Dietologė atsako: sveriu 50 kg, norėčiau sverti 40 kg

Į COSMO skaitytojų klausimus atsako paspaudusi ČIA. Mielos merginos, norime paprašyti: rašydamos savo klausimus, kuo išsamiau apibūdinkite esamą situaciją, priešingu atveju dietologei bus sunku ką nors patarti.

Kaip nepersivalgyti? Būna, kad tris dienas suvartoju po 200 kalorijų, vėliau prisivalgau iki soties ir tada kankina savigrauža. Rugpjūtį svėriau 50 kg, dabar jau 55 kg. Ūgis – 172 cm, – Aistė.
Tikiuosi, turėjai omeny 2000 kcal, o ne 200 kcal? Tokios energinės vertės gali būti užkandis, bet ne dienos kaloražas. Persivalgymo išvengsi tik reguliariai valgydama.

Ar gerai elgsiuosi, jei nuo 18 valandos nevalgysiu? Keletą kartų bandžiau – tikrai jaučiausi lengvesnė. Auginu vaiką, tad streso, lakstymo, namų ruošos darbų netrūksta. Pusryčių nevalgau, pietus – apie 15 val., apie 17.30 val. dar užkandu, kad nejausčiau didelio alkio, kol eisiu miegoti. Nuo 18 val. geriu žaliosios arbatos, tikiuosi, organizmas išsivalys, vandens taip pat daug geriu. Mano ūgis – 170 cm, svoris – 70 kg. Patarkite, ką daryti, kad jis būtų 65-63 kg – Asta.
Vaikas, buitis atima daug laiko, tačiau privalai jo rasti ir sau. Pabandyk reguliariai maitintis bent savaitę: valgyk pusryčius, pietus, vakarienę. Nebūtina ruošti pagal sudėtingus receptus. Galima visai skaniai ir greitai ko nors išsivirti. Dar lengviau, jei vaikas jau valgo tokį pat maistą, kaip ir tu. Jei eini ilsėtis 21 val., gali nevalgyti nuo 18 val. Bet jei vėliau, vakarienė gali būti ir po 18 val. Atmink: pavalgyti reikia likus trims valandoms iki miego.

Esu tvirtai pasiryžusi pakeisti figūrą, nes po gimdymo priaugau 5 kg. Labai norėčiau jų atsikratyti, nes reikia vos ne dviem dydžiais didesnių drabužių. Aišku, vaiką augindama galėčiau sportuoti, bet ne visada laiko lieka, nes vaikas labai irzlus, tad lieka kokia nors dieta, kad numesčiau nereikalingą svorį. Mano ūgis – 175 cm, o svoris – 85 kg, – Renata.
Pagalvok apie galimybę atvykti individualios konsultacijos. Tavo atveju virtualūs patarimai neduos norimų rezultatų.

Esu 50 metų, ūgis – 160, svoris – 63–64 kg. Labai norėčiau sverti 59–60 kg. Kokios mitybos turėčiau laikytis? Valgau neriebiai, saikingai, vakarienės dažniausiai atsisakau, – Rūta.
Lengvos vakarienės nereikėtų atsisakyti. Siūlyčiau pamėginti sportuoti.

Mano ūgis – 165 cm, svoris – 59–62 kg. Jau 2 mėnesius sportuoju ir mažiau valgau, tačiau svoris nekrinta ir labai svyruoja. Ką dar turėčiau daryti, kad jis mažėtų? – Simona.
Svorio svyravimas – normalus reiškinys. Tikslinga būtų atlikti kūno sudėties analizę, išaiškinti riebalinio audinio ir raumenų santykį.

Sveiki, esu 187 cm, sveriu 65–67 kg. Sportuoju 4–5 kartus per savaitę, sveikai maitinuosi, tačiau svoris vis tiek nenori kristi. Ką patartumėte? – Monika.
Normalu, kad svoris nenori kristi, nes esi pasiekusi žemiausią normalaus svorio ribą. Tolesnis liesėjimas skatintų mitybos nepakankamumą.

Esu nėščia. Gal galėtumėte rekomenduoti dietą šiuo laikotarpiu? Esu apkūni ir bijau priaugti dvigubai svorio, – Diana.
Kad galėčiau ką nors pasiūlyti, turiu įvertinti tavo svorio pokyčius, nėštumo laikotarpį, maitinimosi įpročius ir kt. faktorius. Geriausia būtų atvykti į konsultaciją.

Mano ūgis – apie 172 cm, svoris – 85–87 kg: nei pirmyn, nei atgal. Vaikštau palyginus daug, patiriu nemažai streso. Kojos ir užpakalis standūs. Jaučiuosi stambi, pilvas visiškai nemažėja. Nežinau, ką daryti... – Agnė.
Reikia aiškintis antsvorio priežastis: analizuoti mitybos įpročius, maisto pasirinkimą. Turiu žinoti daugiau ir apie fizinį krūvį (pvz., kiek nueini per dieną, savaitę). Pradėk nuo bendrų sveikos mitybos principų.

Sveiki, mano ūgis –170 cm, sveriu 66 kg, tačiau norėčiau sverti apie 60 kg. Stengiuosi valgyti kuo mažiau saldumynų, nes jaučiu tam silpnybę. Ką man daryti toliau? – Gintarė.
Šaunuolė, kad riboji saldumynus! Bet nežinodama, ką darai ne taip, negaliu suteikti konkrečių nurodymų.

Mano ūgis – 164 cm, svoris – 50 kg. Norėčiau sverti 40 kg, – Elena.
Nežinau tokio gydytojo ar įstaigos, kur galėtų padėti tau pasiekti tokį svorį. Jei svertum norimus 40 kg, tavęs lauktų liūdna pabaiga. Greičiau kreipkis į Valgymo sutrikimų centrą.

Sveiki, man 16 metų, ūgis – 174 cm, svoris – 80 kg. Norėčiau svorį sumažinti iki 67 kg. Prieš porą metų pavyko atsikratyti 15 kg. Džiaugiuosi, kad jie negrįžo. Kaip patartumėte sulieknėti? Tiesa, sportuoju 3 kartus per savaitę, stengiuosi taisyklingai maitintis, tačiau svoris nekinta, – Akvilė.
Nesijaudink! Svarbiausia, kad kilogramai neaugtų. Jeigu maitiniesi tinkamai, svoris susireguliuos. Tavo organizmas vystosi, tu dar paaugsi, “išsitempsi”.

Sveriu 56 kg, ūgis – 158 cm, man 21 metai. Kokia mityba tiktų labiausiai? Ir kaip save priversti valgyti rytais? Darbas įtemptas nuo ryto iki vakaro. Pietauju 14 val. Grįžusi iš darbo pavalgau 21 val., svoris – 54–56 kg. Noriu subalansuoti mitybą ir numesti svorio, bet kaip tai padaryti, jei nėra laiko nei sportuoti, nei taisyklingai maitintis? – Viktorija.
Įvertinus tavo duomenis, atrodo, kad svorio mesti nereikia, nes kūno masės indeksas yra normalus (22,4). Kad toliau nekiltų svorio bei sveikatos problemų, rekomenduoju koreguoti mitybą. Pabandyk tiesiog prisiversti iš ryto ką nors užkąsti. Labai vėlai vakarieniauji ir jei iškart eini miegoti, virškinamasis traktas, užuot ilsėjęsis, visą naktį dirba. Tad normalu, kad iš ryto jis yra pavargęs ir nenori dirbti, t.y. virškinti. Naktį turi vykti fiziologinis badavimas. O kai valgoma vėlai vakare, gliukozės kiekis nuolat aukštas, tad ir nespėji išalksti iki ryto.

Norėčiau sureguliuoti mitybą ir atsikratyti kelių kilogramų, bet nežinau, kaip pradėti. Mano ūgis – 175 cm, o svoris – 65–67 kg. Kadaise svėriau 60 kg, norėčiau ir vėl tiek sverti, bet, žinoma, nekenkdama sveikatai. Ačiū už atsakymą, – Monika.
Deja, ko nors konkretaus negaliu pasiūlyti, nes trūksta duomenų apie tavo amžių.

Mano svoris – 52,9 kg, ūgis – 156 cm. Svoris lyg ir normalus, tačiau pilvukas taip neatrodo, be to, kompleksuoju dėl kojų. Nenoriu, kad kiltų kokių nors valgymo sutrikimų, tačiau kūno linijos manęs netenkina, prarandu pasitikėjimą savimi, jokie drabužiai netinka. Nuo pavasario bėgioju, vasarą kiekvieną rytą mankštinausi, stengiausi reguliuoti mitybą. Rezultatai buvo matomi. Tačiau atėjus rudeniui laiko bėgioti sumažėjo, o dėl gyvenimo būdo neišeina sureguliuoti mitybos: būna, ko nors greitai užkandu, o pavalgyti taip ir neatsiranda laiko. Kaip atsikratyti pilvuko nebadaujant? – Gustė.
Pilvo dydį galima kontroliuoti fiziniais pratimais ir mityba. Stenkis nepraleisti valgymų, neišalkti. Vienas iš dienos patiekalų turi būti šiltas, geriausia – ką tik paruoštas. Valgyk lėtai, gerai kramtyk. Stenkis valgyti ramioje aplinkoje. O svarbiausia – mylėk savo kūną, neieškok netobulybių, nes tavo svoris idealus.

Sveriu 62 kg, ūgis – 160 cm. Atrodytų, viskas gerai, tačiau mano svoris kaupiasi ties talija ir šlaunimis. Anksčiau sverdavau 54 kg, svoris buvo gražiai pasiskirstęs, bet dabar niekaip negaliu numesti priaugtų kilogramų, taip pat jau atsiranda strijų. Ką daryti? Nes pati sau tokia nepatinku, dėl to atsirado nepasitikėjimas savimi. Nesu sportuojanti, tad pasikliaunu mityba ir nebežinau, kaip sau padėti. Kaip numesti priaugtus kilogramus, kad jie nebegrįžtų? – Ilma.
Galėčiau tau padėti, jei nors kiek žinočiau apie tavo maitinimosi įpročius. Pirmiausia pabandyk vadovautis sveikos mitybos piramide.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis