Kas organizme vyksta miego metu?

Ką daryti, kad jaustumeisi labiau pailsėjus, gyvybinga ir sveika? Atsakymas paprastas: kontroliuok savo poilsį! Kokybiškas miegas tavo organizmui ir grožiui yra ne mažiau svarbus nei dienos rėžimas. O išsimiegoti „sveikai“ visai nesudėtinga!

22:00 Kraujyje padvigubėja leukocitų kiekis. Leukocitai kovoja su infekcijomis bei organizmui svetimomis medžiagomis, todėl padidindama jų kiekį, imuninė sistema atlieka „savo teritorijos“ patikrinimą. Kūno temperatūra sumažėja. Biologinis laikrodis siunčia signalus, kad jau metas miegoti.

23:00 Kūnas vis labiau atsipalaiduoja, tačiau kiekvienoje ląstelėje maksimaliu pajėgumu vyksta atstatomieji procesai.

00:00 Sąmonę vis labiau užvaldo sapnai, tačiau smegenys ir toliau dirba, į lentynėles dėliodamos visą per dieną sukauptą informaciją.

01:00 Miegas labai jautrus, o organizmas pažeidžiamas, todėl danties ar kitas skausmas gali išmušti iš vėžių iki pat ryto.

02:00 Visas kūnas ilsisi, tik kepenys dirba visu pajėgumu, valydamos miegantį organizmą nuo susikaupusių toksinų.

03:00 Fiziologinių procesų nuosmukis: kraujospūdis pasiekia apatinę ribą, pulsas ir kvėpavimas sulėtėja.

04:00 Į smegenis patenka minimalus kiekis kraujo ir jos dar nėra pasirengusios prabusti, tačiau klausa labai sustiprėja, todėl gali pabusti nuo menkiausio triukšmo.

05:00 Raumenys miega, medžiagų apykaita vis dar lėta, tačiau iš esmės organizmas jau pasiruošęs keltis.

06:00 Į kraują išskiriamas didesnis kiekis adrenalino ir noradrenalino, todėl spaudimas padidėja ir širdis pradeda greičiau plakti. Organizmas jau pasiruošęs prabusti, tačiau sąmonė dar miega.

07:00 Imuninė sistema pasiruošusi veikti pilnu pajėgumu, todėl pats metas keltis. Beje, jei vartoji kokius nors vaistus, turėk omenyje, kad būtent šiuo metu organizmas juos geriausiai įsisavina.

* Geriausias miego laikas, kurį gali pasirinkti – nuo 23 valandos vakaro iki 7 valandų ryto. Jei tokiu metu atsigulti į lovą nepavyksta, geriau tai padaryk iki antros valandos nakties. Miegas tarp 2h ir 4h ryto turėtų būti šventas reikalas, kadangi tokį ankstyvą rytą miegame produktyviausiai. Beje, jei būtina prabusti anksti, dieną prieš tai neapkrauk savo skrandžio dideliais maisto kiekiais. Kuo daugiau valgai – tuo daugiau miegi.

* Nevalgyti prieš pat miegą svarbu ne tik dėl to, kad kūno linijų priežiūra būtų produktyvi. Naktipiečiai priverčia skrandį dirbti visą naktį. Beje, būnant horizontalioje pozoje skrandžio turinys gali sukelti padidėjusį rūgštingumą. Jei jautiesi labai alkana, valgyk tik lengvą maistą ir ne vėliau nei dvi valandos iki miego.

* Kad ir kaip norėtųsi įsigyti pūko minkštumo čiužinį – verčiau to nedaryti. Miegant ant minkšto paviršiaus kūnas išlinksta, taip prispausdamas kai kuriuos kūno organus ir sutrikdydamas kraujo apytaka. Todėl geriau miegoti ant lygaus ir kieto paviršiaus.

* Miegok nuoga. Žiemą toks patarimas skamba kiek ekstremaliai, tačiau juk gali užsikloti dar viena antklode. Miegodama be naktinių marškinių leisi naktį savo odai kvėpuoti. Toks sprendimas ypač turėtų patikti tavo mylimajam!

* Nori atitolinti veido raukšlių susidarymą? Rinkis mažesnę pagalvę. Žema galvos padėtis miego metu ne tik apsaugo nuo kaklo ir veido raukšlių susidarymo, bet ir pagerina kraujotaką bei leidžia pailsėti „nuvargusiam“ kaklui. Be to, stenkis nemiegoti ant pilvo.

* Jei vakare, prieš eidama į lovą, trumpai pasivaikščiosi, pasilepinsi karšta vonia ar kitaip atsipalaiduosi, užtikrinsi centrinės nervų sistemos poilsį. O tu kitą dieną būsi kur kas geresnės nuotaikos!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis