Kaip įveikti nemigą?

Jei naktį prastai miegojai, kaipmat pajunti, kaip smarkiai suprastėjo gyvenimo kokybė. Ką daryti tuomet, jei vartaisi kone iki paryčių ar nemiegojai visai ir tai kartojasi? Nemiga greitai išderina centrinę nervų sistemą, o tuomet jau tikėkis ir kitų sveikatos problemų. COSMO siūlo, prieš griebiantis vaistų, išmėginti būdus, padėsiančius nugalėti nemigą.

TAIP PAT SKAITYK: Kaip ryte lengvai išsiristi iš lovos?

Miego sutrikimus patiria nuo 20 iki 40 proc. žmonių, tačiau vienus kankina situacinė, kitus sudetingesnė – lėtinė nemiga. Pastaruoju atveju privaloma šios problemos sprendimą palikti specialistams. Tačiau, jei nemiga atsirado dėl patirto streso ar kitų laikinų, periodinių priežasčių, nemigą įveikti padės paprasti metodai.

* Pirmiausiai, savęs neapgaudinėdama, turi įsitikinti, kad miegas sutriko ne dėl to, kad tavo poilsio rėžimo įpročiai yra netinkami. Užmigti bus paprasčiau, o poilsis bus kokybiškas, jei miegoti eisi iki 23 valandos. Jei tavo gyvenimo ritmas to padaryti neleidžia, tuomet iki 2 val. nakties miegoti tiesiog privalai, nes tuo metu prasideda svarbiausia miego dalis. Beje, prieš miegą nederėtų valgyti bent porą valandų: juk pailsėti nakties metu reikia visam organizmui. O keltis rytais turėtum tą pačią valandą, nepriklausomai nuo to, kada užmigai.

* Kadangi žmonės, kankinami nemigos, visą dieną jaučia nuovargį, yra irzlūs bei jautrūs aplinkos dirgikliams. Dėl šios priežasties miegamasis turi būti tinkamai paruoštas poilsiui: kambaryje neturėtų būti įjungtas televizorius ar kompiuteris, kambarys turėtų būti tvarkingas ir išvėdintas, lova neturėtų būti labai minkšta, taip pat derėtų atsisakyti didelės pagalvės.

TAIP PAT SKAITYK: 10 ženklų, kad esi darboholikė (apklausa)

* Vonios procedūros prieš miegą padės atsipalaiduoti, todėl pagulėk šiltoje vonioje ar nusiprausk po šiltu dušu.

* Prieš miegą išgerk mėtų arbatos, kadangi ji mažina dirglumą, nervinguma ir gerina miegą. Beje, šiltas pienas galbūt ne visų skonių, tačiau padėti nesugebant užmigti tikrai gali.

* Jei prieš miegą nesugebi atsipalaiduoti, tuomet nemigą įveikti bus tikrai sunku. Kadangi šiais laikais patiriame labai daug streso, nervinė sistema gali „perdegti“, o to pasekoje atsiranda ne tik nemiga, bet ir kitos fizinės ligos. Tad pradėk mokytis medituoti – tai geriausiai padeda atsipalaiduoti ir atitolti nuo varginančių, slegiančių minčių. Pradžioje paprasta nebus, tačiau greitai pajusi, kad meditacija ne tik pagerins miegą, bet ir stresinėse situacijose padės save kontroliuoti.

* Skamba mistiškai, tačiau Mocarto kūrinių klausymas atpalaiduoja. Galbūt ir nesi klasikinės muzikos mylėtoja, tačiau šį metodą prieš miegą turėtum išbandyti!

* Būtina žinoti, kad kokybiškas miegas nesuderinamas su centrinę nervų sistemą dirginančiu kofeinu, alkoholiu ar nikotinu.

* Lova turėtų būti skirta tik miegui. Todėl, jei užmigti vis dėlto nepavyksta, išlipk iš lovos. O, geriausia, visai išeik iš miegamojo, pasidaryk arbatos, pasivaikščiok po namus. Lova neturėtų kelti asocijacijų su nemiga. Tai – tavo poilsio ir ramybės oazė. Į lovą atsigulk tik tikrai norėdama miegoti, tačiau pietų miegelio reikėtų vengti.

* Jokiu būdu neskaičiuok miego valandų ir negalėdama užmigti nedirsčiok į laikrodį. Tai sukelia papildomą nerimą, kadangi jaudiniesi dėl prasto aktyvumo ir blogos savijautos sekančią dieną.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis