7 sveikos mitybos „taisyklės“, kurias verta pamiršti

1. Sveiko maisto gali kirsti, kiek telpa
Valgydami sveiką maistą dažniausiai atsipalaiduojame ir nekontroliuojame porcijos dydžio. Bet! Nors ir kaip naudingi sveikatai būtų avokadai, riešutai, kokosų aliejus ir datulės, kimšdama juos be saiko gali nukentėti.

2. Vegetarų ar veganų dietos yra sveikesnės
Nesuprask mūsų neteisingai – vegetarų ir veganų dietos gali būti net labai sveikos: jei yra tinkamai subalansuotos, gaunama visų gyvybiškai būtinų maisto medžiagų. Taigi vien išbraukus mėsą ir pieno produktus iš įprasto raciono per drąsu teigti: dabar tai jau valgau sveikai. Daugelyje mėsos ir pieno produktų yra gausybė gerų medžiagų, tokių kaip baltymai, kalcis, sveiki riebalai, todėl jie tikrai gali būti sudedamoji sveikos mitybos dalis.

3. Gliutenas – tavo priešas
Nebent sirgtum celiakija (lėtine plonųjų žarnų liga, kuriai būdingas kviečių baltymo gliuteno arba į jį panašių miežių ir rugių baltymų sąlygojamas gleivinės pažeidimas ir sutrikęs maisto medžiagų pasisavinimas) – tada taip, gliuteno reikia vengti. Visais kitais atvejais sekti nauja mada „jokio gliuteno“ neverta. Mat tokiuose produktuose bus mažiau ląstelienos, geležies, kitų mikroelementų, vitaminų, mineralų. Kviečiai, apskritai visi grūdai, tikrai naudingi – svarbiausia juos vartoti saikingai.

4. Žaliavalgystė – tai tik gerai, gerai, gerai
Pagrindinis argumentas: žaliame, karščiu neapdorotame maiste yra daugiau gerųjų maistingųjų medžiagų. Tačiau yra juk išimčių – kai kurie produktai naudingesni būtent apdoroti karščiu. Pavyzdžiui, valgydama verdančiu vandeniu nuplikytus, apkeptus, apvirtus pomidorus pasisavini daugiau likopeno, o jis, tyrimų duomenimis, padeda išvengti kai kurių tipų vėžio.

5. Visi vaisiai ir daržovės turi būti švieži
Taip, tai yra gerai. Taip, jų reikia valgyti daug. Tačiau lygiai taip pat naudingi gali būti ir džiovinti, konservuoti ar šaldyti vaisiai ir daržovės. Ypač šaldytos daržovės – jos gali būti net naudingesnės nei jų švieži atitikmenys, nes yra užšaldomos praėjus vos kelioms valandoms nuo skynimo. Taip jose vitaminų išsaugoma daugiau nei šviežiose, kurios nueina dar labai ilgą kelią iki prekystalio, o iš ten – iki tavo skrandžio. Žodžiu, drąsiai rinkis šaldytas uogas, špinatus, brokolius ar kitas panašias daržoves.

6. „Nuklydimas“ visada baigiasi nauju kilogramu
Kai kuriems atrodo, kad vienas saldainis gali grąžinti sunkiai numestą svorį. Tačiau iš tikrųjų reikia suvalgyti bent 3500 kalorijų, kad priaugtum 500 gramų! Tad vienas kitas „paslydimas“ tikrai nepaleis vėjais pastangų sulieknėti. Jei jau „nusidėjai“, nesileisk kankinama kaltės jausmo – verčiau pasimėgauk, tik pasistenk ateityje tuos „paslydimus“ kartoti kuo rečiau.

7. „Lengvoji“ versija visada geriau
Jogurtas, užtepėlės ar javainių batonėliai... Daugelis mūsų mano, kad užrašai „lengvas“, „0 %“ ar „be riebalų“ visada reiškia geresnę versiją. Deja, iš tiesų šie produktai dažnai būna prikimšti dirbtinių saldiklių ir kitų keistų ingredientų, pakeičiančių pašalintus riebalus. Taip, kalorijų mažiau, tačiau ar išties sveikiau? Įsidėmėk: mažiau, bet tikro, natūralaus produkto visada geriau nei didesnis kiekis „palengvinto“ jo varianto.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis