Nepavyksta numesti svorio? Išbandyk 5 triukus

„Viskas. Gana. Nuo šiandien – jokių apsiryjimų“ - eilinį kartą ryžtingai nusiteiki ir žingsniuoji į parduotuvę pirkti sveikų produktų. Pirma diena teikia malonumą – juk iš esmės keiti gyvenimą, dėl to jautiesi pakylėta. Antra diena taip pat prabėga gana lengvai, o štai trečiąją jau darosi nuobodoka...

Kiek kartų laikantis dietos tau pavyko pasiekti savo užsibrėžtą tikslą? Jei pavyktų, greičiausiai dietų laikytis reikėtų labai retai... Jei šį kartą tvirtai apsisprendei patobulinti savo figūrą, siūlome pradėti ne nuo kalorijų skaičiavimo, o nuo požiūrio į mitybą. Specialistai tvirtina, kad antsvoris – tai visų pirma psichologinė problema, todėl pirmiausia surikiuojame savo mintis, o tuomet jau imamės kitų priemonių. Psichologai siūlo 5 triukus, padėsiančius pakeisti savo mitybos įpročius.

1. Dažnai valgymas tampa geriausia, gal tiksliau – lengviausia priemone susidoroti su stresu. Jautiesi nusiminusi – pavalgai, susinervinai – pavalgai, kažkas nesiseka – pavalgai. Galiausiai pasąmonėje bet koks stresas siejasi tik su maistu. Sėsdama prie stalo pasistenk visas negatyvias mintis nustumti į šalį. Jei jautiesi labai sudirgusi – pirmiausia iškrauk energiją sportuodama. Jei valgant mintys bus nukreiptos į problemas, viską tiesiog sukimši į skrandį, net nepajutusi paties valgymo malonumo.

2. Anot psichosomatikų, persivalgymas ir antsvoris – tai bandymas apsisaugoti, užsiblokuoti nuo neigiamų dalykų. Kitaip tariant – maistas tampa savotiška siena tarp tavęs ir tavo baimių. O kuo daugiau baimių – tuo daugiau ir maisto! Nuo rūpesčių niekur nepabėgsi ir nepasislėpsi, todėl sukaupk savo drąsą ir pradėk spręsti visas problemas. Neskubėdama, po truputėlį, bet kasdien padaryk bent po žingsnelį į priekį.

3. Jei tikėtume psichologais, tai visos mūsų sveikatos problemos slepiasi vaikystės išgyvenimuose. Pavyzdžiui, ar tau teko girdėti, kad apkūnoki klubai – tai nuoskaudos tėvams požymis, didelis pilvas – tai paslėpta agresija, bendras apkūnumas – tėvų meilės trūkumas... Nežinome, kiek tame tiesos, bet galime užtikrinti, kad išmokusi atleisti aplinkiniams ir nekaupti savyje neigiamų emocijų, pasijausi tikrai laimingesnė.

4. Išmok vizualizuoti savo norus. Šiuo atveju kūno linijas, kurių sieki. Nuolatos įsivaizduok, kaip atrodysi, kai sulieknėsi, kokius drabužius pirksi. Jokių „kokia aš stora, negaliu į save žiūrėti“. Kaskart, priėjus prie veidrodžio, pabrėžk savo gražiuosius bruožus, pagalvok, kaip bendras vaizdas atrodys numetus tuos nereikalingus kilogramus. Užprogramuok save tikslo pasiekimui!

5. Žinai, kaip būna, kai reikia padaryti kažkokį svarbų, bet nemalonų darbą? Griebiesi bet kokių kitų užduočių, kad tik nereikėtų atlikinėti tos baisiosios. Panašiai ir su lieknėjimu. Kai užsibrėži sau tikslą, kurio tikrai nepasieksi per savaitę laiko – stimulas kažką daryti labai greitai dingsta. Juk rezultatų visos norime čia ir dabar. Todėl psichologai pataria paprastą triuką: bendrą tikslą suskirstyk dalimis. Pavyzdžiui, per pirmą savaitę numesti 3 kilogramus. Kai įvykdysi šį tikslą, tik tuomet užsibrėžk naują. Lygiai tą patį reikia padaryti ir su priemonėmis tam tikslui pasiekti. Pavyzdžiui, kad sulieknėtum, turi pakeisti mitybą ir pradėti sportuoti. Nepulk visko daryti maksimaliu režimu. Pirmąją savaitę tiesiog trečdaliu sumažink savo porcijas ir sportuok po 20 minučių per dieną. Kitą savaitę planą sugriežtink, atsisakydama tam tikrų tavo figūrai kenkiančių produktų ir padidink sportui skirtą laiką. Taip tavo pasąmonė nestresuos dėl kardinalių permainų.

Taip, lieknėjimas tokiais metodais užtruks ilgiau, tačiau tikimybė pagaliau pasiekti savo tikslą gerokai išaugs. Jei turi vertingų patarimų lieknėjimo tema iš savo patirties, pasidalink jais su COSMO skaitytojomis straipsnio komentaruose.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis