Kodėl prancūzaitės tokios lieknos

Prancūzės visame pasaulyje laikomos elegancijos ir moteriškumo simboliu. Ir jos, regis, nė nenutuokia, ką reiškia antsvorio problemos, nors valgo sotų maistą. Maža to, retai išvysi kokią prancūzaitę, prakaituojančią treniruoklių salėje!

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 1
Jos mėgaujasi maistu
Prie stalo tipiška prancūzų šeima pamiršta visus nemalonumus ir dėmesį sutelkia į valgymo malonumą. Jie pradeda nuo užkandžių (paprastai alyvuogių su sūriu), todėl sėsdami vakarieniauti nebūna išbadėję. Jie nemėgsta skubiai prikimšti skrandžio ir bėgti žiūrėti televizoriaus. Kadangi pakanka laiko maistui suvirškinti, greičiau pajunta ir sotį. Be to, prieš kiekvieną kąsnį daro pauzę. Ir dar: prancūzai mėgsta paplepėti, todėl prie stalo sėda su malonia kompanija. O bendraujant suvalgoma mažiau nei tada, kai pietauji vienas.

GAIRĖS TAU
* Visada valgyk sėdėdama. Šakutę laikyk nedominuojančioje rankoje, naudokis peiliu bei kitais įrankiais – sulėtės tempas.
* Nuryk kąsnį prieš dėdama į burną kitą. Kramtydama padėk šakutę.
* Valgydama klausykis ramios muzikos – lėčiau kramsnosi.
* Pirma paskanauk nekaloringų salotų – jos padės pajusti sotį.

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 2
Jos valgo mažomis porcijomis
Manai, lieknosios paryžietės yra geležinės valios? Tiesiog kartais joms lengviau susilaikyti, nes prancūziškos maisto porcijos mažesnės. Prancūziškas ragelis tėvynėje sveria apie 28 g., jo ilgis – 37 cm. O kitose šalyse jis sveria beveik 56 g., jo ilgis – 46 cm. Taigi prancūzių skrandžiai pratę gauti mažiau maisto, be to, jos valgo sotų maistą. Jis greičiau užpildo skrandį, todėl suvalgoma mažiau. Beje, dabar populiarūs neriebūs patiekalai nėra sotūs ir skanūs, todėl jų suvartojama daugiau. Normalūs žmonės valgydami junta malonumą, bet prėskas maistas jo nesuteikia, o atsiradęs nepasitenkinimo jausmas neleidžia laiku sustoti, nors alkis jau seniai numalšintas.

GAIRĖS TAU
* Į lėkštutę visada įsidėk mažiau maisto, nei nori. Pažadėk sau: „Valgysiu nedidelėmis porcijomis, bet paragausiu visko“.
* Vartok prieskonių: alyvų aliejaus, česnako, juodųjų pipirų. Mėgausiesi maistu ir būsi patenkinta net suvalgiusi mažiau.

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 3
Jos patenkina savo troškimus
Per Prancūzijos kultūros centre vykusį vakarėlį stebėjau miniatiūrinę moterį, apsirengusią aptempta sidabrine suknele. Ji valgė prancūziško batono su sviestu, žuvies su grietinėlės padažu, sūrio, gėrė raudonojo vyno. Ir galop pasigardžiuodama sušveitė visą indelį kremo! Prancūzės kur kas mažiau sielojasi dėl to, ką valgo. Paprasta logika: kadangi joks maistas nėra draudžiamas, jos jaučiasi turinčios teisę truputėlį pasmaližiauti viešumoje, užuot paskui slapta ištuštinusios visą kibirėlį ledų.

GAIRĖS TAU
* Per dieną suvalgyk po vieną skanėstą. Jei žinosi, kad rytoj vėl galėsi šiek tiek pasmaližiauti, šiandien per daug neprisikirsi. Ir jokių: „Nuo ryt – nė kąsnio“.
* Nesikankink ir nekaltink savęs. Suvalgiusi vieną sausainį nusustorėsi. Svorio prideda saldainių dėžutė, kurią ištuštinai grauždamasi dėl to, kad smaližiauji.
* Cukrų keisk fruktoze, saldainius – džiovintais vaisiais. Jei nori šokoladuko, suvalgyk. Bet tik juodojo (jo nepadauginsi).
* Užšaldyk indelį lieso jogurto ir nuluptą bananą – bus kaloringų ledų pakaitalas.
* Nesusilaikei ir sudorojai gabalą riebaus torto? Po valandos būtinai suvalgyk truputėlį daržovių.

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 4
Jos neprisivalgo vakarais
Paryžiečiai 60 proc. dienos kalorijų suvartoja iki 14 valandos. Vėliau tik lengvai vakarieniauja. O mes rytą išlekiame kaip akis išdegusios. Darbe – kava su pyragaičiu. Per pietus murkt ką nors biure ar kavinėje, o vakare atsigriebiame už visą dieną – valgome, kas papuola į rankas, t. y. ką randame šaldytuve. Paryžiuje per pietus užkandinėse įprasta užsisakyti 5 patiekalus, o paskui išgerti puodelį kavos. Dėl to nekyla pagunda užkandžiauti naktimis.

GAIRĖS TAU
* Stenkis nors pusę dienos kalorijų suvartoti iki pietų.
* Smaližiauk irgi pirmąją dienos pusę.
* Vakarienei tiks neriebi varškė, vištos krūtinėlė, truputis žuvies ar omletas. Valgydama vien daržovių rizikuoji praalkti – ir kažin kas tada nugalės: alkis ar valia.

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 5
Jos mėgaujasi mankšta
Populiaraus Paryžiaus sporto klubo steigėja teigia sporto įrangą įsigijusi dėl amerikiečių. Prancūzai mieliau vaikštinėja ar važinėja dviračiu. Užuot lieję prakaitą sporto klube (ir galop pervargę), jie paverčia fizinius pratimus malonia veikla. Prancūzai itin mėgsta iki vakarienės pasivaikščioti ir palydėti saulę. Vaikščiok ir tu. Pavyzdžiui, palik automobilį ne prie firmos durų, o bent gretimoje gatvėje, eik į parduotuvę pėsčiomis, įsigyk šunį – turėsi bent porą kartų per dieną išvesti jį pasivaikščioti.

GAIRĖS TAU
* Su kolegomis bendrauk akis į akį, o ne elektroniniu paštu. Atsikelk ir televizoriaus kanalus perjunk ranka.
* Užuot važiavusi liftu, kopk laiptais.
* Su draugais eikite pašokti, pasivažinėkite dviračiais ar pasivaikščiokite, o ne sėdėkite baruose ar kino teatruose.
* Vaikščiok basa: tai reikalauja dvigubai daugiau energijos. Pėdų masažas aktyvina visus organizmo procesus, taip pat ir siejamas su riebalų deginimu.

PRANCŪZIŲ LIEKNUMO PAMOKA NR. 6
Jos nevalgo įstaigoje
Tokiu būdu prancūzės atsikrato bent 300 kalorijų per dieną. Pirma, tai proga išeiti į lauką ir pasivaikščioti iki kavinės. Antra, nors ir keista, šitaip jos mažiau suvalgo ir skrupulingiau renkasi patiekalus. Pati pagalvok: kiek kartų nusibodusį dienos patiekalą užsisakei dėl to, kad neturėjai kito pasirinkimo? O miesto kavinėje įvairesnis valgiaraštis, gali užsisakyti tai, ką iš tikrųjų mėgsti ir ko nori tavo organizmas.

GAIRĖS TAU
* Kava su jogurtu neatstos pietų – vakarop apetitas taps tiesiog žvėriškas, negalėsi ramiai žiūrėti, kaip namiškiai kemša bulves su kotletais.
* Iš anksto pagalvok, kad gali neiškęsti ilgų valandų tarp pusryčių ir pietų, todėl įsidėk obuolį, indelį lieso jogurto ar pan.
* Jeigu pietauji darbo vietoje ar namie, dailiai padenk stalą.
* Per pietus puotauk. Užuot užsisakiusi ant grotelių keptos vištienos salotų, suvalgyk šviežių daržovių salotų, karštą patiekalą, tarkim, vištienos su daržovėmis. Gali užsisakyti ir šiek tiek deserto.
* Išgerk puodelį stiprios kavos. Kofeinas slopina apetitą, be to, pagreitėja medžiagų apykaita.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis