Ko vengti, kad netektų vargti dėl išsipūtusio pilvo

Greičiausiai ir tau teko patirti nemalonių situacijų dėl išsipūtusio pilvuko. Tuomet mintyse greitai permeti, ką šiandien valgei ir, rodos, jokių kaltininkų nerandi. O gal tiesiog nežinai, koks maistas ir veiksmai sukelia pilvo pūtimą? Metas šią klaidą ištaisyti.

Mityba

Pašildžius atvėsusį krakmolingą maistą, jo struktūra pakinta. Tokį maistą sunkiau virškinti, proceso metu išsiskiria bakterijos, kurios sukelia dujų kaupimąsi ir pilvo pūtimą. Jei pastebėjote, kad pilvą pučia suvalgius karštą patiekalą restorane, vertėtų susimąstyti, turbūt jis buvo pašildytas. Stenkitės maitintis tik šviežiai gamintais patiekalais, venkite perdirbto maisto. Atsisakykite keptos ar skrudintos duonos, ji taip pat gali sukelti virškinimo negalavimų.

Pašildžius atvėsusį krakmolingą maistą, jo struktūra pakinta
Pašildžius atvėsusį krakmolingą maistą, jo struktūra pakinta
Shutterstock nuotr.

Neretai pilvo pūtimo priežastimi tampa maisto produktai, kuriuose yra daug skaidulų (juoda duona, įvairios daržovės, sėlenos). Reikėtų atkreipti dėmesį ir į užkandžius. Jei kasdien užkandžiaujate didesniu kiekiu vaisių ar riešutų, taip pat galite justi nemalonų pūtimą.

Hormonų svyravimas

Dar viena pilvo pūtimo priežastis – hormonų svyravimai menstruacijų metu. Dažnai merginos jaučia pilvo pūtimą dar prieš menstruacijas, taip atsitinka dėl pagausėjusio progesterono. Jis skatina pilvo ir žarnyno raumenis atsipalaiduoti. Tuomet moteris ne tik jaučiasi patinusi, bet ir prasčiau virškinamas maistas, gali kankinti vidurių užkietėjimas. Šių problemų išvengtum, jei gertum daugiau vandens.

Gumos kramtymas

Kai kramtai gumą, į organizmą patenka daugiau oro nei įprastai. Becukrė guma kelia dar didesnę negalavimo riziką. Joje yra sudėtinių dalių, kurios skatina bakterijas, sukeliančias nemalonius pilvo pūtimo pojūčius. Šių bakterijų taip pat yra becukriuose gaiviuosiuose gėrimuose.

Kai kramtai gumą, į organizmą patenka daugiau oro nei įprastai
Kai kramtai gumą, į organizmą patenka daugiau oro nei įprastai
Shutterstock nuotr.

Kaip ir kramtydamos gumą, taip ir valgydamos paskubomis nuryjame daugiau oro. Valgyti reikėtų ramiai, neskubant, maistą kramtyti ilgiau ir kąsti mažesniais kąsneliais.

Antibiotikai

Svarbu, kad organizme netrūktų gerųjų bakterijų, kurios skatina virškinimo procesus. Deja, geriant antibiotikus arba apsinuodijus maistu, padaugėja blogųjų bakterijų, o gerųjų sumažėja. Gali prasidėti maisto rūgimo procesas, kauptis dujos, atsirasti pilvo pūtimas. Kad atkurtum žarnyno mikroflorą, po antibiotikų kurso reikėtų gerti probiotikus. Padėti gali ir maisto produktai, turintys bifido bakterijų.

Svarbu, kad organizme netrūktų gerųjų bakterijų, kurios skatina virškinimo procesus
Svarbu, kad organizme netrūktų gerųjų bakterijų, kurios skatina virškinimo procesus
Shutterstock nuotr.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis