Kaip teisingai apskaičiuoti idealų kūno svorį

Mados industrija nepaliauja skatinti lieknumo kulto, tačiau realybė rodo, kad ir vyrams, ir pačioms moterims šakaliukai jau senokai nebekelia susižavėjimo. Be kita ko, nenatūralus lieknėjimas ir nesibaigiančios dietos sukelia rimtas sveikatos problemas. Beje, kaip ir ženklus viršsvoris. Būtent todėl verta žinoti savo idealų svorį ir pasistengti jį išlaikyti sveikai maitinantis ir sportuojant.

Kūno proporcijos ir svoris priklauso nuo figūros tipo, t.y. nuo kūno sudėjimo (kaulų stambumo). Išskiriami 3 kūno sudėjimo tipai: asteniškas, normosteniškas ir hipersteniškas, – kiekvienas iš jų skiriasi ūgio ir svorio ypatumais ir to neįmanoma pakeisti net ir labai panorėjus.

Astenikų skeletas sudarytas iš plonų kaulų, jie smulkaus kūno sudėjimo, dažnai aukštaūgiai, net ištįsę, riešo apimtis tesiekia 16 cm, raumenys silpnai išsivystę. Astenikams sekasi kur kas geriau nei kitų tipų žmonėms: jų medžiagų apykaita greita, todėl viršsvoris jiems nepavojingas, su amžiumi riebaliukų susikaupti gali nebent ant liemens. Tokiems žmonėms dažniausiai sunkiau būna priaugti svorio, nei jo atsikratyti.

Vidutinio kūno sudėjimo arba normostenikai dažniausiai būna vidutinio ar šiek tiek aukštesnio už vidutinį ūgio, riešo apimtis siekia 16–18 cm, skeleto kaulai pakankamai tvirti, raumenų ir riebalų santykis kūne pasiskirstęs tolygiai. Medžiagų apykaita vidutinė, todėl gerai savijautai jiems būtina reguliuoti savo mitybą ir daugiau judėti.

Hiperstenikų kūno sudėjimas kresnas, jie dažniausiai būna žemo ūgio, skeleto kaulai stambūs ir tvirti, dubuo ir pečiai platūs. Riešo apimtis virš 18 cm. Kūno svoris paprastai būna vidutinis arba didesnis už vidutinį. Gerai išvystyti raumenys. Tam kad išlaikytų normalų kūno svorį, tokiems žmonėms būtina auginti raumenų masę riebalų deginimo sąskaita.

Pati paprasčiausia idealaus svorio, atsižvelgiant į ūgį formulė

Medicinoje vadovaujamasi pačia paprasčiausia moterų iki 35–40 metų optimalaus kūno svorio apskaičiavimo formule (vėliau vyksta su amžiumi susiję pokyčiai, dėl kurių didėja svoris). Šioje formulėje iš ūgio skaičiaus atimamas 100 (normostenikams), 110 – astenikams ir 90 hiperstenikams. Leistina 10% paklaida. Pateiksime šių neįmantrių skaičiavimų pavyzdį.

Trijų skirtingų kūno tipų 160 cm ūgio moterų idealus svoris atitinkamai bus:

astenikių – 50±5 kg,
normostenikių - 60±6 kg,
hiperstenikių – 70±7 kg.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis