6 mitybos mados norinčioms sulieknėti

Vargu ar išgėrusi burokėlių sulčių pralenksi greičiausią pasaulio žmogų Usainą Boltą, o suvalgiusi brokolių – pakeisi genų struktūrą. Bet, kaip sakoma, stengtis verta.

Gal kefyro?
Mada: iškrovos dienos. Seniai žinoma ir patikrinta – tai labai veiksmingas būdas išvalyti organizmą, atsikratyti vieno kito kilogramo. Na ir šiaip akyse šviesiau, kai nepersivalgai. JAV atliktų tyrimų duomenimis, reguliarus pasninkas padeda kontroliuoti cholesterolio, gliukozės kiekį, stiprina smegenų funkcijas, todėl gali tapti gera vėžio, Alzheimerio ir širdies ligų profilaktika. Tiesa, įspėjama: visiškai maisto atsisakyti nereikia – pakaks kalorijų sumažinti iki 500. Žodžiu, litrą kefyro gali išgerti drąsiai.
Ar tikrai taip puiku? Be abejo, nenumesi svorio, jei ne iškrovos dienomis persivalgysi, taigi išlieka tikimybė patekti į užburtą ratą – nuolat balansuoti ties persivalgymu ir badmiriavimu.
Svarbi pastaba. Specialistų teigimu, rengti iškrovas dienas lengviau nei laikytis nuolatinės dietos. Tačiau jos rekomenduotinos, jei nesilauki kūdikio ir esi sveika.
COSMO P.S. Geriausia diena išsikrauti – pirmadienis.

Kam tie pyragėliai!
Mada: nevalgyti miltinių patiekalų. Mūsų seneliams kviečiai buvo aukso vertės, o kai kurie dabarties dietologai teigia, kad jų produktų atsisakius galima palieknėti, tapti energingesnei, atsikratyti virškinamojo trakto sutrikimų (tai ypač aktualu, jei organizmas netoleruoja gliuteno). Be to, atsisakiusi kviečių, drauge atsisakysi ir visokių tokių nuodėmių – pyragėlių, sausainėlių, picų... Visi šie gardėsiai kupini blogųjų angliavandenių, kurie gali tapti nutukimo, diabeto, širdies ligų priežastimi.
Ar tikrai taip puiku? Atsisveikinusi su kviečiais rizikuoji pritrūkti skaidulų, kurios labai svarbios geram virškinamojo trakto darbui palaikyti, taip pat B grupės vitaminų, kalcio, geležies.
Svarbi pastaba. Jei nesergi kolitu (storosios žarnos uždegimu, kurį išprovokuoja kviečiuose esantis gliutenas), celiakija, nekamuoja dirgliosios žarnos sindromas ir kitos panašios ligos, visiškai atsisakyti kviečių nerekomenduotina.
COSMO P.S. Ypač naudingi daiginti kviečiai, mat juose gausu įvairiausių organizmui reikalingų medžiagų – geležies, chromo, seleno, kalcio, kalio, silicio, jodo, vitaminų B5, C, D, E, P, folio rūgšties ir kt.

Prašom stiklinę bakterijų
Mada: gerti tikrą jogurtą arba jo kapsules. Šitaip esą organizme atkuriama gerųjų bakterijų pusiausvyra, gerinama virškinamojo trakto veikla. Medikų teigimu, probiotikai gali sustiprinti imunitetą, mažinti stresą, mat turi įtakos serotonino gamybai. Taip pat gali padėti išvengti dirgliojo žarnyno sindromo, sumažinti alergijos riziką, būti vartojami gastroenterito (šia ligai būdinga uždegimo požymių, skrandžio ir žarnyno dirglumas) profilaktikos tikslais. Medikai netgi puoselėja viltį, kad ateityje gerosios bakterijos galės būti vartojamos nerimui ir stresui mažinti. Sudie, antidepresantai!
Ar tikrai taip puiku? Klinikinių tyrimų šiuo klausimu atlikta palyginti mažai. Be to, specialistų teigimu, ne visas parduotuvėse parduodamas jogurtas yra ganėtinai paveikus.
Svarbi pastaba. Kad jogurtas gali numalšinti troškulį, pamaitinti ir suteikti energijos, buvo žinoma jau Mesopotamijos laikais!
COSMO P.S. Jei nori pasidailinti formas, geriausiai tinka natūralus (ne natūralaus skonio!) jogurtas. Nelabai gardu? Įmesk banano arba mėgstamų uogų.

Linkėjimai iš atostogų rojaus
Mada: vartoti šviežių kokosų aliejų. Jis ne tik sveikesnis nei kiti riebalai, bet ir puikiai drėkina odą, tad tinka ir gerti, ir įvairiems patiekalams ruošti, ir kūnui tepti. Jame yra laurino rūgšties, kuri padeda įveikti infekcijas, didinti gerojo cholesterolio kiekį, deginti riebalus. Tyrimų duomenimis, kokosų aliejus teigiamai veikia skydliaukės hormonus, padeda atkurti normalią jos funkciją, reguliuoja gliukozės kiekį kraujyje.
Ar tikrai taip puiku? Kokosų aliejus yra sveiki riebalai, tačiau kalorijų jame daugiau nei svieste, todėl neįsijausk, kitaip draugas greitai gali virsti priešu.
Svarbi pastaba. Kokosiniai šokoladukai neatstovauja gerosioms kokosų savybėms, tik atskleidžia tobulą jų skonį.
COSMO P.S. Nebūtina viską valgyti. Valgomąjį šaukštą kokosų aliejaus įmasažuok į galvos odą, apsivyniok rankšluosčiu ir pabūk taip 20 minučių. Plaukus kruopščiai ištrink šampūnu. Jie bus nuostabiai švelnūs!

Mažos, bet galingos
Mada: kramsnoti ispaninių šalavijų sėklas. Pas mus jos kol kas dar mažai žinomos, bet tikrai išpopuliarės, nes jose itin gausu maistingųjų medžiagų, kurios stiprina imunitetą, mažina cholesterolio bei gliukozės kiekį kraujyje, saugo nuo širdies ligų, stiprina sąnarius ir kaulus. Šiose sėklose gausu omega 3 riebalų rūgščių, kalio du kartus daugiau nei bananuose, antioksidantų keturis kartus daugiau nei šilauogėse, o kalcio – penkis kartus daugiau nei piene.
Ar tikrai taip puiku? Gali sukelti alergiją, todėl pirmą kartą ragaudama stebėk organizmo reakciją.
Svarbi pastaba. Šios sėklos – puiki žarnyno šluota, pranokstanti ir linų sėmenis, ir kopūstus.
COSMO P.S. Šaukštu semti gardu nebent saulėgrąžų sėklas. Ispaninių šalavijų sėklų berk ant salotų.

Iš močiutės aruodų
Mada: gerti burokėlių sulčių. Vaikystėje jų turbūt nekentei kaip žuvų taukų? Visiškai suprantama, bet vis dėlto šios sultys tikrai nusipelnė pagyrų – jos suteikia ištvermės, tad ne be reikalo yra tokios populiarios tarp lengvaatlečių. Didžiojoje Britanijoje atliktų tyrimų duomenimis, dviratininkai, kurie per dieną išgeria pusę litro burokėlių sulčių, distancijas įveikia greičiau nei tie, kurie vartoja kitų gėrimų. Pasirodo, natūralios kilmės nitratai, kurių yra burokėliuose, padeda raumenimis išspausti daugiau jėgos nedidinant pastangų.
Ar tikrai taip puiku? Ne toks jau ir malonumas reguliariai gerti bent po pusę litro burokėlių sulčių. Be to, jie, jokia paslaptis, laisvina vidurius, todėl kartais tikrai gali tapti greitesnė už greičiausią bėgiką.
Svarbi pastaba. Maiste – nitratai, ir tai yra gerai?! Mes iš pradžių irgi stebėjomės, bet galop patikėjome ekspertų išvadomis: daržovėse esantieji natūralios kilmės nitratai gali būti naudingi. Taigi jei pristigai energijos, tikrai jos gausi į valgiaraštį įtraukusi burokėlių, špinatų, salierų ir salotų.
COSMO P.S. Jei į burokėlių sultis kliūstelėsi obuolių sulčių, tikrai bus gardu. Jei lygiomis dalimis sumaišysi burokėlių, morkų ir apelsinų sultis, išeis išvis pasakiškas kokteilis.

Keičiame genus
Optimistinėmis mokslininkų prognozėmis, tinkamu maistu galime modifikuoti ligas sukeliančius genus.

Kai kurios užsienio kompanijos jau siūlo atlikti DNR testus, kad būtų galima išsiaiškinti, kaip genai veikia kūno svorį. Pavyzdžiui, galima sužinoti, jog organizmas sunkiai virškina angliavandenius, todėl pravartu jų kiekį riboti. Londono universiteto tyrimų duomenimis, kopūstuose ir brokoliuose yra medžiagų, kurioms būdinga savybė keisti genus. Vis dėlto mokslininkai įspėja: maistas didžiausią įtaką genams daro nėštumo metu, vos gimus ir ankstyvuoju lytinio brendimo periodu. Tad nesitikėk, kad dabar pradėjusi valgyti daug brokolių atsikratysi noro sušveisti kepsnį. Žodžiu, suaugusiesiems specialistai pataria pirmiausia valgyti kuo įvairesnio maisto, į valgiaraštį įtraukti daug daržovių, vaisių, ankštinių produktų. Kiti gyvenimo būdo pokyčiai taip pat veiksmingi: sako, genas, kuris įjungia nutukimą, gali būti išjungtas mankšta.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis