiamės tik tuomet, kai į pilvą net ir norėdamos nieko nebeįdėtume. Baigti valgyti reikėtų tuomet, kai nebejauti alkio. Kaip jau minėjome, geriau pavalgyti dažniau ir mažesniais kiekiais, nei per vieną kartą prisikimšti skrandį tiek, kad būtų sunku pajudėti.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis