Pusryčių klaidos, trukdančios tau sulieknėti


Pavalgai pusryčius ir vėliau jautiesi alkanesnė, nei tuomet, kai apskritai nebūni valgiusi! Na ir kaip gi sulieknėsi, jei skrandis gurgia ir reikalauja maisto, nors, regis, valgei visai neseniai... Jei ir tau taip nutinka, nepulk kaltinti pačio valgymo ryte ir negalvok, kad pusryčiai ištampo skrandį ar skatina alkio jausmą. Esmė, ne pačiame maitinimosi procese, o produktuose, kuriuos tu renkiesi.

2003 metais „American Journal of Epidemiology“ atliktas tyrimas parodė, kad pusryčių atsisakantys žmonės 4,5 karto dažniau kenčia nuo nutukimo nei tie, kurie pusryčius valgo reguliariai. Atkreipk dėmesį į dažniausiai daromas klaidas, kurios trukdo tau sureguliuoti mitybą.

• Per mažas baltymų kiekis. Ryte tikrai nėra laiko gaminti. Dribsniai su pienu ir tau geriausias išsigelbėjimas? Skanu, regis, sveika, bet sotu tik trumpam laikui. Dribsniai – tai angliavandeniai, o pienas – baltymai. Baltymai įsisavinami lėčiau, nei angliavandeniai, todėl kuo didesnis baltymų kiekis, tuo ilgiau soti jausiesi. Pagalvok, kuo galėtum pakeisti dribsnius. Galbūt tau tiktų varškė?

• Per mažai ląstelienos. Jei nori, kad sotumo jausmas po pusryčių išliktų kuo ilgiau, stenkis suvartoti mažiau cukraus, kuris skatina greitesnį virškinimą. Ir šiuo atveju jau minėti dribsniai – ne pats geriausias pasirinkimas, nes dauguma iš jų būna saldinti. Geriau rinkis produktus, kuriuose būtų daugiau ląstelienos. Tokie produktai skrandyje išbrinksta, todėl padeda jaustis sočiai ir nepriaugti svorio. Pasirinkimas iš tiesų platus: sėlenos, grūdai, žirniai ir pupelės, žalios daržovės su odelėmis, lapinės salotos, o ypatingai – grikių košė!

• Nepakankamai sotūs pusryčiai. Žinoma, ryte galima suvalgyti ir indelį neriebaus jogurto ar obuolį, bet tai jau ne pusryčiai! Gal ir pasijausi soti, bet nenustebk, jei netrukus pradės skaudėti skrandį. Normalu per pusryčius suvartoti 300 – 400 kalorijų, tik svarbu žiūrėti, kad tos kalorijos nebūtų vien riebalų forma!

• Pernelyg vėlai arba per anksti valgomi pusryčiai. Kada geriausia pusryčiauti? Praėjus valandai nuo prabudimo. Viskas labai logiška: kuo vėliau pusryčiausi, tuo alkanesnė jausiesi, todėl daugiau suvalgysi. Ir atvirkščiai: kuo anksčiau pusryčiausi, tuo mažiau suvalgysi, nes skrandis dar nebus pasiruošęs maistui, tačiau nauja alkio banga užklups jau visai netrukus.

Nepaisant to, kad atsisakius pusryčių, gali netekti kelių kilogramų, iš tiesų tokia dieta veiksminga tik iš pažiūros. Tikrovėje atsikratysi ne kankinančių riebaliukų, o neteksi raumenų masės ir tik dar labiau pabloginsi visą lieknėjimo procesą. Viskas labai paprasta: nepavalgius po nakties kraujyje sumažės cukraus kiekis ir organizmas pradės reikalauti gliukozės, siųsdamas alkio signalus. Kiek laiko atsilaikysi? Dieną, dvi, kelias savaites… Bet kažkada juk pasiduosi pagundai ir svoris grįš su kaupu.

Taigi, kad jaustumeisi ir soti, ir nepriaugtum svorio, laikykis 3 paprastų patarimų, kokius produktus rinktis pusryčiams:

1. Grūdinės kultūros produktai
2. Daržovės ir vaisiai
3. Kiaušiniai ir pieno produktai

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis