Pasitikrink savo svorį: 3 populiariausios formulės

Tikriausiai 9 iš 10 merginų po švenčių jau spėjo paaimanuoti, kiek svorio priaugo... Sakai, metas dietintis? Nepulk badauti!

Vienas kitas šventinis kilogramas – dar ne antsvoris, o ir pasak specialistų, dietų laikytis reikia tik tuomet, jei tavo svoris viršija normą 15 procentų ar daugiau. Visais kitais atvejais patartina ne mažinti maisto kiekį, o didinti aktyvumą! Baigiame aimanuoti ir pasiskaičiuojame savo svorį pagal 3 populiariausias formules.

Skaičiuojame kūno masės indeksą

Tikriausiai dauguma šią formulę žino mintinai! KMI = kūno svoris padalintas iš ūgio (metrais) kvadratu. Pavyzdžiui, tavo ūgis – 1.70 m. (1.70*1.70=2.89), svoris – 70 kg.

KMI = 70/2.89=24,22

Jeigu tavo KMI mažesnis nei 20 – sveri per mažai.
Jeigu tavo KMI nuo 20 iki 25 – tavo svoris puikus.
Jeigu tavo KMI nuo 25 iki 30 – svoris jau viršijo normą.
Jeigu tavo KMI didesnis nei 30 – reikia rimtai susirūpinti savo svoriu.

Skaičiuojame pagal prancūzišką formulę

Pagal šią sistemą būtina atsižvelgti į savo amžių: viena formulė skirta jaunoms merginoms iki 30 metų, kita – vyresnėms.

Svorio normos jaunoms merginoms

Idealus svoris = ūgis – (100+(ūgis – 100)/10)
Pavyzdžiui, tavo ūgis – 170 cm.
Idealus svoris: 170 – (100+(170-100)/10) = 63 kg.

Svorio normos vyresnėms moterims

Ūgis iki 165 cm: iš ūgio centimetrais atimk 100. Pavyzdžiui, 165 cm – 100 = 65 kg.
Ūgis iki 176 cm: iš ūgio centimetrais atimk 105. Pavyzdžiui, 176 cm – 105 = 71 kg.
Ūgis virš 176 cm: iš ūgio centimetrais atimk 110. Pavyzdžiui, 186 cm – 110 = 76 kg.

Skaičiuojame pagal Breitmano formulę

Įsivaizduokime, kad tavo ūgis – 170 cm. Formulė labai paprasta: normalus kūno svoris (M) = ūgiui centimetrais (P) padaugintam iš 0.7 – 50.
M = P*0.7-50
Normalus kūno svoris = 170 * 0,7 – 50 = 69 kg.

Jeigu rezultatai tavęs nenudžiugino, siūlome ne badauti, o pasiskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną tu turėtum suvartoti.

Kiek kalorijų per dieną reikėtų suvartoti?

Kad pasiskaičiuotum, kiek kalorijų gali suvartoti, pirmiausia turi žinoti, kiek jų sudegini. Atkreipk dėmesį, kad net ir nieko neveikiant, per dieną susidegina tam tikras kalorijų skaičius. Savaime suprantama, kiekviena papildoma veikla tų sudeginamų kalorijų kiekį padidina.

Skaičiavimui reikės: tavo ūgio, svorio, amžiaus, lyties ir aktyvumo indekso. Tarkim, kad tau 25 metai, sveri 65 kilogramus, o tavo ūgis – 172 centimetrai. Kad sužinotum aktyvumo indeksą, pasirink savo aktyvumo lygį:

1,2 – labai mažas. Tu nesportuoji, dažniausiai sėdi, beveik nevaikštai pėsčiomis.
1,375 – nedidelis. Kartais pasivaikštai, 1-2 kartus per savaitę pasportuoji.
1,55 – vidutinis. Reguliariai sportuoji 2-4 kartus per savaitę, pakankamai aktyviai leidi laisvalaikį.
1,725 – didelis. Sportuoji bent 5 kartus per savaitę, fizinės apkrovos nemažos.
1,9 – labai didelis. Profesionaliai sportuoji, treniruotės būna daugiau nei kartą per dieną.

Kiek kalorijų per dieną organizmas sudegina pats? Formulė: 655 + (9,6 x svoris kilogramais) + (1,8 x ūgis centimetrais) – (4,7 x amžius metais).

Skaičiuojame: 655 + 624 + 309,6 – 117,5 = 1471,1

Taigi per dieną pats organizmas sudegina 1471,1 kaloriją. Visos kitos sudeginamos kalorijos priklauso nuo tavo aktyvumo. Šį kalorijų skaičių padaugink iš savo aktyvumo indekso ir sužinosi, kiek kalorijų per dieną sudegini iš viso.

Kiek kalorijų per dieną sudegini iš viso? Tarkim, kad tavo aktyvumas – vidutinis, taigi indeksas - 1,55.

Skaičiuojame: 1471,1 X 1,55 = 2280,20

Taigi, šiuo atveju, norint išlaikyti esamą svorį, reikėtų suvartoti ne daugiau nei 2300 kalorijų per dieną, išlaikant tokį patį aktyvumo lygį. Kad svoris po truputėli imtų kristi, paros norma turėtų būti sumažinta 200 – 300 kalorijų. Tokiu būdu svoris po truputėli kris, o organizmas nebus priverstas stresuoti.

Pradėsi jau dabar – iki pavasario rezultatai bus akivaizdūs!

P.S. Jei sugalvosi paskaičiuoti ir savo mylimajam, taikyk kitą formulę: 66 + (13,7 x svoris kilogramais) + (5 x ūgis centimetrais) – (6,8 x amžius metais).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis