20 svarbių patarimų, norinčioms gyventi sveikiau

Pasirodo, štai kiek nedaug, mokslininkų teigimu, reikia, kad pasijustum žvalesnė, ramesnė ir išvengtum ne tik nemalonių negalavimų, bet ir rimtų ligų.

1. Apkabink ką nors. Daugelį šių dienų sveikatos problemų – virškinimo sutrikimus, nutukimą, nemigą, depresiją, diabetą ir net vėžį – sukelia ar paskatina stresas. Laimė, žmogus iš prigimties apdovanotas gynybiniu mechanizmu, kuris pradeda veikti pajutus fizinį kontaktą su kitu žmogumi: tuo metu organizmas išskiria hormoną oksitociną, kuris sukelia saugumo jausmą, kartu malšindamas streso keliamą norą nervintis, kovoti ir leisdamas organizmui susitelkti į savijautos gerinimą. Taigi apkabink ką nors. Greičiau!

2. Liesk save. Jei šalia nėra žmogaus, kuris padėtų paskatinti oksitocino gamybą, pati sau pagelbėk. Reikia tik uždėti delną ant nuogos krūtinės ir atsipalaidavus pajusti jo skleidžiamą šilumą.

3. Valyk tarpdančius siūlais arba specialiais šepetėliais. Tyrimų duomenimis, prasta burnos higiena sukelia dantenų uždegimą, skausmą, opas ir atveria kelią infekcijoms (net žmogaus papilomos virusui). Valant tarpdančius specialiomis priemonėmis pašalinami tie maisto likučiai, kurių įprastu dantų šepetuku atsikratyti nepavyks.

4. Plauk rankas (normaliai!). Reikia mažiausiai 20 sekundžių plauti rankas su muilu ir vandeniu, kad pašalintum ant jų susikaupusius mikroorganizmus – daugybės ligų sukėlėjus.

5. Virtuvės kempines dezinfekuok mikrobangų krosnelėje. Kempinėse telkiasi bakterijų armija, visada pasirengusi plūstelėti į maistą ar ant tavo rankų ir sukelti ligų, tad verčiau kasdien maždaug apie 30 sekundžių pakaitink kempines mikrobangų krosnelėje ir kas 2–3 savaites jas keisk.

6. Paskambink mamai. Mokslininkų įrodyta: vien išgirdus mamos balsą organizmas pradeda gaminti daugiau oksitocino. Kitaip tariant, mamos balsas iš tiesų gydo.

7. Turėk šaldytuve vaisių. Bet kokių. Kai kils noras ko nors užkrimsti, suvalgyk jų. Pavyzdžiui, šaldytų mėlynių.

8. Numatyk darbotvarkėje laiko mankštai. Taip kils mažiau pagundų ją numuilinti.

9. Pasitikrink krūtis. Nes tai gali išgelbėt tau gyvybę. Geriausias laikas – savaitė po mėnesinių.

10. Paspausk savo „pozityviuosius taškus“. Jie yra tiesiai virš vyzdžių, maždaug per vidurį nuo antakių iki plaukų augimo linijos. Spausk tuos taškus apie vieną minutę. Kai esi apimta streso, šis pratimas skatina kraują plūsti į priekinių smegenų žievę, o tai padeda priimti teisingus, apgalvotus sprendimus.

11. Galvok apie raumenų tempimą. Neseniai atliktų tyrimų duomenimis, vien galvojant apie raumenų judinimą palaikomas reikiamas jų tonusas, kai nėra galimybių (ar noro) mankštintis.

12. Išgerk apynių arbatos. Apyniuose yra antioksidantų, galinčių apsaugoti nuo Alzheimerio ir Parkinsono ligų.

13. Atsistok. Kuo daugiau laiko praleidi sėdėdama, tuo didesnė tikimybė mirti kone nuo bet ko. Tad naudokis kiekviena proga atsistoti, o dar geriau – sutvarkyk savo darbo aplinką taip, kad galėtum dirbti stovėdama.

14. Atšaldyk patalpas. Šalčio paveikti nesveiki kūno baltieji riebaliniai audiniai pradeda elgtis labiau kaip rudieji riebaliniai audiniai (užuot kaupę riebalus, jie perdirba juos į energiją ir šilumą), o tai padeda kūnui sudeginti daugiau kalorijų.

15. Gerk daug vandens. Gerdama jo pernelyg mažai, tu ne tik sunkini inkstų darbą (jiems kur kas sunkiau valyti toksinus iš tavo kraujo), provokuoji galvos skausmą ir sausini odą – kenčia net tavo protas: tampi labiau priklausoma nuo nuotaikų kaitos, mąstai nebe taip aiškiai, o alkį gali supainioti su troškuliu.

16. Įkvėpk pilvu. Uždėk ranką ant pilvo ir pajusk, kaip jis kyla ir leidžiasi įkvepiant ir iškvepiant. Pamėgink pailginti kiekvieną įkvėpimą ir iškvėpimą, kartok tai penkis kvėpavimo ciklus. Toks pratimas malšina ne tik stresą, bet ir įtampos sukeltą kaklo bei pečių skausmą.

17. Įsipilk dar vieną puodelį kavos. Naujausių tyrimų duomenimis, kava gali apsaugoti nuo odos vėžio.

18. Pasportuok kėdėje. Sėdėdama apie 30 sekundžių stipriai kilok kelius aukštyn žemyn tarsi bėgdama. Šis pratimas labai ramina nervus.

19. Užkrimsk nesūdytų pistacijų. Jos didina gerojo cholesterolio kiekį.

20. Įkvėpk žaliųjų obuolių kvapo. Jis padeda įveikti nerimą ir malšina galvos skausmą, net migreną, nes lėtina kaklo ir pečių raumenų susitraukimus.

Daugiau patarimų, kaip sustiprinti kūną ir palaikyti dvasinę pusiausvyrą, ieškok naujame kovo mėnesio COSMO numeryje.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis