Mitybos laikrodis: kada ir ką valgyti, kad nejaustum alkio

Neleisk tam skrandį graužiančiam, mintis jaukiančiam, jėgas sunkiančiam kirminui nė krustelėti – pasinaudok mūsų maisto laikrodžiu.

Laikas pusryčiauti
Pusryčiauk praėjus pusvalandžiui nuo to momento, kai atsibudai, – grąžinsi į normas gliukozės kiekį kraujyje. Rinkis klasiką – grūdų košes, kuriose gausu vitamino B, suteikiančio jėgų, skatinančio stotis ir imtis veiklos. Javainiais verčiau nepiktnaudžiauk – juose daug cukraus. Tinkami pusryčiai – ir plakta kiaušinienė su rupia skrudinta duona: baltymų ir sudėtinių (gerųjų) angliavandenių derinys ilgai neleis kilti alkio jausmui.

Laikas paužkandžiauti
Nekentėk, kol saulė pasieks zenitą, – porą valandėlių nuo pusryčių pasisukinėjusi ko nors užkrimsk. Geriausia, jei tai būtų viena iš penkių sveikos mitybos specialistų rekomenduojamų vaisių bei daržovių porcijų. Bananuose gausu energijos teikiančio kalio, obuoliai ir melionai aprūpina organizmą skaidulomis, mineralais, be to, jie nekaloringi, kiviai – tikra vitaminų bomba. Gali užsigardžiuoti ir egzotiškesniais vaisiais, pavyzdžiui, papajomis, kurios gerina virškinimą.

Laikas pietauti
Tavo kūnas būna pasirengęs pietauti nuo pusryčių praėjus keturioms penkioms valandoms. Kad po sočių pietų nesinorėtų prigulti, rinkis ką nors iš neriebaus šviežio maisto. Puikiai tiktų tunu ir kukurūzais įdaryta kepta bulvė su lupena arba vištienos salotos. Šiuose patiekaluose gausu geležies, todėl tavo smegenys ims dūgzti kaip bitės.

Laikas pagardinti popietę

Ką darai, kai apima popietės snūdas? Lendi į stalčių ieškoti ko nors saldaus? Labai atsiprašome, kad nuvilsime, tačiau kur kas geriau paieškoti kokio nors maistingesnio užkandžio nei skanūs, bet nenaudingi angliavandeniai. Nelyginamai geriau šiuo atveju būtų neriebus jogurtas – jis suteiks energijos, aprūpins organizmą kalciu.

Laikas vakarieniauti
Įprask sėsti vakarienės nuo popietės užkandžiavimo praėjus trims valandoms. Ir rinkis vandeningą patiekalą. Daržovės, aišku, laimi, tačiau visiškai tinka ir sriuba (be grietinės, su riekele duonos), makaronai (jokių riebių padažų!). Gali suvalgyti net aštraus mėsos troškinio su ryžiais.

Laikas pasmaguriauti prieš miegą
Jeigu neištveri be naktipiečių, rinkis lengvai virškinamą maistą. Pieno gėrimai numalšins alkį, padės lengviau užmigti, aprūpins organizmą vitaminu B12. Norisi sočiau? Suvalgyk traputį su neriebiu tepamuoju sūriu ar skrudintos viso grūdo duonos riekelę su pjaustytu bananu.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis