Postabortinis sindromas - kas tai ir kaip jį išgyventi?

Abortas – tai ne tik medicininė procedūra, o ir psichologinis sukrėtimas. Nors šį žingsnį žengiančioms moterims sunkią akimirką abortas atrodo geriausias, o gal apskritai – vienintelis sprendimas... Tačiau reta susimąsto, jog sąžinė vėliau gali ataidėti sudėtingais išgyvenimais, vadinamais postabortiniu sindromu.

Mechanizmas tiksi...

Taigi abortas atliktas. Jokių komplikacijų nekilo. Ar tai – jau viskas? Medikai neskuba dėti taško: gali būti, kad psichologinė krizė dar laukia ateityje. Jei abortas atliktas kvalifikuotų medikų, nevaisingumo grėsmė lieka minimali. Uždegimų, kitų fizinių negalavimų po aborto taip pat dauguma moterų išvengia. Tačiau reta kuri išsisuka nuo psichologinių pasekmių, kitaip dar vadinamų postabortiniu sindromu. Tai – tarsi uždelsto veikimo bomba, kuri gali sprogti ir po keleto dienų, ir po kelerių metų.

Tiesą sakant, pirmasis jausmas, dažniausiai užplūstantis moteris po aborto, yra anaiptol ne savigrauža ir kaltė, kaip norėtų tikėti aršūs abortų priešininkai, o palengvėjimas. Vis dėlto tą akimirką abortas jai atrodė geriausia išeitis konkrečioje situacijoje. Vėliau kurį laiką moteris stengiasi vyti šalin neigiamas emocijas ir mintis. Kai kurioms šis sudėtingas periodas taip ir praeina – ramiai, sklandžiai, be saviplakos. Tačiau nemaža dalis moterų vis dėlto prisipažįsta, kad po aborto jas lankė pačios juodžiausios mintys.

Priežastis – kaltės jausmas

Nors gyvename nebe viduramžiuose ir drąsiai kalbame apie seksą, aborto tema vis dar yra tabu. Draugių kompanijoje kol kas lengviau kalbėti apie oralinio ir analinio sekso ypatumus, nei prisipažinti, kad pasidarei abortą. Nes abortas vis dažniau prilyginamas žmogžudystei.

Postabortinis sindromas gali pasireikšti agresija (galbūt nukreipta į save), nerimu, nuoskaudomis (jos gali būti jaučiamos vyrui, tėvams, medikams ir kt.), depresija, seksualumo sutrikimais, kaltės jausmu, netgi mintimis apie savižudybę. Prie to gali prisidėti ir psichosomatiniai reiškiniai, pradedant aštriais PMS skausmais bei migrena ir baigiant aritmija, nevaisingumu.

Kaip gali padėti sau?

* Suprask, kad asmenybės pokyčiai, nuotaikų kaitos, apatija ir bloga savijauta yra problema, kurios nevalia praleisti pro akis. Problemas būtina spręsti ir tai šiuo metu - svarbiausia tavo užduotis.

* Išsiliek. Verk į pagalvę, šauk, kalbėkis su tą patį patyrusiomis. Nevalia savo emocijų uždaryti į „narvelį“, jis nėra guminis. Jei emocijos ims veržtis po metų, dviejų ar daugiau - suvaldyti save ir grįžti į normalų gyvenimo ritmą bus dar sudėtingiau.

* Savigraužai pasakyk tvirtą „ne“. Kas buvo - pražuvo, kaltindama save tik skatini blogai jaustis. O bloga savijauta „post factum“, iš tiesų, jokia išeitis. Juk, vienu ar kitu atveju, sprendimas buvo priimtas tam, kad galėtum gyventi taip, kaip gyvenusi. Tai ir stenkis daryti!

* Užsiimk intensyvia veikla: užimtumas užgoš įkyrias mintis, nepaliks laiko svarstymams. Susikurk tikslą, kurio sieksi: senos svajonės įgyvendinimas ar kopimas karjeros laiptais. Tai gali būti bet kas, teikiantis tau džiaugsmą.

* Jei sprendimą pasidaryti abortą priėmei ne viena – dalinkis savo išgyvenimais su žmogumi, kuris tave palaikė. O gal neturėjai jokio ramščio? Apsilankymas pas profesionalų psichologą tikrai duos daug naudos. Juk specialistai geriausiai žino, kaip reikia tvarkytis su mintimis ir negatyviomis nuotaikomis, išgyvenant sunkų periodą.

* Tave paliko gyvenimo draugas? Nesidrovėk kreiptis pagalbos į artimuosius – tėvus, sesę, draugę. Dabar tau kaip niekada reikia tave suprantančių žmonių. Kad ir kokius santykius su artimaisiais šiuo metu palaikai, stipriau palaikančių žmonių nei jie visoj visatoj nerasi.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis