Ką valgyti rudenį, kad ligos nepalaužtų imuniteto?

Nors rudeniški orai atslenka iš lėto, bet, žiūrėk, jau ir nosis užsikimšusi, ryte lyg peršti gerklę, norisi čiaudėti... Dabar – pats darbų įkarštis, tad planuoji iš anksto užkirsti kelią infekcijoms ar peršalimui? Sužinok, ką turėtum valgyti, kad imuninė sistema pajėgtų pasipriešinti gresiančioms ligoms.

TAIP PAT SKAITYK: Ar verta vietoje cukraus rinktis saldiklį?

Pistacijos

Šiuose riešutuose esti „apsauginis skydas“ – vitaminas E bei kitos medžiagos, kurios padeda naikinti virusus. Beje, nesūdytos pistacijos turi savybę palaikyti skysčių pusiausvyrą, o tai gana svarbu, norint palaikyti stabilų imuninės sistemos darbą.

Granatai

Granatuose esantys elementai padeda naikinti mikrobus, stiprinti imuninę sistemą, mažina uždegimą, karščiavimą, padeda įveikti peršalimą. Juose gausu vitmaino C bei kitų organizmui būtinų medžiagų, gerinančių kitų organų, pavyzdžiui, širdies ir kraujagyslių, skrandžio veiklą, mažina nuovargį ir dirglumą.

Imbieras

Greičiausiai, pajutusi pirmuosius ligos požymius, puoli gerti karštą arbatą? Imbiero šaknis, medus ir citrina – geriausios imunitetą stiprinančios ir jį saugančios arbatos sudėties dalys. Tačiau imbiero šaknų vartojimas gali apsaugoti ne tik nuo peršalimo, bet ir būti vartojamas gydant daugelį kitų ligų. Imbieras stimuliuoja visą organizmo veiklą, tad ir su priešiškai nusiteikusiais mikroorganizmais kovoti tampa kur kas lengviau. Taigi, ne veltui Indijoje šis produktas vadinamas „pasaulio vaistu“.

Baklažanai

Baklažanai nepasižymi vitaminų gausa, tačiau yra antioksidantas. Taigi, reguliariai valgant šį vaisių, didėja atsparumas laisviesiems radikalams, kurie ne tik skatina senėjimo procesus, bet ir mažina atsparumą ligoms.

TAIP PAT SKAITYK: Pusryčių klaidos, trukdančios tau sulieknėti

Česnakas, svogūnas

Jokia naujiena, kad šių produktų vartojimas – puikus pasiruošimas infekcijų ir peršalimų sezonui. Svogūnuose ir česnakuose esančios medžiagos naikina tiek virusus, tiek kitus mikrobus, peršalimo sukėlėjus bei stiprina imuninę sistemą. Beje, šie produktai veikia kaip atibiotikas.

Ananasai

Ananasai, kaip ir baklažanai, turi antioksidantų, saugančių tavo organizmą nuo laisvųjų radikalų. Juose taip pat esti nemažai vitamino C, stiprinančio tavo imuninę sistemą ir medžiagų, kurios skystina gleives, mažina uždegimą. Todėl šie vaisiai yra ne tik puikus prevencinis produktas, kurį rekomenduojama valgyti ruošiantis vėsiam rudens sezonui, bet ir puikus vaistas susirgus.

Citrusiniai vaisiai ir raudonosios paprikos

Kaip žinia, citrinose ar apelsinuose gausu vitamino C. Tačiau raudonosios paprikos nuo citrinų beveik neatsilieka – jos taip pat prisotintos šio vitamino. Suvalgyta viena raudonoji paprika ar apelsinas atstoja organizmui reikalingą vitamino C paros normą.

Imunintę sistemą stiprinti taip pat padės: cinamonas, kardamonas, gvazdikėliai, bazilikas, pomidorai, greipfrutai, bičių produktai, avietės (tiek lapai, jaunos šakelės ar uogos), čiobreliai, aitrioji paprika, melionai ir kt.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis